Wszystko na temat ER

Ogólne rozmowy o motocyklach...

Moderator: michu

przez mikolaj » 7 stycznia 2012, o 17:43

Nie tylko powinni, ale musza bo to byla akcja bezplatna i podyktowana wzgledami bezpieczenstwa, stosowne listy dostali wlasciciele ktorzy byli w bazie danych kawasaki.Niestety beda to raczej dwie wizyty bo na pierwszej sprawdza i zamowia czesc a na drugiej Ci ja zaloza.

[ Dodano: 7 Styczeń 2012, 16:45 ]
U nas dzisiaj piekna pogoda . sloneczko i bezwietrznie, takze polatane cos okolo 80km, suuper banan na gebie od ucha do ucha. Tylko niestety musze opony zmienic bo przednia sie skonczyla
 
Posty: 37
Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
Lokalizacja: Reading

przez Rudi30 » 7 stycznia 2012, o 18:31

Ty to masz szcząście. U nas długi weckend a tu leje od kilku dni. Dzięki za info zdzwonię do serwisu Kawy.
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez POOWER » 19 lutego 2012, o 11:03

czesc
jaki olej lejecie do swoich ER6,
napiszcie przebiegi i specyfikacje oleju :idea:
oraz co ile wymieniacie
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 lutego 2012, o 21:26

przez 636 » 19 lutego 2012, o 14:37

w garazu masz serwisowki oraz temat o olejach moze laskawie poczytasz?
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

przez jozpa » 19 lutego 2012, o 18:02

POOWER napisał(a):czesc
jaki olej lejecie do swoich ER6,
napiszcie przebiegi i specyfikacje oleju :idea:
oraz co ile wymieniacie



kolego napisałeś TU dwa posty i dwa o oleju (na smigaczu.pl) piszesz to samo, wczoraj Ci podpowiedziałem, ale post tak rzadki, że wylądował w koszu, kol. 636 też Ci podpowiada, ale skoro pytasz jaki lejemy, to ja leje np. słonecznikowy z Biedronki, ale z tego co słyszałem na zlotach do ER-6 podchodzi z oliwek, a udowodnij mi że nie
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, o 12:35
Lokalizacja: Mordor

przez POOWER » 25 lutego 2012, o 22:15

Szukam kontaktu do właściciela ER6n lub ER6f wyprodukowanej po 2008r
Mam prośbę o zrobienie zdjęcia pewnego miejsca...

Proszę o kontakt na priv lub gg.
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 lutego 2012, o 21:26

przez mikolaj » 25 lutego 2012, o 23:49

Dzisiaj moj eryk postanowil zastrajkowac i przy ruszaniu rozlecial sie lacznik miedzy tlumikiem a rurami wydechowymi i z hukiem wrocilem do domu. Moto jeszcze na gwarancji wiec udalem sie serwisu. Wcale nie byli zdziwieni gdyz jak stwierdzili wymieniaja na gwarancji prawie we wszystkich sprzedanych er6. Korozja zniszczyla to miejsce po 1 roku, straszna lipa . Widze ze teraz motocykle robia tak jak samochody coraz ladniejsze i coraz gorsze jakosciowo. Ogladalem przy okazji wizyty w serwisie nowe er6f i powiem wam ladnie to to wyglada ale jakosc plastikow jest coraz gorsza. Panele plastikowe na baku ladnie wygladaja ale z bliska to to odstaje i wszystko jakos tak na chinszczyzne zalatuje.
 
Posty: 37
Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
Lokalizacja: Reading

przez zeroprocent » 26 lutego 2012, o 17:55

moja kawa też wczoraj zastrajkowała, a konkretnie akumulator, trochę prądu i wróciła do żywych.
Jako że pogoda dopisała (6stopni) zrobiłem nią prawie 70km, po których nie mam złudzeń, że potrzebuję owiewki/szyby.
Czy ktoś z szanownego grona może mi coś doradzić na ten temat ? Gdzie/Co/Jak
Dodam tylko, że to er6 z 2007.

pzdr
zero
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 grudnia 2011, o 11:47
Lokalizacja: Torun/ Warszawa

przez czarny » 26 lutego 2012, o 21:18

http://moto.allegro.pl/kawasaki-er-6-n- ... 15540.html

http://moto.allegro.pl/szyba-kappa-kawa ... 02613.html

jest tego troszkę. Poszukaj. Ja nie wiem jakie tam jest mocowanie ;-)
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 16:38
Lokalizacja: jestem

przez Rudi30 » 26 lutego 2012, o 21:25

Widzisz zeroprocent dlatego wybrałem wersję F. Zawsze trochę chroni prze wiatrem, deszczem i zimnem.
Też mnie nosiło żeby dzisiaj wyjechać ale jak powiało mroźnym wiatrem to zrezygnowałem. Myślę, że jeszcze tydzień, dwa i zaroi się od maszyn w mieście ;-)
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez zeroprocent » 26 lutego 2012, o 23:49

szybek jest kilka, ale jak to możliwe, że za kawałek plastiku PUIG krzyczy 420zl!
wolałem zapytać zanim zacznę się poważnie rozglądać.

co do następnego weekendu:
http://www.twojapogoda.pl/polska/kujaws ... n/16dniowa

ok 10stopni i jakiś przelotny deszczyk :D
może jakaś ustawka kolegów z Torunia i okolic ? :>
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 grudnia 2011, o 11:47
Lokalizacja: Torun/ Warszawa

przez POOWER » 4 marca 2012, o 22:07

jest na forum ktoś kto ma dostęp do katalogu kawasaki?

chciałbym się dowiedzieć jaki jest kod lakieru mojego ER6n z 2008r (pomarańczowy)
jeśli trzeba podam nr ramy.
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 lutego 2012, o 21:26

przez zeroprocent » 11 marca 2012, o 21:27

zrobiłem dziś swoją pierwsza w życiu trasę 200km i mam kilka pytań:

1. zapalała mi się kontrolna FI, natomiast nie zauważyłem żadnych innych negatywnych reakcji w pracy motocykla, niemniej jednak nie czułem się komfortowo nie wiedząc co jest przyczyną. Po zatrzymaniu i odpaleniu ponownie kontrolka zniknęła na jakieś 20 minut, potem to samo. Czy jazda na zbyt niskich obrotach 3-4tys mogła spowodować taką reakcję maszyny ? Pytam, ponieważ jak zbiłem bieg i jechałem na 5-6 kontrolka przez następne 150km już się nie zapaliła.
2. przed wyjazdem nasmarowałem łańcuch zgodnie z instrukcją znalezioną na jednym z szanujących się portali motocyklowych, natomiast mam wrażenie, że pod koniec trasy łańcuch zaczął pracować znacznie głośniej, czy to możliwe ?
3. czasem przy obrotach zwykle koło 4 silnik wpada w dziwne drgania, czy to "urok" tego silnika
4. powiedzcie proszę gdzie warto podjechać, żeby ktoś rzucił okien na kawę, tak prewencyjnie, może podpowiedział kilka praktycznych rad i jeszcze nie zażądał za to wiadra $$$ ?
Jeżeli ktoś miał cierpliwość i dotarł do tego momentu, będę wdzięczny za pomoc.

Całość mojego wywodu dotyczy Er-6n z 2007.
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 grudnia 2011, o 11:47
Lokalizacja: Torun/ Warszawa

przez mikolaj » 11 marca 2012, o 23:28

Kontrolka FI odpowiada za uklad wtrysku i zaplonu. Jesli nic dziwnego sie nie dzieje to moze po prostu gdzies styk na chwile zgubil. A jak dluga trase zrobiles ze lancuch zaczal dziwnie glosno pracowac. Jakiego rodzaju drgania masz na mysli, czy po prostu wibracje odczuwalne na manetkach i nozkach czy o jakies przerywanie gubienie zaplonu . Bo jesli chodzi o wibracje to pierwsze er6 mialy z tym problem po 2009 zamontowali jakies dodatkowe podkladki gumowe. W mojej wibracje raczej sa malo dokuczliwe, na pewno mniej jak w bandycie 650 :mrgreen:

[ Dodano: 11 Marzec 2012, 23:10 ]
Przegladajac sobie dzisiaj neta natknalem sie na nowy model chinskiej marki Junak. Ale coz to widze ze nowy Junak to nic innego jak przestylizowany er6n. http://www.junak.com.pl/motocykle/podglad/nk650/
Silnik zawiecha sa identyczne, ciekawie wyglada wersja turystyczna ;-) ;-)
 
Posty: 37
Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
Lokalizacja: Reading

przez zeroprocent » 13 marca 2012, o 19:09

Dzięki mikolaj, przesmarowalem jeszcze raz łancuch i jest lepiej.
okazało się, że wybrałem kiepski smar (castrol), kolega z forum podowiedział, mi że motul będzie lepszym wyborem.
co do wibracji, muszę jeszcze pojeździć, żeby się lepiej określić :)

Junaki - szacun ;p jak na Polski sprzęt made i china, odkupiony od Japan to niezle :D
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 grudnia 2011, o 11:47
Lokalizacja: Torun/ Warszawa

przez Rudi30 » 13 marca 2012, o 22:41

Junak - no cóż szkoda, że made in China. Ale ważne , że coiś drgnęło w produkcji czy rekonstrukcji czy może nawet tylko przeróbki ale z polskim akcentem. Nigdy nie wybaczę ruskim, że nakazali zamknąć szczecińską fabrykę junaka (bo zagrażała ich iż-om), wstrzymali prototypy polskiej syrenki fiata bis-a i innych polskich projektów. To przez nich Polska nie ma swojego samochodu. Czesi mają świtnie sprzedającą się skodę, nawet rumuni mają coraz lepszą dacię. Tylko my jak nie z dewoo to innym badziewiem się zwiążemy. No ale chyba mnie poniosło i trochę odbiegłem od tematu :mrgreen: :lol: :mrgreen:
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez mikolaj » 14 marca 2012, o 21:24

Z tym junakiem ze chinski to nie chodzilo mi zeby szydzic tylko zaciekawilo mnie to zdjecie.
Moto wyglada calkiem konkretnie, w wersji turystycznej. Ciekawie jak wyglada na zywo, bo diabel jak zwykle tkwi w detalach. Ale calkiem fajny kawal motocykla za przyzwoita kase. Owiewki sa owiele szerzej rozbudowane niz w er6f czyli na pewno beda lepiej chronic kolana i nogi bo w F te owiewki to szczerze mowiac lepiej wygladaja niz spelniaja swoja funkcje. No i boczne kufry w cenie, tez wygladaja lepiej niz te ktore mozna dokupic do F-ki w kawasaki, z nimi F-ka jest prawie tak szeroka jak samochod. Mi tam by nie przeszkadzalo ze jest Made in China, w koncu teraz prawie 90% rzeczy z tamtad pochodzi. Nie jestem z tych co choruja na logo. Kurcze teraz mnie ponioslo :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 14 Marzec 2012, 22:46 ]
castrol to faktycznie niezbyt dobry spray do lancucha, ja uzywam Motul albo Muc off, dobry jest tez schell ale strasznie kleisty i caly syf lapie.
 
Posty: 37
Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
Lokalizacja: Reading

przez zeroprocent » 15 marca 2012, o 19:16

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
Czy moglibyście mi jeszcze podpowiedzieć jakie opony będą najlepszym wyborem dla er6 i ewentualnie sprawdzonego dostawcę ?
Jeżeli to ma znaczenie - jazda typowo miejska.

dzięki!
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 grudnia 2011, o 11:47
Lokalizacja: Torun/ Warszawa

przez Slajciak » 15 marca 2012, o 21:43

zero jak mialem er6n to smigalem na power roadach. Zdziwisz sie jak moze guma kleic a na deszcz chyba nie ma lepszej opony.
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

przez poolski » 10 kwietnia 2012, o 10:28

Witam
Mam od 2 sezonów EX 650 z 2006r. sprowadzona z USA i nie mogę się dokopać do żadnej serwisówki a instalacja elektryczna to już graniczy z cudem. Nie wiem ile do niego wlać oleju na stronie motula pisze, że 2 litry z wym filtra, ER 6 z 2008 ma 2,4 litra z wym filtra może ktoś z Was wie ?
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 kwietnia 2012, o 09:42
Lokalizacja: Ko szaolin

Wymiana oleju

przez chary » 10 kwietnia 2012, o 21:47

Też przygotowuję się do wymiany w mojej N-ce. Dzisiaj dokopałem w serwisówce do informacji, że 1.7L ( bez zdejmowania filtra ) 1.9L z wymianą filtra, 2,4L do zalania kompletnie suchego silnika. Szkoda, że przeczytałem o tym po zakupie 4L Motula a nie trochę wcześniej :/ Ale lepiej mieć za dużo niż za mało.
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 lutego 2012, o 21:45
Lokalizacja: Pozna

przez Rudi30 » 10 kwietnia 2012, o 22:36

Dokupisz 1l. i będziesz miał na przyszły rok i wyjdzie Ci taniej niż gdybyś kupował po 1 litrze :mrgreen:
A jak często wymieniacie filtr powietrza w w swoich ER6 ?
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez basiek » 10 kwietnia 2012, o 23:13

poolski napisał(a):nie mogę się dokopać do żadnej serwisówki


Witaj!!!
luknij tutaj http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html może cosik się przyda
 
Posty: 37
Dołączył(a): 15 września 2009, o 22:55
Lokalizacja: warszawa

Wyniana

przez chary » 11 kwietnia 2012, o 08:00

Też tak sobie pomyślałem, że będę miał na przyszły rok bo i tak w dobrej cenie kupiłem ( 4 L Motula 5100 10w40 razem z filtrem za 160 zeta ) Też właśnie zastanawiam się czy coś z filtrem grzebać a wiem, że poprzedni właściciel na początek sezonu serwisował (ale czy czyścił czy wymieniał ?)
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 lutego 2012, o 21:45
Lokalizacja: Pozna

przez mikolaj » 11 kwietnia 2012, o 19:10

http://www.manualedereparatie.info/cate ... asaki.html
Mozna sobie zassac manuale i serwisowki.
Milej lektury
 
Posty: 37
Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
Lokalizacja: Reading

przez poolski » 12 kwietnia 2012, o 23:15

Rudi30 napisał(a):Dokupisz 1l. i będziesz miał na przyszły rok i wyjdzie Ci taniej niż gdybyś kupował po 1 litrze :mrgreen:


Z tego co wiem to olej między innymi się utlenia czyli jak otworzysz 5 to za rok będzie do kitu. Lepiej kupować 1 litrówki to zakręcona za rok bez problemu do użycia.

No i w serwisówce olej podany jako pojemność 2,4 całkowita czy z wym filtra nie wiadomo ?

[ Dodano: 13 Kwiecień 2012, 22:43 ]
chary napisał(a):Też przygotowuję się do wymiany w mojej N-ce. Dzisiaj dokopałem w serwisówce do informacji, że 1.7L ( bez zdejmowania filtra ) 1.9L z wymianą filtra, 2,4L do zalania kompletnie suchego silnika. Szkoda, że przeczytałem o tym po zakupie 4L Motula a nie trochę wcześniej :/ Ale lepiej mieć za dużo niż za mało.


A jeśli można wiedzieć który rok prod ma twoja N-ka ?

[ Dodano: 20 Kwiecień 2012, 21:37 ]
chary napisał(a):Też przygotowuję się do wymiany w mojej N-ce. Dzisiaj dokopałem w serwisówce do informacji, że 1.7L ( bez zdejmowania filtra ) 1.9L z wymianą filtra, 2,4L do zalania kompletnie suchego silnika. Szkoda, że przeczytałem o tym po zakupie 4L Motula a nie trochę wcześniej :/ Ale lepiej mieć za dużo niż za mało.


I to się zgadza dokładnie i też kupiłem trochę więcej bo myślałem, że zabraknie a wyszło na zapas
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 kwietnia 2012, o 09:42
Lokalizacja: Ko szaolin

przez chary » 22 kwietnia 2012, o 19:29

A jeśli można wiedzieć który rok prod ma twoja N-ka ?


Dopiero zobaczyłem to pytanie. Wyprodukowana koniec 2005 na rok 2006 (VIN)
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 lutego 2012, o 21:45
Lokalizacja: Pozna

przez Rudi30 » 3 maja 2012, o 18:51

W końcu dzisiaj znalazłem trochę czasu i wymieniłem olej na Motul 7100 (syntetyk) no i oczywiście Filtr. Z filtrem nie obyło się bez problemów. Nie dał rady nawet specjalny klucz. Nie ma to jak dawne sprawdzone metody - śrubokręt przez środek i poszło ;-)
Powiem wam, że zmiana niesamowita. Biegi wskakują jak po maśle, jest ciszej i jakoś wszystko działa płynniej.
Dzisiejszy przelot - miooodzio :mrgreen:
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez silvia » 4 maja 2012, o 19:33

Czy któryś z użytkowników Er6 dorabiał może kluczyk z immobilizerem i orientuje sie jaki jest koszt takiej zabawy?
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15 kwietnia 2012, o 17:37
Lokalizacja: Szczecin

przez Pomyk » 6 maja 2012, o 17:50

Witam, od tego sezonu dosiadam ER6N z 2006. Denerwują mnie 2 rzeczy:
- kanapa która jest nie do wystrzymania w dłuższej trasie(pozycja jak najbardziej ok, ale tyłek boli i trzeba przerwę zrobić. Zastanawiam się nad wytapicerowaniem kanapy np. tu ->http://www.mariomoto.pl/. Czy ktoś przerabiał ten temat i czy gra warta świeczki?
- skuteczność przedniego hamulca nie powala po przesiadce z 6-tłoczkowego. Oplot już jest, opcje są teraz co najmniej 2: zakupić adapter do innych zacisków i zamontować na istniejących goleniach lub założyć cały przedni widelec od ZX10 (przy tej okazji trzeba wymienić półki). Czy widelec w ER6 09-11 różni się od tego w modelu 06-08?
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 maja 2010, o 11:41
Lokalizacja: Rzesz

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
cron