Wszystko na temat ER

Ogólne rozmowy o motocyklach...

Moderator: michu

przez Rudi30 » 2 maja 2011, o 15:33

Nooo, nieżle pojechałeś.
Ja kupiłem z 2009r z przebiegiem 1200km za 16900zł. Sprowadzona z francji z papierami i tłumaczeniami do rejestracji. Wszystko jak nowe opony, manetki, podnóżki, lakier itd. Nie było się do czego przyczepić przy targowaniu :lol:
Jak na razie miałem tylko problem z oświetleniem (tylko przenie lampy nie świeciły). Wymienili w ramach gwarancji moduł z przekaźnikami (niestety wszystkie 5 przekaźników są zlutowane w jednym pakiecie i wymienia się całość) i regulator napięcia. Miejmy nadzieję, że to wszystkie usterki, bo model ten cieszy się dobrą opinią.

Co do spalania to aż mi się wieżyć nie chce jak piszą, że im pali 4l. U mnie jak na razie spalanie 5-6l/100km ale i tak jestem bardzo zadowolony.

Wracam do tematu lusterek. Czy ktoś w F lub innym motorze wymieniał lusterka na jakieś akcesoryjne lub zastosował przedłużki. Te oryginalne już mnie tak wkur****ją, że "mała bania". To chyba najgorsza rzecz w tym motorku. Ciągle czuję się niepewnie mając braki w polu widzenia do tyłu. Oczywiście jak już ktoś radził można jechać tak aby cię nikt nie wyprzedzał ale są przecież motory z pojemnością powyżej 650cm :lol:
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez Bodzio_s40 » 4 maja 2011, o 20:25

czy tylny blotnik z modelu 2009 i wyzej podejdzie do modelu 2008?zna ktos odpowiedz na moje pytanie?
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 marca 2010, o 15:39
Lokalizacja: Glogowek

przez _DsP_ » 5 maja 2011, o 21:39

Bodzio_s40 napisał(a):czy tylny blotnik z modelu 2009 i wyzej podejdzie do modelu 2008?zna ktos odpowiedz na moje pytanie?


Raczej nie podejdzie.
Wahacz ma inny przekrój, więc zakładam, że pozostałe elementy również zostały przeprojektowane.
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez ElPaul » 6 maja 2011, o 20:00

Krzyczeć mi się chcę!

Dziś kupiłem sobie nowe bambosze na motocykl, więc pierwsze co zrobiłem jak wróciłem ze sklepu to od razu na moto...

Niestety podczas dziewiczej podrózy okazało się, że mogę włączyć tylko pierwszy bieg ponieważ but jest zbyt duży, abym mógł go bez większych kombinacji włożyć pod dźwigienke i wbić wyższe przęłożenie .
Mama się cieszy, pierwszy bieg to w końcu bezpieczna jazda i tak dalej, ale mnie jakoś mniej to rajcuję ;)

Nic jeszcze nie rozkrecałem, ale jak dla mnie nie ma tam zbytnio dużego pola manewru regulacji, więc chyba czeka mnie wymiana dźwigienki na inna. Czy jest to jeszcze w jakiś inny sposób rozwiązywane.
 
Posty: 138
Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 17:49
Lokalizacja: Pozna

przez kamil » 6 maja 2011, o 20:08

tak, mozesz zamontowac rewers dla dzwigni zmiany biegow...wtedy bedziesz zmienial bieg "w gore" ruchem w doł :-D
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez ElPaul » 6 maja 2011, o 20:27

Tak samo jak mają w MotoGP ;)

Ale tak na serio, umawiac się z kumplem co ma spawarkę, aby skrócić sobie dźwignie zmiany biegów, czy jest może prostsze rozwiązanie?
 
Posty: 138
Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 17:49
Lokalizacja: Pozna

przez Kamillos » 7 maja 2011, o 00:17

A bawił się ktoś ustawieniem zawieszenia w er6? Z tego co czytałem to w tym modelu można tylko napięcie sprężyny ustawić. Bo mam takie coś, że jak atakuje w zakręcie to czuje jakby tylnie koło zaczynało się ślizgać i musze odpuścić złożenie. To może trzeba zwiększyć napięcie sprężyny co?
 
Posty: 121
Dołączył(a): 22 października 2010, o 03:39
Lokalizacja: Tarnow

przez Slajciak » 7 maja 2011, o 01:02

ElPaul napisał(a):Krzyczeć mi się chcę!

Dziś kupiłem sobie nowe bambosze na motocykl, więc pierwsze co zrobiłem jak wróciłem ze sklepu to od razu na moto...

Niestety podczas dziewiczej podrózy okazało się, że mogę włączyć tylko pierwszy bieg ponieważ but jest zbyt duży, abym mógł go bez większych kombinacji włożyć pod dźwigienke i wbić wyższe przęłożenie .
Mama się cieszy, pierwszy bieg to w końcu bezpieczna jazda i tak dalej, ale mnie jakoś mniej to rajcuję ;)

Nic jeszcze nie rozkrecałem, ale jak dla mnie nie ma tam zbytnio dużego pola manewru regulacji, więc chyba czeka mnie wymiana dźwigienki na inna. Czy jest to jeszcze w jakiś inny sposób rozwiązywane.


heh mam to samo. Mam wieksze buty na zimneijsze lub deszczowe dni i zmiana biegow to masakra. Duzym ulatwieniem by byla przedluzka dzwigni....
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

przez Rina. » 7 maja 2011, o 10:43

drodzy koledzy, mam pytanie, wiecie może czy obudowa zegarów ze starszych roczników kawasaki er5 będzie pasowała do kawy z 2006r?
 
Posty: 185
Dołączył(a): 3 października 2010, o 19:06
Lokalizacja: Warszawa

przez derej » 7 maja 2011, o 12:09

ElPaul napisał(a):Krzyczeć mi się chcę!
...
Nic jeszcze nie rozkrecałem, ale jak dla mnie nie ma tam zbytnio dużego pola manewru regulacji, więc chyba czeka mnie wymiana dźwigienki na inna. Czy jest to jeszcze w jakiś inny sposób rozwiązywane.



Dźwignię zmiany biegów można dość swobodnie ustawiać... jest ona zamocowana na wileloklinie - wystarczy odkręcic jedną śrubę (na dzwigience jest tylko jedna...), zdjąć dźwigienkę i założyć ponownie w pasującej nam pozycji... zapewniam, że nie będziesz miał problemu z dopasowaniem się do Twoich butów :)))

Pozdrawiam,
Bartosz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 kwietnia 2009, o 13:45
Lokalizacja: Krak

przez kamil » 7 maja 2011, o 21:02

Kamillos napisał(a):A bawił się ktoś ustawieniem zawieszenia w er6? Z tego co czytałem to w tym modelu można tylko napięcie sprężyny ustawić. Bo mam takie coś, że jak atakuje w zakręcie to czuje jakby tylnie koło zaczynało się ślizgać i musze odpuścić złożenie. To może trzeba zwiększyć napięcie sprężyny co?


:arrow:

http://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.ph ... ght=#66737

w zasadzie temat tak jak sadzilem dla leniwych :-D
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Slajciak » 8 maja 2011, o 00:12

derej tu raczej chodzi o wydluzenie dzwigni. Jak zaloze wieksze laczki to mi tez miejsca brakuje.
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

przez robikk » 9 maja 2011, o 22:48

Cześć, a nie irytują Was hałasujące plastiki w f-kach, może ktoś już walczył z tym problemem? :->
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 kwietnia 2011, o 22:30
Lokalizacja: gdynia

przez kamil » 9 maja 2011, o 23:36

robikk napisał(a):Cześć, a nie irytują Was hałasujące plastiki w f-kach, może ktoś już walczył z tym problemem?

jest o tym na forum ;-)

poza tym w modelu po liftingu jakos to zniwelowali gumwa uszczelka(?) pod silnikiem co ma zmniejszyc przechodzenie wibracji z silnika na plastiki
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez miszi » 10 maja 2011, o 06:37

Myślę, że najprościej byłoby zrobić patent z gumowymi podkładkami przy śrubach między plastikiem, a ramą, stelażem itp. Jak mi błotnik brzęczał w gpzcie to powycinałem takie z grubej dętki i brzęczenie ustało
 
Posty: 699
Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
Lokalizacja: Grajewo/Bia

przez Rudi30 » 10 maja 2011, o 21:25

Czy ustawienie sprężyny jest numerowane ?
Czy pisząc ustawiłem na 2 czy 4 po prostu liczycie ząbki.
Jeśli chcę aby moje zawieszenie było mniej twarde to muszę regulację zakręcać czy odkręcać ?
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez Oliwer74 » 10 maja 2011, o 21:57

Nie ma numerków :) Liczyć trzeba samemu ;-)
A zakręcić tzn w prawo, zawieszenie wtedy jest "twardsze".
 
Posty: 78
Dołączył(a): 18 lutego 2011, o 21:05
Lokalizacja: Ruda

przez Rudi30 » 10 maja 2011, o 22:21

Ok "poniał" :lol:
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez Kamillos » 13 maja 2011, o 21:03

 
Posty: 121
Dołączył(a): 22 października 2010, o 03:39
Lokalizacja: Tarnow

przez kamil » 13 maja 2011, o 21:28

ogolnie DROGO...a scorpion to jedna z TANSZYCH firm..(co nie znaczy, ze gorsza) , znam osobe ktora byla z niego zadowolona....zatem? myysle, ze nie bedzie stal dlugo ten wydeszek...wprawdzie to nie TB ale...zawsze lepsze niz SERIA :-D
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Slajciak » 14 maja 2011, o 00:16

No Pany kupilem w koncu Akrapa;))

Ma dojsc w srodku tygodnia wiec jak zamontuja bydlaka wrzuce jakis filmik.

Szpan na wsi nie ma co :mrgreen:
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

przez Kamillos » 14 maja 2011, o 01:39

Slajciak napisał(a):No Pany kupilem w koncu Akrapa;))

Ma dojsc w srodku tygodnia wiec jak zamontuja bydlaka wrzuce jakis filmik.

Szpan na wsi nie ma co :mrgreen:


Haha :mrgreen: nasłuchałes się na Kaszubach wydechów i chcesz sąsiadów budzić :mrgreen:
 
Posty: 121
Dołączył(a): 22 października 2010, o 03:39
Lokalizacja: Tarnow

przez kamil » 14 maja 2011, o 12:04

Haha :mrgreen: nasłuchałes się na Kaszubach wydechów i chcesz sąsiadów budzić :mrgreen:

Akrap "cichy " ogolnie jest(w dodatku z homologacja). Do wlaczania alrmow i wk...ania sasiadow sluzy TB oraz jardine :-d
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez _DsP_ » 14 maja 2011, o 20:15

Ale (jak dla mnie) Akrap robi najładniejsze kominy do ER6... (no może trójowal od yoshi jeszcze daje radę)
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez ElPaul » 14 maja 2011, o 21:58

Jestem na etapie szukania części do naprawy mojej ER-ki z 2003 roku, na allegro części jest bardzo mało, dlatego mam pytanie czy do mojego motocykla z tego rocznika będą pasować części od starszych roczników lub od innych typów motocykli np. GPZ?

Dokładnie tu szukam takich elementów:

- lagi lewą i prawą (starę mogę prostować samemu, więc szukam tylko idelanych)
- kierownica (samą poprzeczną rure)
- lampe przednią
- bak
- dekle, plastyki lewa strona
- tarcze hamulcową
 
Posty: 138
Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 17:49
Lokalizacja: Pozna

przez kamil » 14 maja 2011, o 22:12

ElPaul napisał(a):- kierownica (samą poprzeczną rure)

a nie mozesz jej wyprostowac :?: przeca to stalowa...
ElPaul napisał(a):- dekle, plastyki lewa strona

nie mozna tego jakos pospawac, pokleic, poszpachlowac i pomalowac? takis esteta? :mrgreen:
ElPaul napisał(a):- lampe przednią

posklejac
- tarcze hamulcową

do tokarza :mrgreen:
ElPaul napisał(a):lagi lewą i prawą (starę mogę prostować samemu

to na co czekasz :?: :mrgreen:
- bak

no bez przesady wygladal nawet, nawet...

[ Dodano: 14 Maj 2011, 22:17 ]
swoja droga (bo tak patrze na to allegro) jak bedziesz wszystek czesci nabywal a nie naprawial to z 1/3 wartosci moto wydasz
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez miszi » 15 maja 2011, o 01:34

Generalnie, to z tych części co piszesz żadna z GPZ nie będzie pasować
 
Posty: 699
Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
Lokalizacja: Grajewo/Bia

przez Rudi30 » 15 maja 2011, o 09:16

No niestety trzeba szukać używek na allegro. Niestety sezon może przelecieć bez przelotów.
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez ElPaul » 18 maja 2011, o 00:13

Ech... chyba moja Er-ka zostanie przeznaczona na części lub trafi do piwnicy jako pamiątka - co wcale nie jest takim głupim pomysłem, bo ja strasznie przywiązuję się do środków przemieszczania mojego dupska po świecie - autko sprzedaję już drugi rok i za kadym razem gdy mam wystawić ogłoszenie to ponownie się w tym pietnastoletnim trupie rozkochuję ;-)

Drugie rozwiązanie jest o tyle gorszę, że nie odzyskam ani złowtówki, na poczet nowego sprzęta, a jakiej to marki miałby być motor to strach na tym forum nie pozwala mi tego napisać ;-)

Czysta ekonomia - zniszczenia są sporę, a co gorsza, spod dekla zaczął wyciekać olej, musiałbym na to spojżeć przy świetle dzinnym. Dodatkowo kupno reszty części to jest jedna wielka rzeźba i sztukowanie z jakiś innych trupów.

Prawdę powiedziawszy to strasznie zmartwił mnie ten olej wydobywający się spod dekla po lewj stronie.

Kurna... motocykl przygotowany do sezonu, dopieszczony przez mnie całą zimę, a tu w ciągu sekundy traci na wartości conajmniej połowe, jak nie więcej :evil:

Tak uczciwie, co byście proponowali, sprzedać za śmieszne pieniądze czy próbować reanimować, stracić 3-4 tygodnie sezonu, czy wpakować do piwnicy jako "suvenir" i szukać czegoś innego?

Znalazłem się w przysłowiowym rozkroku i mam metlik w głowie :-(

PS
Jest nadzieja, znalezione przed chwilą: http://otomoto.pl/kawasaki-er-5-er-500-M2519726.html

Pytanie jak z tego, którego nie można zarejstrować zrobić mojego?
 
Posty: 138
Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 17:49
Lokalizacja: Pozna

przez miszi » 18 maja 2011, o 08:33

Do piwnicy na pewno bym go nie pchał bo to najmniej korzystne rozwiązanie. Ramę masz prostą? Można by zrobić przekładkę do tego z ogłoszenia. Pytanie tylko czy nie jest kradziony.
 
Posty: 699
Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
Lokalizacja: Grajewo/Bia

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości