Wszystko na temat ER
Moderator: michu
No to będę musiał zejść trochę z ciśnieniem, bo wczoraj dobiłem do wartości podanych przez north'a i faktycznie, twardo się zrobiło. Ale i tak było lepiej niż miałem bo wcześniej nabite miałem całe 1,2 na przodzie i tyle :-P . Tłumaczy mnie tylko to, że moto dopiero kupiłem i od razu pierwsze co zrobiłem to dobiłem powietrze.
Teraz czas na kolejne pytanie z serii "głupich" ... ile wam palą wasze ER-6N? Ja się zastanawiam czy to normalnie, że jak zatankuję praktycznie do pełna to po 200 km świeci mi się już rezerwa (czyli wychodzi tak około 6-7l/100km). Nie rozwijam jakichś zawrotnych prędkości (na razie max ile leciałem to 160 i to tylko przez chwilę), generalnie na trasie lecę tak spokojnie 130km/h...
A i jeszcze jedno, ile można przejechać na świecącej się rezerwie? Chodzi mi o to ile mam km na znalezienie jakiejś stacji benzynowej :)
Teraz czas na kolejne pytanie z serii "głupich" ... ile wam palą wasze ER-6N? Ja się zastanawiam czy to normalnie, że jak zatankuję praktycznie do pełna to po 200 km świeci mi się już rezerwa (czyli wychodzi tak około 6-7l/100km). Nie rozwijam jakichś zawrotnych prędkości (na razie max ile leciałem to 160 i to tylko przez chwilę), generalnie na trasie lecę tak spokojnie 130km/h...
A i jeszcze jedno, ile można przejechać na świecącej się rezerwie? Chodzi mi o to ile mam km na znalezienie jakiejś stacji benzynowej :)
- Posty: 62
- Dołączył(a): 2 lutego 2011, o 14:25
- Lokalizacja: Warszawa
Slajciak, być może te shimmy to powód nieodpowiedniego ciśnienia w przednim kole? Najpierw opona była zimna, ciśnienie mniejsze i telepało kierownicą, a później jak opona się rozgrzała to ciśnienie wzrosło i wszystko było OK. To pierwsza rzecz jaką powinieneś sprawdzić po zimie ;)
- Posty: 699
- Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
- Lokalizacja: Grajewo/Bia
Oliwer74 napisał(a):A to rozwiązuje problem krótkich ramion lusterek w eFce
http://www.kawasaki-sklep...4074&_CatID=508
Choć i ciężkiej kieszeni również (cena chyba za jedną szt.)
Toż to rozbój w biały dzień. Nawet jeśli to cena za 2 szt to 222zł za 2 kawałki metalu?
Ponadto pozostaje problem z parkowaniem moto w garażu. Terez ledwo się mieści mieści razem z autem, po przedłużeniu może się okazać że za każdym razem będę musiał skłądać lusterka. To będzie prowadzić do wyrabiania się mocowań i w konsekwencji tego przesuwania się lusterek podczas jazdy.
Jak się nie obrócisz tak d*pa z tyłu :lol:
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Kiedyś widziałem motocykl (na zdjęciu) z lusterkami pod kierownicą, miało to jakąś swoją fachową nazwę (był nawet link do sklepu), ale w między czasie tyle weekendowych resetów pamięci człowiek przeżył, że nawet ta nazwa gdzieś mi wyleciała ;-)
Może take rozwiązanie pasowałoby w Twojej Er-ce?
Może take rozwiązanie pasowałoby w Twojej Er-ce?
- Posty: 138
- Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 17:49
- Lokalizacja: Pozna
Muszę pooglądać inne motory. Czy to jest przypadłość tylko ER-ek ? Może to wina miejsca mocowania lusterek. Swojego czasu miałem w ETZ dodatkowe lusterka mocowane na końcach kierownicy (wkładało się je w rurę kierownicy)
A teraz z innej beczki. Na jakim paliwie jeździcie 65 czy 98 ?
A teraz z innej beczki. Na jakim paliwie jeździcie 65 czy 98 ?
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Spalanie tak jak w stopce choć nie ufam do końca algorytmom z tej strony ;/
Paliwo - zalezy jak stoję z kasą, ale staram się lać V-Power Racing.
Dlaczego? Ano dla tego, że różnica między 95 a 99 jest taka jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym ;)
Paliwo - zalezy jak stoję z kasą, ale staram się lać V-Power Racing.
Dlaczego? Ano dla tego, że różnica między 95 a 99 jest taka jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym ;)
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
_DsP_ napisał(a):Dlaczego? Ano dla tego, że różnica między 95 a 99 jest taka jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym ;)
Aż tak?
Ja czytałem w swojej książce fabrycznej od mojego ZX-9R z 2000r ,że powinno się lać min 95 oktanów... czyli zalanie więcej oktanów nie jest "konieczne" ze względu na spalanie stukowe...
Nie wiem jak Ty ale ja przeleciałem cały bak na 95 , oraz na 100oktanowej z shella.
Różnicy powiem szczerze ,że nie zauważyłem , może ze względu ze mam 140 koni...
W spalaniu nie powiem , bo 2 baki zrobiłem w różnych proporcjach jazdy miasto/trasa
- Posty: 385
- Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 16:46
- Lokalizacja: Sieradz
Oblicz samodzielnie bo coś mało wyszło (chyba, że śmigasz bardzo spokojnie i na niskich obrotach):_DsP_ napisał(a):Spalanie tak jak w stopce choć nie ufam do końca algorytmom z tej strony ;/
.............. ilość spalonych litrów x 100
spalanie = ----------------------------------
.............. lość przejechanych km
_DsP_ napisał(a): różnica między 95 a 99 jest taka jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym ;)
Przyznam, że wolałbym siedzieć na zwykłym krześle niż na elektrycznym :lol:
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli chodzi o spalanie to spokojna głowa, daje rade z obliczeniami ;)
Średnio robie 300 - 320 km na jednym zbiorniku (circa 14 litrów - nigdy nie udało mi sie wyjeździć baku aż do wskaźnika panic)
Algorytm motostatu mi się nie podoba ze względu na wyliczenia spalania pomiędzy nie pełnymi tankowniami a tankowaniami do pełna.
Czy jeżdzę spokojnie? hmm... pojęcie względne ale fakt, nigdy nie pałowałem sprzęta oporowo ;)
A jeżeli chodzi o różnice pomiędzy 95 a 100 oktanów to oprócz oklepanych haseł - kultura pracy, obroty biegu jałowego, nagar, itd. itp. to ja osobiście zauważyłem sporą róznicę w v-max i średnim spalaniu.
Ciekawe jest to, że w teście "Motocykl'a" bike-ów stricte sportowych, producenci zwalili winę defektów silnika przy v-max na jakość paliwa - testowali sprzęty na 95 a producenci zalecali min. 98 ;/
Średnio robie 300 - 320 km na jednym zbiorniku (circa 14 litrów - nigdy nie udało mi sie wyjeździć baku aż do wskaźnika panic)
Algorytm motostatu mi się nie podoba ze względu na wyliczenia spalania pomiędzy nie pełnymi tankowniami a tankowaniami do pełna.
Czy jeżdzę spokojnie? hmm... pojęcie względne ale fakt, nigdy nie pałowałem sprzęta oporowo ;)
A jeżeli chodzi o różnice pomiędzy 95 a 100 oktanów to oprócz oklepanych haseł - kultura pracy, obroty biegu jałowego, nagar, itd. itp. to ja osobiście zauważyłem sporą róznicę w v-max i średnim spalaniu.
Ciekawe jest to, że w teście "Motocykl'a" bike-ów stricte sportowych, producenci zwalili winę defektów silnika przy v-max na jakość paliwa - testowali sprzęty na 95 a producenci zalecali min. 98 ;/
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
Ja w końcu muszę się pokusić na sprawdzenie ile to moje moto pali. Teraz tylko leję i jadę :lol:
Teraz pytanko do osób które mają podwójne światła z przodu. Jeździcie na długich żeby obydwa były włączone czy macie inne patenty. Ja myślałem czy w miejscu światła długiego nie włożyć zarówki 2 włóknowej. Mijania zmostkować tak aby świeciły razem a jak przełączę na długie to jedno z nich się przełączy na długie a drugie pozostanie mijania. Co o tym sądzicie ?
Teraz pytanko do osób które mają podwójne światła z przodu. Jeździcie na długich żeby obydwa były włączone czy macie inne patenty. Ja myślałem czy w miejscu światła długiego nie włożyć zarówki 2 włóknowej. Mijania zmostkować tak aby świeciły razem a jak przełączę na długie to jedno z nich się przełączy na długie a drugie pozostanie mijania. Co o tym sądzicie ?
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
http://allegro.pl/show_item.php?item=1530821814
Spotkaliście się może gdzieś z takim pługiem jaki jest w tym motocyklu z ogłoszenia?
To jest jakaś samoróbka, pytam się, bo ponieważ poraz pierwszy widzę starą wersję Er-ki z czymś takim i nawet podoba mi się to! ;-)
Spotkaliście się może gdzieś z takim pługiem jaki jest w tym motocyklu z ogłoszenia?
To jest jakaś samoróbka, pytam się, bo ponieważ poraz pierwszy widzę starą wersję Er-ki z czymś takim i nawet podoba mi się to! ;-)
- Posty: 138
- Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 17:49
- Lokalizacja: Pozna
miszi, wlasnie mialem przytoczyc twoje foto wyjebanej w kosmos 500ccm
http://img59.imageshack.us/img59/1771/zdjcie0390j.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/1771/zdjcie0390j.jpg
- Posty: 2588
- Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
- Lokalizacja: chrzan
Farmer napisał(a):yo, Pany muszę zmienić olej w swojej ER 5 i tu mam pytanie , już 2 sezony przejeździłem na motulu 5100 10w40, mam okazję w dobrej cenie dorwać castrola 10w40 , jeździł ktoś na tych olejach, jakie wrażenia ? ;)
Jeśli to Castrol GPS to śmiało mogę polecić w imieniu znajomych posiadaczy różnych modeli Suzuki ;)
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
636, hehe to mnie podbudowałeś tym tekstem.
Teraz jestem jak ten pingwin (1:20-1:30) http://www.youtube.com/watch?v=3H2FLRUt ... dded#at=73 :lol:
Teraz jestem jak ten pingwin (1:20-1:30) http://www.youtube.com/watch?v=3H2FLRUt ... dded#at=73 :lol:
- Posty: 699
- Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
- Lokalizacja: Grajewo/Bia
Slajciak napisał(a):Pany zastanawiam sie nad wymiana ukladu wydechowego na Akrapovica.
Czy ktos slyszal jak to brzmi?
Wyglad jest slaby ale podobno podnosi moc ;]
Słaby wygląd?!?! Najładniejsze kominy z dostępnych na rynku! Chyba tylko tri-oval yoshi jest porównywalnie ładny - ale o gustach się nie dyskutuje ;)
Kominy acrapa podnoszą moc i moment. Na stronach producenta znajdziesz wykresy z dyno.
A jak brzmi? POEZJA i orgazm dla uszu ;) Chyba jeden z forumowych kolegów miał założony taki komin i podlinkował kilka filmików na YT z dźwiękiem, który najabardziej odzwierciedla rzeczywisty.
Swoją drogą, za komin akrapa do mojej kawuni dałbym sobie paznokcie u stóp obciąć... ;)
Farmer napisał(a): _DsP_ dzięki za odp
Nao problema.
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
Ponieważ moja ER-6N to seria, więc czas coś w niej zmienić. Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale mocowanie tablicy rejestracyjnej + kierunkowskazy tył w tym motocyklu wyglądają delikatnie mówiąc słabo. Zastanawiam się nad zmianą tego wszystkiego na coś mniej plastikowego i bardziej dyskretnego.
Macie może jakieś propozycje sklepów w których można nabyć takie akcesoria?
Rozglądam się za:
- mocowanie tablicy
- podświetlanie tablicy
- kierunkowskazy tył (czy w tym motocyklu trzeba zakładać oporniki do LEDów?)
Dodatkowo przy okazji chciałbym dodać:
- tylny błotnik (tak żeby nie syfiło na silnik od tyłu)
- osłonę łańcucha (może będzie całość z błotnikiem?) bo ta ori plastikowa to średnia jest...
- crach pady
- lusterka - takie w których będę widział coś więcej niż siebie :-P
Wszystkie te elementy znalazłem na stronie puig ale... cena około 1700 to sporo i może ktoś widział gdzieś to taniej?
Macie może jakieś propozycje sklepów w których można nabyć takie akcesoria?
Rozglądam się za:
- mocowanie tablicy
- podświetlanie tablicy
- kierunkowskazy tył (czy w tym motocyklu trzeba zakładać oporniki do LEDów?)
Dodatkowo przy okazji chciałbym dodać:
- tylny błotnik (tak żeby nie syfiło na silnik od tyłu)
- osłonę łańcucha (może będzie całość z błotnikiem?) bo ta ori plastikowa to średnia jest...
- crach pady
- lusterka - takie w których będę widział coś więcej niż siebie :-P
Wszystkie te elementy znalazłem na stronie puig ale... cena około 1700 to sporo i może ktoś widział gdzieś to taniej?
- Posty: 62
- Dołączył(a): 2 lutego 2011, o 14:25
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam mocowanie i światełko od R&G i mini kierunki ledy (tak, do ledów musi być opornik). Tylni błotnik to dobra myśl ;-) A crash pady od Puig ale mam je jeszcze w pudełku :mrgreen:
Tu masz do twojego rocznika link:
http://www.rg-racing.com/browseBike/Kaw ... /2007.aspx
Tu masz do twojego rocznika link:
http://www.rg-racing.com/browseBike/Kaw ... /2007.aspx
- Posty: 121
- Dołączył(a): 22 października 2010, o 03:39
- Lokalizacja: Tarnow
No tylny błotnik też bym sobie założył, taki jak na tej fotce co pokazał Kamilos
http://www.rg-racing.com/.../ER-6/2007.aspx
Jak byście coś fajnego znaleźli w dobrej cenie to dajcie znać. Może od innego moto też by pasował.
Czy po zmianie mocowania rejestracji będziecie zakładać odblask ? Bo chyba jest wymagany z tyłu.
Grabarz daj jakąś fotkę jat to teraz u ciebie z tyłu wygląda.
http://www.rg-racing.com/.../ER-6/2007.aspx
Jak byście coś fajnego znaleźli w dobrej cenie to dajcie znać. Może od innego moto też by pasował.
Czy po zmianie mocowania rejestracji będziecie zakładać odblask ? Bo chyba jest wymagany z tyłu.
Grabarz daj jakąś fotkę jat to teraz u ciebie z tyłu wygląda.
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
mam podobny blotnik ale za diabla nie wiem do jakiego moto zintegrowany z oslona lancucha. byl mierzony w zr 7( kupiony na aledrogo podobno zdjety wlasnie z niej) , w 6 2000, hornecie 08, cbr rr i za diabla jak wchodzi na wahacz to oslona nie pasi. jak ktos jest w okolicy mozemy pzymiezyc do era i bedzie wiadomo :-) cena hiperpromocyjna :-) grabarz jak bys laltal w okolicach bialoleki to dawaj znac :-) aa do ledow to albo oporniki albo najlepiej kup przekaznik pod led i wstaw w miejsce oryginala
- Posty: 1184
- Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
- Lokalizacja: Warszawa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości