Wszystko na temat ER

Ogólne rozmowy o motocyklach...

Moderator: michu

przez Marcoone » 6 lipca 2011, o 12:08

U mnie przebieg niewielki więc można zakładać jakiś błąd statystyczny, ale spalanie w granicach jakie podałeś. Od 5,2 do 5,7 litrów/100 km.

ER6N z 2005 roku.
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 maja 2011, o 13:50

przez Miko » 6 lipca 2011, o 13:22

U mnie bardziej pod 6l dochodzi, bo głównie z mieście jeżdżę. Jak będę miał okazję zbadać ile pali w trasie to tutaj napiszę. Przed zakupem też czytałem nawet o 4l na 100km/h, ale teraz widzę, że to nierealne.
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez gregorp » 6 lipca 2011, o 14:42

U mnie w podpisie masz średnie jakie udało mi się na chwilę obecną osiągnąć ;-)
Nie żebym się specjalnie starał - NIe po to mam motocykl ;-)
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
Lokalizacja: p

przez _DsP_ » 6 lipca 2011, o 20:12

Hmm, nie wiem czemu ale wysypała mi się ikonka z motostatu, ale ja mam średnie spalanie poniżej 5l.

Może tylko mi się wydaje, że cisnę a tak na prawdę to latam powoli ;/

Jedynie kiedy moto jest przepalane przez zimę, czy postoi u mechanika, to wzrasta do wysokich wartości, ale tak to ciągle poniżej 5
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez Miko » 6 lipca 2011, o 23:02

Jeszcze odnośnie spalania, to mój wujaszek, który kupił sobie ER-5 powiedział mi, że jego mechanik zaleca lanie paliwa 95 i nie należy lać 98. Prawda to? Ponoć, że pod 98 trzeba motocykl ustawiać. Pierwsze słyszę coś takiego. Jak to jest u Was panowie? Jaką benzynę lejecie?
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez gregorp » 7 lipca 2011, o 09:03

Jeżeli masz sondę lambda to nic nie trzeba ustawiać.

Jeżeli nie masz to też nie ma co ustawiać bo nie masz komputera na który możesz wgrywać różne mapy.
To nie paliwo wyścigowe lub tym bardziej etanol żeby trzeba było coś zmieniać.

Więc w przypadku niewysilonych ekstremalnie silników nie ma to znaczenia.
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
Lokalizacja: p

przez Miko » 7 lipca 2011, o 09:15

Moja ER-6n jest z 2008 roku, więc pewnie ma już sondę. Jeśli możecie to powiedzcie jakie paliwo lejecie do swoich E. Jestem ciekaw, bo ja zawsze lałem do auta 98 i na początku do motoru też 98.
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez gregorp » 7 lipca 2011, o 09:24

Wielokrotnie to już tłumaczyłem moim znajomym:

Wartość energetyczna paliw o niższej LO jest większa niż paliwa 98 i dlatego jeżeli samochód przystosowany został konstrukcyjnie do spalania paliwa LO95 to zastosowanie LO98 mocy nie podniesie, a nawet może ją pogorszyć. Efekty byłyby odczuwalne dopiero po zwiększeniu ciśnienia sprężania (np. splanowaniu głowicy).

Więc lanie 98 do silnika przystosowanego do 95 to przerost formy nad treścią ;-)

Pozdrawiam
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
Lokalizacja: p

przez _DsP_ » 7 lipca 2011, o 17:29

gregorp napisał(a):Więc lanie 98 do silnika przystosowanego do 95 to przerost formy nad treścią ;-)


Sugerujesz, że nie ma różnicy i nie warto lać 98?
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez gregorp » 7 lipca 2011, o 18:29

Nic nie sugeruje. Mówię jak wyglądają fakty.
95 ma wyższa wartość energetyczna niż 98 wiec mozna powiedzieć że "za wiecej, masz mniej" - za droższe paliwo masz mniejsza skuteczność.
Wnioski pozostawiam Tobie.
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
Lokalizacja: p

przez _DsP_ » 8 lipca 2011, o 09:13

A możesz podeprzeć to teorią/badaniami/publikacjami?

Bo tak się składa, że liczba oktanów nic nie mówi o kaloryczności paliwa a o zachowaniu spalania w porównaniu go gazów wzorcowych.

Pewnie słyszałeś o czymś takim jak spalanie stukowe i wpływ liczby oktanowej na to zjawisko - wnioski pozostawiam Tobie

EDIT:
Rok temu pewien miesięcznik testował superbike'i na cikawym torze we Włoszech, pod kątem jazdy na v-max (czyli w okolicach 300km/h). Kilka z nich miało defekty - a to korba strzeliła, a to wydmuchało uszczelkę spod głowicy. W większości przypadków producent motocykla jako przyczynę podał za niską liczbę oktanową paliwa (zatankowane cacuszka były zwykłą 95) a producenci do takiej jazdy zalecją minimum 98.

Swoją drogą fajnie wygląda sprawa z plaiwem w USA gdzie najniższe paliwo ma 87 oktanów wg ichniejszej normy co stanowi 91 oktanów w standardach europejskich.
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez gregorp » 8 lipca 2011, o 09:44

Mądrze gadasz tylko mam wrażenie ze nie wiesz o czym.
Tak masz racje LO mówi tylko o odporności na spalanie stukowe.
Ale może wejdź w temat głębiej niż poza poziom ogólnie przyjętych i wyswiechtanych frazesow: Oktany, spalanie stukowe vel. wybuchowe itp.
Może sprawdź w jaki sposób otrzymuje się wyższa liczbę (jakie i ile % zwiazkow chemicznych) i jaki to ma związek z kalorycznoscia paliwa czyt. Efektywność.
Zauwaz jedna zależność. Im wyższy stopień spędzania tym wyższa zalecana LO (sprawdź parametry uturbionych jednostek - duża cześć ma zalecane Lo98 i wyższe.
Dlatego tez do napisałem ze nie ma większego sensu lanie 98 do silnika przystosowanego do paliwa 95, no chyba ze zwiększyły stopień spędzania (planowanie glowicy, irytuje je silnika wolnossacego itp.)
Oczywiście to jest moje zdanie oparte na mojej wiedzy i umiejętności czytanIa z zrozumieniem literatury.
Z drugiej strony to Twój motocykl czy inna kosiarka :-) ( bez urazy) wiec jak dla mnie mozeszt tam lać nawet mazut.:-)
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
Lokalizacja: p

przez Rudi30 » 8 lipca 2011, o 13:57

Może to i ciekawa o czym piszecie ale zdecydowanie nie w tym dziale. Załóżcie dział dotyczący paliwa, jego wpływie na silnik i tam się ścierajcie. Łatwiej będzie komuś odnaleść waszą dyskusję która zapene niektórych zainetresuje.
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez _DsP_ » 8 lipca 2011, o 19:54

Kończąc dyskusję na temat kaloryczności napiszę tylko tyle:
Polskie paliwo 98 oktanów ma mniej kalorii niż paliwo 95 oktanów, przy czym należy pamiętać, że oktany nie mówią o kaloryczności.

gregorp napisał(a):Wartość energetyczna paliw o niższej LO jest większa niż paliwa 98

Nie wszystkich i nie zawsze.

Przy nie wysilonych silnikach rozsądniejsza jest jazda na tańszym 95, ale każdy silnik motocyklowy (nie licząc ogromnych V'ek z cruiserów i chopperów) jest silnikiem wysilonym (nie wiem jak Twoja ER6'ka, ale moja spokojnie kręci do 10k), więc większa liczba oktanowa paliwa wpływa korzystniej na jego żywotność.
I nie chodzi tu o oklepane "spalanie stukowe" ale choćby o równie oklepany "nagar".

A wracając do pytania zasadniczego, z którego wzięła się cała ta dyskusja - ER6 z natury pali około 5l/100km przy normalnej jeździe w trybie mieszanym.
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez stysiek » 8 lipca 2011, o 22:31

serwis mi mówił że nie ma znaczenia czy leje 95 czy 98

a Kawasaki Polska powiedziało na kwestię paliwa że 98 daje lepszą czystość układu paliwowego i lepszą elastyczność bez zwiększania mocy.

ja chyba będę do swojego ER lał 98
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 20:19

przez basiek » 9 lipca 2011, o 10:42

Witam ja otworzyłem "instrukcje obsługi" do moje ER-6f a tam pisze żeby lać minimum 95 ale im więcej oktanów tym lepiej :) dlatego leje 98
 
Posty: 37
Dołączył(a): 15 września 2009, o 22:55
Lokalizacja: warszawa

przez Rutek » 9 lipca 2011, o 11:54

kamil napisał(a): zupelnie jak z sierotka rutkiem :mrgreen:



Sam jesteś sierotą :!: :!: :!: misiu kolorowy :evil:
Jak chcesz możemy się sprawdzić na ulicy, kto lepiej jeździ. Wtedy się okaże kto jest prawdziwym SIEROTĄ padalcu.
Jak mam trochę mniejszą orientację w sprawach mechanicznych to nie znaczy, że nic nie potrafię i jestem ofiarą losu (bo to chyba miałeś na myśli tak mnie nazywając).
Podaj czas i miejsce leszczu :evil:
 
Posty: 92
Dołączył(a): 10 marca 2009, o 15:53
Lokalizacja: Bia

przez marcin » 9 lipca 2011, o 12:37

Panowie trzymajcie poziom wypowiedzi!
Avatar użytkownika
Administrator
 
Posty: 518
Dołączył(a): 9 maja 2007, o 22:31
Lokalizacja: Szczecin

przez adazie » 9 lipca 2011, o 16:25

wklejam ciekawy link dotyczący właśnie 95 a 98
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

Może pozwoli wam roztrzygnąc spór
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14 czerwca 2008, o 07:09
Lokalizacja: myszk

przez Miko » 9 lipca 2011, o 20:13

Zaczyna mnie ten motor denerwować (tylko bez tekstów "to sprzedaj). Dzisiaj zaczęło mi coś bzyczeć przy 4tyś obrotów. Wsłuchiwałem się podczas jady (na jałowym ciężej to wychwycić) i dźwięk dobiega gdzieś z zegarów. Tak jakby coś luźno latało. Widocznie przy wartości 4tyś obrotów silnik dostaje osobliwej wibracji i wprawia w drgania jakiś element. Wkurza mnie to, tym bardziej, że na mechanice słabo się znam i sam zapewne tego nie naprawię, a jeździć po mechanikach z czymś takim to siara.
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez stysiek » 9 lipca 2011, o 23:14

Rutek napisał(a):Jak chcesz możemy się sprawdzić na ulicy, kto lepiej jeździ.


chyba miało być na torze ;-)

[ Dodano: 9 Lipiec 2011, 23:59 ]
zastanawiam się nad wyświetlaczem zapiętego biegu,

ma ktoś z Was w swojej ER6 ?

jakiej firmy polecacie, najlepiej żeby był taki plug&play
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 20:19

przez miszi » 10 lipca 2011, o 10:40

Miko napisał(a):Zaczyna mnie ten motor denerwować (tylko bez tekstów "to sprzedaj). Dzisiaj zaczęło mi coś bzyczeć przy 4tyś obrotów. Wsłuchiwałem się podczas jady (na jałowym ciężej to wychwycić) i dźwięk dobiega gdzieś z zegarów. Tak jakby coś luźno latało. Widocznie przy wartości 4tyś obrotów silnik dostaje osobliwej wibracji i wprawia w drgania jakiś element. Wkurza mnie to, tym bardziej, że na mechanice słabo się znam i sam zapewne tego nie naprawię, a jeździć po mechanikach z czymś takim to siara.


a co za problem wziąć śrubokręt w rękę i podokręcać/posprawdzać śrubki. Ja tak miałem w GPZ. No coś mi brzęczy i brzęczy spod siedzenia. Myślałem, ze w silniku coś się poluzowało a to po prostu śruba od zbiornika była niedociśnięta
 
Posty: 699
Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
Lokalizacja: Grajewo/Bia

przez _DsP_ » 10 lipca 2011, o 11:18

Miko napisał(a): Wsłuchiwałem się podczas jady (na jałowym ciężej to wychwycić) i dźwięk dobiega gdzieś z zegarów.


Najwyraźniej te typy tak mają :) U mnie jest dokładnie to samo :) chociaż zawsze wydawało mi się, że to brelok alarmu tak wibruje na półce kierownicy ;/

Ja zauważyłem, że jak po myciu wycieram zegary, to plastiki mocujące tak dziwnie pstrykają/tykają/trzeszczą (ten sam efekt tylko w mniejszej skali). Może tam trzeba jakiegoś gumowego uszczelniacza zapodać.

P.S.
W przypadku "F"-ek Kawasaki wydało nawet oficjalnego repair guide'a do usunięcia brzęczących plastików :)
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez Miko » 10 lipca 2011, o 11:32

_DsP_ napisał(a):P.S.
W przypadku "F"-ek Kawasaki wydało nawet oficjalnego repair guide'a do usunięcia brzęczących plastików :)


Hehe, to niezłe jaja. Może do ER6-N też powinni wydać. ;)

PS. Gdyby ktoś znał przyczynę tego brzęczenia przy 4tyś obrotów, to miło będzie jak tutaj o tym napisze. :)
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15

przez Rudi30 » 10 lipca 2011, o 21:02

stysiek napisał(a):zastanawiam się nad wyświetlaczem zapiętego biegu,

ma ktoś z Was w swojej ER6 ?


Swojego czasu szukałem takiego wyświetlacza. Tańsze wersje porównują obroty silnika do prędkości motoru i trzeba najpierw skalibrować i nauczyć wskazań. Jak czytałem na forach zdarza się, że przekłamują wskazania szczególnie na małych prędkościach, na wciśniętym sprzęgle i na postoju.
Do kawasaki najlepszym rozwiązaniem jakie znalazłem tomodel GiproDS jak niżej
http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/wys ... -p-78.html
ale niestety najdroższy. Wpina się tylko kable i gotowe. Jest podobno jakś tańsza wersja ale trzeba ingerować w elektrykę i samemu kombinować podłączenie.
W najbliższym czasie chyba się zdecyduję na zakup tego bo denerwuję się jak mam 6 i próbuję wbić jeszcze wyżej.
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez miszi » 10 lipca 2011, o 21:59

a nie lepiej mieć wyświetlacz biegów w swojej głowie? Chyba nie jest trudno wyczuć na jakim biegu przy danej prędkości mamy konkretne obroty
 
Posty: 699
Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
Lokalizacja: Grajewo/Bia

przez Zidus » 10 lipca 2011, o 22:10

w głowie jest najlepiej : ) też chciałem do gpz montować ale to jest bez sensu ;o jak sie moto dławi to w dół a jak nie to w góre, nic prostszego ;)
 
Posty: 239
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, o 14:42
Lokalizacja: Tomasz

przez stysiek » 10 lipca 2011, o 22:42

Zidus napisał(a):w głowie jest najlepiej : )


no właśnie się uczę,

to dopiero mój drugi raz na ER6, a tu jeszcze to docieranie całe i trzymanie do 3000obr/min

i jeszcze wyczytałem że opony też trzeba trochę zetrzeć, aby się ułożyły.

prawda to ???
 
Posty: 40
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 20:19

przez Flaming » 10 lipca 2011, o 22:46

Prawda.
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 1 lutego 2010, o 23:46

przez miszi » 11 lipca 2011, o 15:18

Najprawdziwsza prawda. Nowe opony są pokryte jakimś środkiem zabezpieczającym i trzeba go zetrzeć (tzn. po nawiniętych km sam się zetrze). Wiele jest filmików na necie jak wyjeżdża gościu nówką salonówką i na pierwszym skrzyzowaniu lub przy mocniejszym dodaniu gazu rozdziewicza moto z matką ziemią ;)
np. tak (klasyka :mrgreen: ) http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4
 
Posty: 699
Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
Lokalizacja: Grajewo/Bia

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości