Motor a przegl±d

Prawo, jak zachować się na drodze, czego unikać, na co i na kogo zwracać uwagę....

Moderator: michu

Motor a przegl±d

przez Sebastiangr » 13 maja 2008, o 17:21

Cze¶æ,
Pojecha³em dzisiaj na przegl±d, diagnosta obluka³ tyln± oponkê i "³ysa, ile panie kierowco powinno byæ bie¿nika?" w domu sprawdzi³em jest 1,4mm(powinno byæ 1,6) ale mniejsza o oponê. Nastêpnie "proszê pokazaæ ¶wiate³ka" no i tu nastêpny zonk. Przyczepi³ siê ¿e nie ma postojówki a ¶wiat³a w³±czaj± sie po odpaleniu silnika.
W³a¶nie o to chcê zapytaæ, czy w Waszych gpz 500 s± postojówki? Dodam tylko ¿e kiedy jaki¶ czas temu zmienia³em ¿arówkê to nie ma w tej lampie nawet miejsca na postojówkê.
No i to by by³o na tyle, idê poje¼dziæ na uspokojenie :-?
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 marca 2008, o 21:23
Lokalizacja: Bialystok

przez usio » 13 maja 2008, o 18:30

ja mam postojówkê w swojej GPZ-ecie
 
Posty: 106
Dołączył(a): 16 kwietnia 2008, o 09:20
Lokalizacja: podkarpacie

przez Fabiq » 13 maja 2008, o 23:01

bo masz gpzete ze stanow, dlatego ci sie swiatla zalaczaja automatycznie, na oponie masz znacznik zuzycia, glebokosc bieznika mierzy sie na znaczniku a nie w dowolnym miejscu
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 kwietnia 2008, o 19:29
Lokalizacja: MotoBracia Olsztyn

przez beowolf » 14 maja 2008, o 08:20

U mnie w K4 ¶wiat³a zapalaja siê ju¿ po przekrêceniu kluczyka a jak by³em ze dwa tyg temu na przegl±dzie to diagnosta wogóle siê tego nie czepia³ :lol: spyta³ tylko co ja mam tu sprawdziæ :mrgreen: nio i poogl±da³ sobie moto i podbi³ kwita :mrgreen:
co do postojowki to ja w kawie tez nie mia³em bo moto by³o z Kanady :-P i nigdy na przeglazie siê nie czepia³ nikt
 
Posty: 145
Dołączył(a): 24 września 2007, o 19:53
Lokalizacja: Dolno

przez Sebastiangr » 14 maja 2008, o 15:48

Po sprawie, by³em znowu dzisiaj, na szczê¶cie by³ inny kolo(rozmowniejszy), straci³em 2 dyszki i podbi³ bez ogl±dania. Wjecha³em, zap³aci³em, wyjecha³em i po k³opocie ;-) . Oponê i tak bêdê musia³ zmieniæ bo widzia³em ¿e szwagier w niej siedzi i tylko ³epek wystaje :-/
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 marca 2008, o 21:23
Lokalizacja: Bialystok

przez Romsel » 14 maja 2008, o 17:27

jak ja robilem przeglad to tez mam takiego giganta co w oczy mi powiedzial ze pierdoli nie wsiada na to :mrgreen: hamulce dobre a ja tak swiatla sa - pewnie ze tak :-) zabrak kwity i stepel i sajonara :-)
 
Posty: 133
Dołączył(a): 30 czerwca 2007, o 10:35
Lokalizacja: prawie

przez KcPrWWL » 14 maja 2008, o 19:41

ja robilem przeglag u goscia ok 60 letniego, popatrzyl, zapyta³:" wszystko jest?" , powspominal swoje jazdy na SHL i podbil ;-)
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22 sierpnia 2007, o 14:13
Lokalizacja: Wo?omin

przez Fabiq » 14 maja 2008, o 21:00

no i ktos moglby sie czepnac ze huj nie diagnosci, a tak prawde mowiac to ty sam powinienes dbac o swoj sprzet wkoncu od poprawnego dzialania poszczegolnych podzespolow zalezy twoje zycie!
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 kwietnia 2008, o 19:29
Lokalizacja: MotoBracia Olsztyn

przez franek » 15 maja 2008, o 07:57

Mój kolega jest diagnost±, i on te¿ boi siê sprawdziæ hamulce w moto. Jak nie jest cz³owiekiem jedno¶ladowym to mo¿e siê wypi***, i wtedy ma problem. Ostatnio by³em u niego i tak, ¿eby móg³ siê podszkoliæ w badaniu motocykli wjecha³em na test hamulca. Wynik przód 0, 46 ty³ 0,65 (wyniki ca³kowity brak hamulca:-)) Nadmieniê, ze motocykl wyrzuca³o z rolek. To by³o tak na marginesie:-)

Co do badañ to u mnie wygl±da³o to tak. Wepchn±³em moto na stacjê, bo mi siê odpalaæ nie chcia³o. Diagnosta zapyta³, czy sprawny, postawi³ piecz±tkê i ju¿.
 
Posty: 23
Dołączył(a): 17 sierpnia 2007, o 12:32
Lokalizacja: Skierdy okolice W-wy

przez bald » 15 maja 2008, o 09:35

E to u mnie ostatnio nawet sprawdza³ spaliny <lol> I siê pyta³ co z t³umikiem, bo co¶ g³o¶no chodzi, a mam wiecone dziury z ty³u heheh :lol: 63 zeta i pojecha³em dalej.

[ Dodano: 15 Maj 2008, 09:40 ]
A do sprawdzania hamulców, to mówi³, ¿e ma jakie¶ bezw³adno¶ciowe urz±dzenie moowane do motocykla. Ale tylko stwierdzi³, ¿e: "Hamulce s± co? Chyba by pan bez hmulców nie je¼dzi³?" :lol:
 
Posty: 210
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
Lokalizacja: Olsztyn, W-M

przez neeken » 20 maja 2008, o 18:32

ja jak bylem jakis miesiac temu na przegladzie to diagnosta sprawdzil mi tylko nr ramy z dokumentami.zero sprawdzania swiatel ,hamulcow i kierunkow.Za to wolal kumpli aby sobie popatrzyli na moja maszynke.w pewnym momencie wyciagnal chyba szczelinomierz i sprawdzal glabokosc bierznika ,wiec pytam jaka jest minimalna a on ze....patrzy czy rowno bierznik schodzi na przednim i tylnym kole.Nie byloby w tym nic dziwnego gdyby nie ten sam diagnosta z tydz wczesniej sprawdzal mi autko ale tak dokladnie jak sie tylko dalo.Podejrzewam ze bal sie poprostu usiasc na to moto aby sie nie skompromitowac jakby np nie umial swiatel wlaczyc.Teraz to bedzie moj diagnosta!!!Oby tylko bierzniki w dwoch kolach miec tak samo lol hahah
 
Posty: 543
Dołączył(a): 4 marca 2008, o 21:13
Lokalizacja: tarn

przez scibor » 21 maja 2008, o 20:40

ostatni przeglad w PL o tyle mnie wnerwil, ze przekladalem chwile wczesniej tablice rejestracyjna z finskiej na polska, a diagnosta nawet na nia nie spojrzal, zapytal tylko jak sie jezdzi:))) za to fajne sa przeglady motocykli w Finlandii, bo ich nie ma:D - jako pojazd luksusowy motocykl badaniu technicznemu nie podlega i jak wystawia dowod rejestracyjny to nastepna wizyta w urzedzie (komunikacja i przeglady to jedna firma) jest jak sie zglasza smierc pojazdu ze starosci...
 
Posty: 365
Dołączył(a): 6 czerwca 2007, o 16:41
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości