Wszystko na temat ER

Ogólne rozmowy o motocyklach...

Moderator: michu

przez _DsP_ » 26 czerwca 2011, o 11:21

Na forum masz linka do serwisówki do F'ki (ja niestety na weekendzie nie mam mojego kompa, gdzie mam odpowiednią serwisówkę) ale z tego co pamiętam, to pierwsza kontrola luzu zaworowego po 24k.

Jałowe obroty zawsze powinny wynosić 1300 +/- 50. Nawet jeżeli motocykl na niższych pracuje równo i światła nie przygasają to ustaw obroty na takie, jakie są zalecane.

Ogólnie to ER6 lubi sobie delikatnie pogrzechotać - choćby nawet na jałowym wciśnij sprzęgło ;)

Nie ma co panikować w moto z tak małym przebiegiem - no chyba, że miał konkretną glebę...
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez Miko » 26 czerwca 2011, o 19:33

Dzięki za rady. W takim razie podkręcę obroty. Znalazłem tego manuala do F'ki, ale dzięki za info.

PS. Ze sprzęgłem próbowałem i tutaj nic się nie zmienia. Obojętne czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie, to i tak coś tam słychać. :P

[ Dodano: 26 Czerwiec 2011, 20:10 ]
Przed chwilą ustawiłem sobie wyższe obroty (pod 1300) i te stuknięcia, o których pisałem słychać z mniejszą częstotliwością. O ile wtedy były słyszalne non stop (nierównomiernie) na wolnych obrotach, tak teraz kiedy podkręciłem obroty stuknięcie słychać co 2-3sek, a czasem w odstępie 4-5 sekund. Mi ten dźwięk przypomina uderzenie porcelany o metal (jakbyście wykręcili świecę i jej ceramiczną częścią stukali o blok silnika).

[ Dodano: 26 Czerwiec 2011, 20:45 ]
Znalazłem wreszcie filmik gdzie w innej ER6-N słychać dokładnie to samo. Wsłuchajcie się dobrze i usłyszycie takie metaliczne kliknięcia. Ten koleś też ma bardzo niskie obroty ustawione.

http://www.youtube.com/watch?v=xk8xkS4GIQU

[ Dodano: 26 Czerwiec 2011, 20:49 ]
Między 14 a 17 sekundą najlepiej to słychać.

PS. A co jeśli w motorze są ustawione niższe obroty niż zalecane? Powiem szczerze, że mi dużo bardziej podobał się dźwięk kiedy miałem 1100 rpm niż jak teraz mam 1300. Fajnie sobie dudnił basowo na niskich, ale skoro mówicie panowie, że lepiej ustawić tak jak jest w manualu to też uczyniłem. Dodam, że mam tłumik ARROWa i dlatego na niskich obrotach tak bardzo podoba mi się jego brzmienie. Jakie mogą być konsekwencje dla moto jeśli obroty są niższe niż zalecane?
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez kamil » 26 czerwca 2011, o 20:56

ja nie wiem jak twoj mechanik mogl nie uslyszec tego :?: :!: zawory do regulacji sie klaniaja. jedz do innego serwisu

[ Dodano: 26 Czerwiec 2011, 20:58 ]
a na tym filmik ja slysze tylko yoshi hehe
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Miko » 27 czerwca 2011, o 10:24

Byłem i drugi mechanik stwierdził, że to nic poważnego i nie trzeba nic ruszać. To na pewno nie zawory. Na tym filmiku, który dałem dokładnie słychać to klepanie w okolicy 15 sekundy i potem około 57 sekundy kiedy chodzi na wolnych. To zapewne jakaś bzdura.

PS. Niepotrzebnie się wczoraj bawiłem ustawianiem obrotów, bo dziś rano odpaliłem (bez dodania gazu) i agle zgasł. Potem odpaliłem i wszystko ok, ale obroty lekko się wahają. Ale z tego co widzę u innych posiadaczy ER6-N to obroty u nich też lekko falują na wolnych. Nigdy nie ma, że idealnie trzymają jeden poziom.
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez kamil » 27 czerwca 2011, o 10:31

Miko napisał(a):Ale z tego co widzę u innych posiadaczy ER6-N to obroty u nich też lekko falują na wolnych. Nigdy nie ma, że idealnie trzymają jeden poziom.

ten typ tak ma. na poczatku po odpaleniu obroty sa podbijane bo jest na ssaniu . rozgrzewa sie. ale pozniej juz w czasie jazdy to nie powinny falowac obroty.
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Miko » 27 czerwca 2011, o 10:34

Podczas jazdy nie falują. Moto zbiera się jak powinien. Tylko na wolnych obrotach jest minimalne falowanie. Ogólnie, to ja jestem typem przewrażliwionym i dlatego słyszę każde cykanie itp. Także dzięki za wyrozumiałość i pomoc panowie. :)
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez kamil » 27 czerwca 2011, o 10:45

Miko napisał(a):Podczas jazdy nie falują.

ale mi chodzi nie o jazde bo przeciez operujesz manetą, tylko, ze po rozgrzaniu nie powinien falowac...czasem zdarza sie ze zamist 1300 ustawionych na np. swiatlach ma 1250. Gorzej jak ma wyreguulowne na 1300 a na swiatlach "faluja"- jak mowisz - w granicach , powiedzmy 1000 1200
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Miko » 27 czerwca 2011, o 15:34

Nie, nie...to falowanie jest minimalne. Jest ustawione np. 1300 i faluje w granicy +/- 50.
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez _DsP_ » 28 czerwca 2011, o 09:55

A ja mam pytanko odnośnie kontrolki rezerwy w modelach przed liftem - czy ktoś wie, czy kontrolka ta oprócz trybu ciągłego ostrzegania posiada opcję panic?

Wczoraj troszkę polatałem i jak się okazało, pomimo tego, że została mi tylko setka paliwa w zbiorniku (tak tak, udało mi się wlać 15,39 litra) kontrolka pozostała niewzruszona w trybie ciągłego świecenia.

I teraz się zastanawiam, czy Kawasaki przewidziało opcję panic?
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez kamil » 28 czerwca 2011, o 12:03

_DsP_ napisał(a):Wczoraj troszkę polatałem i jak się okazało, pomimo tego, że została mi tylko setka paliwa w zbiorniku (tak tak, udało mi się wlać 15,39 litra) kontrolka pozostała niewzruszona w trybie ciągłego świecenia.

nie ma :mrgreen:
Obrazek
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez hajen » 28 czerwca 2011, o 12:08

Przepraszam, gdzie takie tanie paliwo?
hajen
 

przez Rudi30 » 28 czerwca 2011, o 12:11

A może ty diesla zalałeś :lol:
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez kamil » 28 czerwca 2011, o 12:19

hajen napisał(a):Przepraszam, gdzie takie tanie paliwo?

fotka wiekowa :mrgreen:
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez _DsP_ » 28 czerwca 2011, o 18:50

kamil napisał(a):nie ma :mrgreen:


Z czystej ciekawości - dopchałeś do dystrybutora, czy udało się dojechać? :)
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez kamil » 28 czerwca 2011, o 20:39

_DsP_ napisał(a):Z czystej ciekawości - dopchałeś do dystrybutora, czy udało się dojechać? :)

dopchałem
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Miko » 5 lipca 2011, o 13:52

Mam laickie pytanko. Czy klamka sprzęgła może mieć trochę luzu czy powinna być napięta linka jak przy hamulcu przednim? Pytam, bo u mnie jest niewielki luz i jak się rusza klamką to linka porusza dalej całym mechanizmem przy deklu silnika, ale sprzęgło nie łapie. Po prostu chodzi luźno i trochę mnie to wkurza, bo jak jadę i zmieniam biegi to odruchowo odpycham palcami klamkę od sprzęgła, bo ta nie odbija do samego końca (zostaje jakieś 10-15mm do odepchnięcia).
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez kamil » 5 lipca 2011, o 15:15

jak w manuals sevice 2mm luzu :) ale wez najpeirw zagladaj w manuala a nie zapychasz temat
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Rudi30 » 5 lipca 2011, o 17:04

Ja też nie mam aż takiego luzu. Tak jak pisał kamil do 2 mm.
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez stysiek » 5 lipca 2011, o 20:21

jakie żarówki są w Er6n po roku 2009 ?

h7 czy h1 ???
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 20:19

przez gregorp » 5 lipca 2011, o 20:31

H7.
Planujesz zmienić na inne?
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
Lokalizacja: p

przez Miko » 5 lipca 2011, o 20:37

kamil napisał(a):jak w manuals sevice 2mm luzu :) ale wez najpeirw zagladaj w manuala a nie zapychasz temat


Spoko, dzięki...nie musisz sie tak oburzać. Od tego jest forum żeby pytać. Gdyby każdy miał manuala i wszystko wiedział, to istnienie forum byłoby zbędne.
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez Łysy » 5 lipca 2011, o 20:45

Miko napisał(a): Gdyby każdy miał manuala i wszystko wiedział, to istnienie forum byłoby zbędne.

Powiem Ci że tu się mylisz, bo gdyby każdy miał manuala a tego mnóstwo na forum to nie było by takich głupich pytań na forum i był by porządek! No ale po co zadać sobie trochę trudu i poszukać manuala jak można forum zaśmiecać głupimi pytaniami :-(
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:45
Lokalizacja: Przejd

przez _DsP_ » 5 lipca 2011, o 20:46

Miko manuale są dostępne na forum :)
Jeżeli nie uda Ci się znaleźć do N'ki to daj znać to podeślę Ci manuala + parts diagrama (dla modeli do 2008) w pdf'ach.
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez Miko » 5 lipca 2011, o 20:51

Kurde wiedzę, że tu dziwna atmosfera. Odstraszacie nowo przybyłych od marki Kawasaki. Widocznie środowisko fanów Kawy jest bardziej hermetyczne niż myślałem.

@_DsP_
Znalazłem do F'ki i nie po polsku. Jeśli masz do N'ki w języku ojczystym to bardzo bym prosił. Na PW zostawię Ci mój adres mailowy jeśli tylko dasz znać, że coś takiego posiadasz.
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez stysiek » 5 lipca 2011, o 21:11

gregorp, zastanawiam się nad

OSRAM NIGHT RACER lub OSRAM X-RACER - with Xenon Look

raczej żarówka na dzień niż na noc
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 20:19

przez Łysy » 5 lipca 2011, o 21:24

Kurde wiedzę, że tu dziwna atmosfera. Odstraszacie nowo przybyłych od marki Kawasaki. Widocznie środowisko fanów Kawy jest bardziej hermetyczne niż myślałem.

Nie odstraszamy lecz zmuszamy do samodzielnego myslenia! Uwierz że to na złe Ci nie wyjdzie i nie jest to złośliwie, zaśmiecasz po prostu forum! tylko powiedz mi po co pytać o głupoty jak w manualu jest napisane? Manuala po polsku nie znajdziesz nigdzie, angielski i niemiecki wiec na darmo Twoje nerwy
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:45
Lokalizacja: Przejd

przez Miko » 5 lipca 2011, o 21:41

Ok, w każdym bądź razie dzięki za info. Jeśli faktycznie tak bardzo zaśmieciłem temat to przepraszam. Przyznać muszę, że jestem nieco zaskoczony, bo sam moderuje jedno z większych forów o grach wideo i gdybyśmy tam stosowali takie normy to nie mielibyśmy prawie 10 tyś użytkowników.

@_DsP_
Jeśli nie ma w języku polskim, to bardzo bym prosił o podesłanie tych pdf'ów w j.angielskim. Na PW zostawiam Ci swój adres mail. Pozdro i dzięki, bo widzę, że z Tobą najprędzej można się tutaj dogadać.
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez gregorp » 5 lipca 2011, o 21:49

stysiek napisał(a):gregorp, zastanawiam się nad

OSRAM NIGHT RACER lub OSRAM X-RACER - with Xenon Look

raczej żarówka na dzień niż na noc


No ja w tamtym tygodniu kupiłem OSRAM NIGHT RACER i jeszcze nie miałem czasu założyć.
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
Lokalizacja: p

przez kamil » 5 lipca 2011, o 22:19

stysiek, temat o zarowkach do er6 jest na fourm jest, dlaczego nie uzywasz szukajki :?:

Miko, ja nie jestem zlosliwy tylko Ty nie szanujesz userow , Twoje podjescie do forum jako "ja pytam wy odpowiadacie" nie jest w porzadku i na innym forum bys sie nie zalogowal :)

niech jakis mod zrobi parzadek w temacie <-znaczy uprzejmie proszę :mrgreen:

a i temat o zarowkach:
http://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.ph ... ght=#46767

zupelnie jak z sierotka rutkiem :mrgreen:
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Rudi30 » 6 lipca 2011, o 09:56

Napiszcie uczciwie ile wam palą wasz ER i jaki to model i rocznik. Jak czytam, że 4,5l lub mniej to wierzyć mi się nie chce. Ja przez ostatnich 10 tankowań miałem 5,07 - 5,98l/100km. Przejeżdżone zarówno w trasie, w mieście jak i cyklu mieszanym.Spokojnie i szybko. Nie piłuję moto ale też nie jeżdże na 3 tys. obr. Lubię oczywiście wystartować pierwszy na światłach i hamować na następnych widząc, że reszta dopiero rusza z tych pierwszych, ale po to jest chyba moto (to misto rozumiem :lol: ). Inaczej bym kupił skuter.
K woli informacji - nie żalę się. Spalanie na poziomie 5-6l jest jak najbardziej zadawalające. :lol:
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości