Wszystko na temat ER
Moderator: michu
PS
Jest nadzieja, znalezione przed chwilą: http://otomoto.pl/kawasaki-er-5-er-500-M2519726.html
Pytanie jak z tego, którego nie można zarejstrować zrobić mojego?
Przerzucić wszystkie klamoty do Twojej ramy i wsio jest Twój! ;-)
- Posty: 219
- Dołączył(a): 8 stycznia 2010, o 12:21
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Jak sprawdzić czy tylne koło jes zamontowane w osi motocykla, bo mam subiektywne(trudne słowo ;-) ) odczucie, że inaczej wchodzi w lewy zakręt a inaczej w prawy.
Informacja dla nadwyraz dowcipnych:
nie codzi mi o to, że przy skręcie w lewo skręcam kieownicą w lewo, a a skręcie w prawo skręcam w prawo :lol:
A tak na poważnie. Śruby regulacyjne są wkręcona symetrycznie. Odległość koła od widelców wahacza trudno zmierzyć, bo jest niesymetrycznie zbudowany ze względu na centralną sprężynę.
A może to tylko złdzenie ??
Informacja dla nadwyraz dowcipnych:
nie codzi mi o to, że przy skręcie w lewo skręcam kieownicą w lewo, a a skręcie w prawo skręcam w prawo :lol:
A tak na poważnie. Śruby regulacyjne są wkręcona symetrycznie. Odległość koła od widelców wahacza trudno zmierzyć, bo jest niesymetrycznie zbudowany ze względu na centralną sprężynę.
A może to tylko złdzenie ??
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Rudi30 napisał(a):bo mam subiektywne(trudne słowo ) odczucie, że inaczej wchodzi w lewy zakręt a inaczej w prawy.
Na 99% inaczej układasz ciało (bidra, ramiona) przy zakrętach w lewo a inaczej w prawo.
Jeżeli znaczniki do regulacji łańcucha są identycznie ustawione, to musi być git. Masz młode moto, więc pewnie napęd/tylnie koło nie było zmieniane, a co za tym idzie powinno być fabrycznie proste.
P.S.
Mi się łatwiej składa w lewo niż w prawo i widzę to po "chicken stripes'ach".
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
Zmiany w mojej zielonen Niuni
No koledzy ja też mogę się pochwalić że wreszcie założyłem sobie Leosia do mojej ER-6F.
Jako że miałem trochę czasu to założyłem klameczki a,la Pazzo oraz fajnie wyglądające (moim skromnym zdaniem) rolki wahacza Lightech.
Co do Leosia to nie ma nic bardziej poprawiającego humorek jak opuszczenia gazu i strzały jakie się z niego wtedy wydobywają.
Co do klamek to przyjemnie się jeździ ale szczerze powiem że gdybym wydał 800PLN na oryginały Pazzo to bym pluł sobie w brodę - bo wolałbym wydać tą kaskę na paliwo.
Jako że kosztowały mnie jakieś 110 PLN to jestem zadowolony szczególnie pod względem wizualnym.
Im dłużej śmigam tym zielonym potworkiem tym bardziej ją lubię.
Pozdrawiam
Jako że miałem trochę czasu to założyłem klameczki a,la Pazzo oraz fajnie wyglądające (moim skromnym zdaniem) rolki wahacza Lightech.
Co do Leosia to nie ma nic bardziej poprawiającego humorek jak opuszczenia gazu i strzały jakie się z niego wtedy wydobywają.
Co do klamek to przyjemnie się jeździ ale szczerze powiem że gdybym wydał 800PLN na oryginały Pazzo to bym pluł sobie w brodę - bo wolałbym wydać tą kaskę na paliwo.
Jako że kosztowały mnie jakieś 110 PLN to jestem zadowolony szczególnie pod względem wizualnym.
Im dłużej śmigam tym zielonym potworkiem tym bardziej ją lubię.
Pozdrawiam
- Posty: 53
- Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
- Lokalizacja: p
Romet Division albo Zipp Nitro... wszystko 250 cm3 i szalone 20 KM :-P
Po prostu, moją Er-ka śmigałem głównie do pracy gdzie miałem tylko jedną prostą, na której mogłem się porządnie rozpędzić, a tak średnia prędkość oscylowała od 50-100km/h.
Teraz kombinuję, czy nie lepiej kupić sobie nowy motocykl z salonu za 7-8 tysięcy, który jest lekki (siłaczem nie jestem), pali tyle co nic (3-4 litry), zapewnia zerowe koszty początkowe, i można nim spokojnie śmigać z prędkościami rzędu 100km/h. Troche boję się o to jak to będzie się zbierać, ale zobaczymy na jeździe testowej.
W sumie mając taki budżet mogę wybierać w dużo starszych modelach (Bandit, Monster, GS), w których nie wiadomo co siedzi i co trzeba wymienić. Nie wspominając o tym, że co drugi bity :evil:
A tak nówka cewka funkiel z salonu, do śmigania w korkach czemu nie! Kusi mnie Romet, tak patriotycznie!
Dla ciekawskich:
http://otomoto.pl/zipp-inny-nitro-250-1 ... 15623.html
http://otomoto.pl/romet-division-divisi ... 69584.html
PS
A pomyśleć, że przed sezonem chciałem zapożyczyć się na 100 konną 636-ke :mrgreen:
Po prostu, moją Er-ka śmigałem głównie do pracy gdzie miałem tylko jedną prostą, na której mogłem się porządnie rozpędzić, a tak średnia prędkość oscylowała od 50-100km/h.
Teraz kombinuję, czy nie lepiej kupić sobie nowy motocykl z salonu za 7-8 tysięcy, który jest lekki (siłaczem nie jestem), pali tyle co nic (3-4 litry), zapewnia zerowe koszty początkowe, i można nim spokojnie śmigać z prędkościami rzędu 100km/h. Troche boję się o to jak to będzie się zbierać, ale zobaczymy na jeździe testowej.
W sumie mając taki budżet mogę wybierać w dużo starszych modelach (Bandit, Monster, GS), w których nie wiadomo co siedzi i co trzeba wymienić. Nie wspominając o tym, że co drugi bity :evil:
A tak nówka cewka funkiel z salonu, do śmigania w korkach czemu nie! Kusi mnie Romet, tak patriotycznie!
Dla ciekawskich:
http://otomoto.pl/zipp-inny-nitro-250-1 ... 15623.html
http://otomoto.pl/romet-division-divisi ... 69584.html
PS
A pomyśleć, że przed sezonem chciałem zapożyczyć się na 100 konną 636-ke :mrgreen:
- Posty: 138
- Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 17:49
- Lokalizacja: Pozna
W sumie ER jest dobre do miasta, ale faktycznie jak robisz tylko te pare (kilo)metrów do miasta i tyle, to chyba(w domyśle napewno) kombinujesz w dobrym kierunku. Koszty eksploatacji dużo mniejsze, szczególnie, że moto ma być nówką. Tyle, że moment już nie ten sam.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Posty: 19
- Dołączył(a): 30 kwietnia 2011, o 20:16
- Lokalizacja: Ostr
Nawet jak to coś kupisz...
To i tak wrócisz po jakimś czasie ( po jednym sezonie ?) do większej pojemności :-P
Kumpel ma rometa 250 ,co prawda inny model ale nówka. Nawet miałem okazyjkę się tym się przemieszczać.
Jak ktoś lubi masujące wibrację dostępne w całym wachlarzu dostępnych obrotów to na pewno warto kupić ;-)
Wg mnie typowa chińszczyzna. Każda inna japońska 250 bije to na łeb i szyję.
To i tak wrócisz po jakimś czasie ( po jednym sezonie ?) do większej pojemności :-P
Kumpel ma rometa 250 ,co prawda inny model ale nówka. Nawet miałem okazyjkę się tym się przemieszczać.
Jak ktoś lubi masujące wibrację dostępne w całym wachlarzu dostępnych obrotów to na pewno warto kupić ;-)
Wg mnie typowa chińszczyzna. Każda inna japońska 250 bije to na łeb i szyję.
- Posty: 78
- Dołączył(a): 18 lutego 2011, o 21:05
- Lokalizacja: Ruda
_DsP_ napisał(a):Jeżeli znaczniki do regulacji łańcucha są identycznie ustawione, to musi być git. Masz młode moto, więc pewnie napęd/tylnie koło nie było zmieniane, a co za tym idzie powinno być fabrycznie proste.
Dzisiaj dokładnie przejrzałem ustawienia i jednak o 1/2 działki się różniły. Już wyregulowane. Jutro sprawdzę czy jest różnica.
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Jestem tu nowy, to mój pierwszy post, więc pozdrawiam serdecznie użytkowników.
Tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem ER6-N z 2008r z przebiegiem 15tyś. Mam pytanie do posiadaczy tego motocykla. Zauważyłem, że po dłuższej jeździe kiedy moto jest mocno rozgrzany (wiatraki włączają się dosyć często) na jałowym biegu i wolnych obrotach pojawia się dziwny stuk, nierównomierne dzwonienie w silniku (tak mi się wydaje, że to w silniku). Jak tylko lekko podkręcę obroty to dźwięk ten znika. Słychać to jedynie wtedy gdy motocykl chodzi na wolnych obrotach. Przy zimnym silniku nie ma tego dźwięku. Musi być naprawdę dobrze rozgrzany. Zastanawiam się co to może być, gdyż stuk jest nierównomierny (bardziej przypomina ten z dwusuwa). Tak to silnik pracuje prawidłowo, równo i bez problemu wkręca się na obroty. Być może to coś związanego z wibracjami na wolnych obrotach. Bardzo będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Dodam, że dźwięk ten nie jest głośny i usłyszałem go dopiero po zdjęciu kasku.
Jestem tu nowy, to mój pierwszy post, więc pozdrawiam serdecznie użytkowników.
Tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem ER6-N z 2008r z przebiegiem 15tyś. Mam pytanie do posiadaczy tego motocykla. Zauważyłem, że po dłuższej jeździe kiedy moto jest mocno rozgrzany (wiatraki włączają się dosyć często) na jałowym biegu i wolnych obrotach pojawia się dziwny stuk, nierównomierne dzwonienie w silniku (tak mi się wydaje, że to w silniku). Jak tylko lekko podkręcę obroty to dźwięk ten znika. Słychać to jedynie wtedy gdy motocykl chodzi na wolnych obrotach. Przy zimnym silniku nie ma tego dźwięku. Musi być naprawdę dobrze rozgrzany. Zastanawiam się co to może być, gdyż stuk jest nierównomierny (bardziej przypomina ten z dwusuwa). Tak to silnik pracuje prawidłowo, równo i bez problemu wkręca się na obroty. Być może to coś związanego z wibracjami na wolnych obrotach. Bardzo będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Dodam, że dźwięk ten nie jest głośny i usłyszałem go dopiero po zdjęciu kasku.
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15
Miko napisał(a):Jestem tu nowy, to mój pierwszy post, więc pozdrawiam serdecznie użytkowników.
Radzę się przywitać w dziale powitalnia bo dostaniesz cięgi :mrgreen:
Co do moto to włączanie się wiatraka to w tym modelu standard (poczytaj wcześniejsze posty). Gorsza sprawa z tym stukaniem. Lepiej podjedź do jakiegoś warsztatu niech posłuchają bo ja się z czymś takim nie spotkałem.
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Takie nierównomierne, metaliczne klapnięcia. Też myślałem, że to może zawory, ale wtedy byłoby chyba to słychać równomiernie. Wsłuchiwałem się w silnik po dodaniu lekko gazu i wtedy cisza. Stuka tylko i wyłącznie wtedy gdy gaz jest puszczony i moto chodzi na wolnych obrotach. Na zimnym nie stuka, nawet jak przejadę 5km, to też nie stuka. Dopiero po dłuższej przejażdżce kiedy moto mocno się nagrzeje. Z tego co udało mi się wysłuchać, to stuk słychać z lewej strony silnika.
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15
Dzięki serdeczne za pomoc. Pozdrawiam.
[ Dodano: 18 Czerwiec 2011, 15:29 ]
Jeszcze trochę Was pomęczę. Ten dźwięk przypomina nieco TPS przy odpalaniu. Mowa o tym.
http://www.youtube.com/watch?v=xpVKUFbd-xI
Nawet autor filmiku wspomina, że na niskich obrotach słychać przepustnice. U mnie tak jest, że jadąc jak mam wysoki bieg i zbieram z dolnych obrotów to słychać faktycznie takie bzyczenie. Natomiast na biegu jałowym jest coś podobnego, ale nierównomierne. Podjadę oczywiście do serwisu żeby sprawdzili, ale dziwi mnie, że skoro są to najprawdopodobniej zawory, to czemu nie słychać ich jak dodam minimalnie gazu.
[ Dodano: 18 Czerwiec 2011, 20:27 ]
Dobrze się wsłuchałem i ten dźwięk dobiega z okolicy zaznaczonej na obrazku.
http://img854.imageshack.us/img854/6579 ... 25x350.jpg
To jest model z 2009r. więc wiadomo, że w mojej z 2008r. nieco inaczej zbudowany jest silnik w tym miejscu. No, ale mniej więcej wiadomo, o którą część silnika chodzi.
[ Dodano: 20 Czerwiec 2011, 15:49 ]
Byłem w serwisie i koleś powiedział, że w ER6-N zawory reguluje się co 40tyś, więc to raczej nie jest przyczyną powstawania tego dźwięku. Tam jest jakiś łańcuszek? Bo to dźwięk jakby luźnego łańcucha. Facet w serwisie zapytał czy olej samochodowy nie był czasem zalany.
[ Dodano: 18 Czerwiec 2011, 15:29 ]
Jeszcze trochę Was pomęczę. Ten dźwięk przypomina nieco TPS przy odpalaniu. Mowa o tym.
http://www.youtube.com/watch?v=xpVKUFbd-xI
Nawet autor filmiku wspomina, że na niskich obrotach słychać przepustnice. U mnie tak jest, że jadąc jak mam wysoki bieg i zbieram z dolnych obrotów to słychać faktycznie takie bzyczenie. Natomiast na biegu jałowym jest coś podobnego, ale nierównomierne. Podjadę oczywiście do serwisu żeby sprawdzili, ale dziwi mnie, że skoro są to najprawdopodobniej zawory, to czemu nie słychać ich jak dodam minimalnie gazu.
[ Dodano: 18 Czerwiec 2011, 20:27 ]
Dobrze się wsłuchałem i ten dźwięk dobiega z okolicy zaznaczonej na obrazku.
http://img854.imageshack.us/img854/6579 ... 25x350.jpg
To jest model z 2009r. więc wiadomo, że w mojej z 2008r. nieco inaczej zbudowany jest silnik w tym miejscu. No, ale mniej więcej wiadomo, o którą część silnika chodzi.
[ Dodano: 20 Czerwiec 2011, 15:49 ]
kamil napisał(a):miko
stawiam na zawory do regulacji przy 15 jak najbardiej pozliwe...powiedz to takie stukanie jakby ktos am szpileczka postukiwal i tak bardziej z kolektorow :?:
a od wibracji to raczej plastiki w wersji f
Byłem w serwisie i koleś powiedział, że w ER6-N zawory reguluje się co 40tyś, więc to raczej nie jest przyczyną powstawania tego dźwięku. Tam jest jakiś łańcuszek? Bo to dźwięk jakby luźnego łańcucha. Facet w serwisie zapytał czy olej samochodowy nie był czasem zalany.
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15
Napisz Miko co w końcu ustaliłeś w serwisie.
A teraz z innej beczki. Wczoraj zmodyfikowałem wygląd mojej ER z tyłu. Dokładnie mocowanie rejestracji. Obciołem mocowanie odblasku i tak zanitowałem , że odblask jest bezpośrednio pod rejestracją. Najchętniej bym go wogóle wywalił ale wg przepisów musi być (można stracić dowód a przeglądu na pewno nie przejdzie).
Wg mnie wygląda dużo lepiej. Widać więcej tylne koło i moto wydaje się zgrabniejsze ;-)
A teraz z innej beczki. Wczoraj zmodyfikowałem wygląd mojej ER z tyłu. Dokładnie mocowanie rejestracji. Obciołem mocowanie odblasku i tak zanitowałem , że odblask jest bezpośrednio pod rejestracją. Najchętniej bym go wogóle wywalił ale wg przepisów musi być (można stracić dowód a przeglądu na pewno nie przejdzie).
Wg mnie wygląda dużo lepiej. Widać więcej tylne koło i moto wydaje się zgrabniejsze ;-)
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Miko napisał(a):Byłem w serwisie i koleś powiedział, że w ER6-N zawory reguluje się co 40tyś,
o k***wa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(rownie dobrze mogl powiedziec wypierdalaj zajety jestem)
Masz manuala :?: na forum poszukaj link i scaignij :)
Rudi30 napisał(a):(można stracić dowód a przeglądu na pewno nie przejdzie).
zalezy, sa takie gdzie nikt nie zworci uwagi na zaslonieta tabliczke zn. od crash pada, gdzie przelot tez nie problem a kierunki wbudowane tez oki :mrgreen: 72 pln "piechota nie chodzi" jak to mawia jeden z lowcow zon (cudzych), predzej psy zwroca uwage :)
Miko napisał(a):To jest model z 2009r. więc wiadomo, że w mojej z 2008r. nieco inaczej zbudowany jest silnik w tym miejscu.
eeee :?: pokaz tego CUSTOMA swojego :mrgreen:
Miko napisał(a):Dobrze się wsłuchałem i ten dźwięk dobiega z okolicy zaznaczonej na obrazku.
rownie dobrze moze sie wydawac
[ Dodano: 21 Czerwiec 2011, 21:04 ]
Miko napisał(a):Tam jest jakiś łańcuszek? Bo to dźwięk jakby luźnego łańcucha.
to tego wczesniej nie pisales. lancuszek rozrzadu ale to hm, za wczesnie (wymienia sie ok 50k km)
- Posty: 874
- Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
- Lokalizacja: inpierdojek zdr
Podjechałem do najpopularniejszego serwisu w mieście i gość posłuchał, po czym stwierdził, że to bzdura i nie trzeba nic ruszać tylko jeździć i się nie przejmować. Przede mną był gość XJ600 i mówi, że ma tak samo i już 3 sezon jeździ bez problemu. Najprawdopodobniej to dźwięk napinacza. Tylko i wyłącznie na wolnych obrotach. Po minimalnym dodaniu gazu dźwięk znika.
@_DsP_
Na wolnych chodzi równiutko, więc nic się nie gubi.
Jest niewielka różnica.
2008r.
http://motoscatalogue.wifeo.com/images/ ... re-01-.jpg
2009r.
http://4.bp.blogspot.com/_ja0nvj5Jato/S ... 009_02.jpg
[ Dodano: 22 Czerwiec 2011, 11:20 ]
Jestem w temacie "Wszystko na temat ER", więc chyba dobrze trafiłem. Jeśli ktoś jest na tyle uczynny i może mi napisać co ile reguluje się zawory to będę wdzięczny. Manuala nie mam i dlatego proszę o pewną i pokrywającą się z tym co pisze w książce odpowiedź.
@_DsP_
Na wolnych chodzi równiutko, więc nic się nie gubi.
kamil napisał(a):Miko napisał(a):To jest model z 2009r. więc wiadomo, że w mojej z 2008r. nieco inaczej zbudowany jest silnik w tym miejscu.
eeee :?: pokaz tego CUSTOMA swojego :mrgreen:
Jest niewielka różnica.
2008r.
http://motoscatalogue.wifeo.com/images/ ... re-01-.jpg
2009r.
http://4.bp.blogspot.com/_ja0nvj5Jato/S ... 009_02.jpg
[ Dodano: 22 Czerwiec 2011, 11:20 ]
kamil napisał(a):Miko napisał(a):Byłem w serwisie i koleś powiedział, że w ER6-N zawory reguluje się co 40tyś,
o k***wa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(rownie dobrze mogl powiedziec wypierdalaj zajety jestem)
Masz manuala :?: na forum poszukaj link i scaignij :)
Jestem w temacie "Wszystko na temat ER", więc chyba dobrze trafiłem. Jeśli ktoś jest na tyle uczynny i może mi napisać co ile reguluje się zawory to będę wdzięczny. Manuala nie mam i dlatego proszę o pewną i pokrywającą się z tym co pisze w książce odpowiedź.
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości