Wszystko na temat ER
Moderator: michu
Nie tylko powinni, ale musza bo to byla akcja bezplatna i podyktowana wzgledami bezpieczenstwa, stosowne listy dostali wlasciciele ktorzy byli w bazie danych kawasaki.Niestety beda to raczej dwie wizyty bo na pierwszej sprawdza i zamowia czesc a na drugiej Ci ja zaloza.
[ Dodano: 7 Styczeń 2012, 16:45 ]
U nas dzisiaj piekna pogoda . sloneczko i bezwietrznie, takze polatane cos okolo 80km, suuper banan na gebie od ucha do ucha. Tylko niestety musze opony zmienic bo przednia sie skonczyla
[ Dodano: 7 Styczeń 2012, 16:45 ]
U nas dzisiaj piekna pogoda . sloneczko i bezwietrznie, takze polatane cos okolo 80km, suuper banan na gebie od ucha do ucha. Tylko niestety musze opony zmienic bo przednia sie skonczyla
- Posty: 37
- Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
- Lokalizacja: Reading
POOWER napisał(a):czesc
jaki olej lejecie do swoich ER6,
napiszcie przebiegi i specyfikacje oleju :idea:
oraz co ile wymieniacie
kolego napisałeś TU dwa posty i dwa o oleju (na smigaczu.pl) piszesz to samo, wczoraj Ci podpowiedziałem, ale post tak rzadki, że wylądował w koszu, kol. 636 też Ci podpowiada, ale skoro pytasz jaki lejemy, to ja leje np. słonecznikowy z Biedronki, ale z tego co słyszałem na zlotach do ER-6 podchodzi z oliwek, a udowodnij mi że nie
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6 grudnia 2009, o 12:35
- Lokalizacja: Mordor
Dzisiaj moj eryk postanowil zastrajkowac i przy ruszaniu rozlecial sie lacznik miedzy tlumikiem a rurami wydechowymi i z hukiem wrocilem do domu. Moto jeszcze na gwarancji wiec udalem sie serwisu. Wcale nie byli zdziwieni gdyz jak stwierdzili wymieniaja na gwarancji prawie we wszystkich sprzedanych er6. Korozja zniszczyla to miejsce po 1 roku, straszna lipa . Widze ze teraz motocykle robia tak jak samochody coraz ladniejsze i coraz gorsze jakosciowo. Ogladalem przy okazji wizyty w serwisie nowe er6f i powiem wam ladnie to to wyglada ale jakosc plastikow jest coraz gorsza. Panele plastikowe na baku ladnie wygladaja ale z bliska to to odstaje i wszystko jakos tak na chinszczyzne zalatuje.
- Posty: 37
- Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
- Lokalizacja: Reading
moja kawa też wczoraj zastrajkowała, a konkretnie akumulator, trochę prądu i wróciła do żywych.
Jako że pogoda dopisała (6stopni) zrobiłem nią prawie 70km, po których nie mam złudzeń, że potrzebuję owiewki/szyby.
Czy ktoś z szanownego grona może mi coś doradzić na ten temat ? Gdzie/Co/Jak
Dodam tylko, że to er6 z 2007.
pzdr
zero
Jako że pogoda dopisała (6stopni) zrobiłem nią prawie 70km, po których nie mam złudzeń, że potrzebuję owiewki/szyby.
Czy ktoś z szanownego grona może mi coś doradzić na ten temat ? Gdzie/Co/Jak
Dodam tylko, że to er6 z 2007.
pzdr
zero
- Posty: 12
- Dołączył(a): 24 grudnia 2011, o 11:47
- Lokalizacja: Torun/ Warszawa
http://moto.allegro.pl/kawasaki-er-6-n- ... 15540.html
http://moto.allegro.pl/szyba-kappa-kawa ... 02613.html
jest tego troszkę. Poszukaj. Ja nie wiem jakie tam jest mocowanie ;-)
http://moto.allegro.pl/szyba-kappa-kawa ... 02613.html
jest tego troszkę. Poszukaj. Ja nie wiem jakie tam jest mocowanie ;-)
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 16:38
- Lokalizacja: jestem
Widzisz zeroprocent dlatego wybrałem wersję F. Zawsze trochę chroni prze wiatrem, deszczem i zimnem.
Też mnie nosiło żeby dzisiaj wyjechać ale jak powiało mroźnym wiatrem to zrezygnowałem. Myślę, że jeszcze tydzień, dwa i zaroi się od maszyn w mieście ;-)
Też mnie nosiło żeby dzisiaj wyjechać ale jak powiało mroźnym wiatrem to zrezygnowałem. Myślę, że jeszcze tydzień, dwa i zaroi się od maszyn w mieście ;-)
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
szybek jest kilka, ale jak to możliwe, że za kawałek plastiku PUIG krzyczy 420zl!
wolałem zapytać zanim zacznę się poważnie rozglądać.
co do następnego weekendu:
http://www.twojapogoda.pl/polska/kujaws ... n/16dniowa
ok 10stopni i jakiś przelotny deszczyk :D
może jakaś ustawka kolegów z Torunia i okolic ? :>
wolałem zapytać zanim zacznę się poważnie rozglądać.
co do następnego weekendu:
http://www.twojapogoda.pl/polska/kujaws ... n/16dniowa
ok 10stopni i jakiś przelotny deszczyk :D
może jakaś ustawka kolegów z Torunia i okolic ? :>
- Posty: 12
- Dołączył(a): 24 grudnia 2011, o 11:47
- Lokalizacja: Torun/ Warszawa
zrobiłem dziś swoją pierwsza w życiu trasę 200km i mam kilka pytań:
1. zapalała mi się kontrolna FI, natomiast nie zauważyłem żadnych innych negatywnych reakcji w pracy motocykla, niemniej jednak nie czułem się komfortowo nie wiedząc co jest przyczyną. Po zatrzymaniu i odpaleniu ponownie kontrolka zniknęła na jakieś 20 minut, potem to samo. Czy jazda na zbyt niskich obrotach 3-4tys mogła spowodować taką reakcję maszyny ? Pytam, ponieważ jak zbiłem bieg i jechałem na 5-6 kontrolka przez następne 150km już się nie zapaliła.
2. przed wyjazdem nasmarowałem łańcuch zgodnie z instrukcją znalezioną na jednym z szanujących się portali motocyklowych, natomiast mam wrażenie, że pod koniec trasy łańcuch zaczął pracować znacznie głośniej, czy to możliwe ?
3. czasem przy obrotach zwykle koło 4 silnik wpada w dziwne drgania, czy to "urok" tego silnika
4. powiedzcie proszę gdzie warto podjechać, żeby ktoś rzucił okien na kawę, tak prewencyjnie, może podpowiedział kilka praktycznych rad i jeszcze nie zażądał za to wiadra $$$ ?
Jeżeli ktoś miał cierpliwość i dotarł do tego momentu, będę wdzięczny za pomoc.
Całość mojego wywodu dotyczy Er-6n z 2007.
1. zapalała mi się kontrolna FI, natomiast nie zauważyłem żadnych innych negatywnych reakcji w pracy motocykla, niemniej jednak nie czułem się komfortowo nie wiedząc co jest przyczyną. Po zatrzymaniu i odpaleniu ponownie kontrolka zniknęła na jakieś 20 minut, potem to samo. Czy jazda na zbyt niskich obrotach 3-4tys mogła spowodować taką reakcję maszyny ? Pytam, ponieważ jak zbiłem bieg i jechałem na 5-6 kontrolka przez następne 150km już się nie zapaliła.
2. przed wyjazdem nasmarowałem łańcuch zgodnie z instrukcją znalezioną na jednym z szanujących się portali motocyklowych, natomiast mam wrażenie, że pod koniec trasy łańcuch zaczął pracować znacznie głośniej, czy to możliwe ?
3. czasem przy obrotach zwykle koło 4 silnik wpada w dziwne drgania, czy to "urok" tego silnika
4. powiedzcie proszę gdzie warto podjechać, żeby ktoś rzucił okien na kawę, tak prewencyjnie, może podpowiedział kilka praktycznych rad i jeszcze nie zażądał za to wiadra $$$ ?
Jeżeli ktoś miał cierpliwość i dotarł do tego momentu, będę wdzięczny za pomoc.
Całość mojego wywodu dotyczy Er-6n z 2007.
- Posty: 12
- Dołączył(a): 24 grudnia 2011, o 11:47
- Lokalizacja: Torun/ Warszawa
Kontrolka FI odpowiada za uklad wtrysku i zaplonu. Jesli nic dziwnego sie nie dzieje to moze po prostu gdzies styk na chwile zgubil. A jak dluga trase zrobiles ze lancuch zaczal dziwnie glosno pracowac. Jakiego rodzaju drgania masz na mysli, czy po prostu wibracje odczuwalne na manetkach i nozkach czy o jakies przerywanie gubienie zaplonu . Bo jesli chodzi o wibracje to pierwsze er6 mialy z tym problem po 2009 zamontowali jakies dodatkowe podkladki gumowe. W mojej wibracje raczej sa malo dokuczliwe, na pewno mniej jak w bandycie 650 :mrgreen:
[ Dodano: 11 Marzec 2012, 23:10 ]
Przegladajac sobie dzisiaj neta natknalem sie na nowy model chinskiej marki Junak. Ale coz to widze ze nowy Junak to nic innego jak przestylizowany er6n. http://www.junak.com.pl/motocykle/podglad/nk650/
Silnik zawiecha sa identyczne, ciekawie wyglada wersja turystyczna ;-) ;-)
[ Dodano: 11 Marzec 2012, 23:10 ]
Przegladajac sobie dzisiaj neta natknalem sie na nowy model chinskiej marki Junak. Ale coz to widze ze nowy Junak to nic innego jak przestylizowany er6n. http://www.junak.com.pl/motocykle/podglad/nk650/
Silnik zawiecha sa identyczne, ciekawie wyglada wersja turystyczna ;-) ;-)
- Posty: 37
- Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
- Lokalizacja: Reading
Dzięki mikolaj, przesmarowalem jeszcze raz łancuch i jest lepiej.
okazało się, że wybrałem kiepski smar (castrol), kolega z forum podowiedział, mi że motul będzie lepszym wyborem.
co do wibracji, muszę jeszcze pojeździć, żeby się lepiej określić :)
Junaki - szacun ;p jak na Polski sprzęt made i china, odkupiony od Japan to niezle :D
okazało się, że wybrałem kiepski smar (castrol), kolega z forum podowiedział, mi że motul będzie lepszym wyborem.
co do wibracji, muszę jeszcze pojeździć, żeby się lepiej określić :)
Junaki - szacun ;p jak na Polski sprzęt made i china, odkupiony od Japan to niezle :D
- Posty: 12
- Dołączył(a): 24 grudnia 2011, o 11:47
- Lokalizacja: Torun/ Warszawa
Junak - no cóż szkoda, że made in China. Ale ważne , że coiś drgnęło w produkcji czy rekonstrukcji czy może nawet tylko przeróbki ale z polskim akcentem. Nigdy nie wybaczę ruskim, że nakazali zamknąć szczecińską fabrykę junaka (bo zagrażała ich iż-om), wstrzymali prototypy polskiej syrenki fiata bis-a i innych polskich projektów. To przez nich Polska nie ma swojego samochodu. Czesi mają świtnie sprzedającą się skodę, nawet rumuni mają coraz lepszą dacię. Tylko my jak nie z dewoo to innym badziewiem się zwiążemy. No ale chyba mnie poniosło i trochę odbiegłem od tematu :mrgreen: :lol: :mrgreen:
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Z tym junakiem ze chinski to nie chodzilo mi zeby szydzic tylko zaciekawilo mnie to zdjecie.
Moto wyglada calkiem konkretnie, w wersji turystycznej. Ciekawie jak wyglada na zywo, bo diabel jak zwykle tkwi w detalach. Ale calkiem fajny kawal motocykla za przyzwoita kase. Owiewki sa owiele szerzej rozbudowane niz w er6f czyli na pewno beda lepiej chronic kolana i nogi bo w F te owiewki to szczerze mowiac lepiej wygladaja niz spelniaja swoja funkcje. No i boczne kufry w cenie, tez wygladaja lepiej niz te ktore mozna dokupic do F-ki w kawasaki, z nimi F-ka jest prawie tak szeroka jak samochod. Mi tam by nie przeszkadzalo ze jest Made in China, w koncu teraz prawie 90% rzeczy z tamtad pochodzi. Nie jestem z tych co choruja na logo. Kurcze teraz mnie ponioslo :mrgreen: :mrgreen:
[ Dodano: 14 Marzec 2012, 22:46 ]
castrol to faktycznie niezbyt dobry spray do lancucha, ja uzywam Motul albo Muc off, dobry jest tez schell ale strasznie kleisty i caly syf lapie.
Moto wyglada calkiem konkretnie, w wersji turystycznej. Ciekawie jak wyglada na zywo, bo diabel jak zwykle tkwi w detalach. Ale calkiem fajny kawal motocykla za przyzwoita kase. Owiewki sa owiele szerzej rozbudowane niz w er6f czyli na pewno beda lepiej chronic kolana i nogi bo w F te owiewki to szczerze mowiac lepiej wygladaja niz spelniaja swoja funkcje. No i boczne kufry w cenie, tez wygladaja lepiej niz te ktore mozna dokupic do F-ki w kawasaki, z nimi F-ka jest prawie tak szeroka jak samochod. Mi tam by nie przeszkadzalo ze jest Made in China, w koncu teraz prawie 90% rzeczy z tamtad pochodzi. Nie jestem z tych co choruja na logo. Kurcze teraz mnie ponioslo :mrgreen: :mrgreen:
[ Dodano: 14 Marzec 2012, 22:46 ]
castrol to faktycznie niezbyt dobry spray do lancucha, ja uzywam Motul albo Muc off, dobry jest tez schell ale strasznie kleisty i caly syf lapie.
- Posty: 37
- Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
- Lokalizacja: Reading
Witam
Mam od 2 sezonów EX 650 z 2006r. sprowadzona z USA i nie mogę się dokopać do żadnej serwisówki a instalacja elektryczna to już graniczy z cudem. Nie wiem ile do niego wlać oleju na stronie motula pisze, że 2 litry z wym filtra, ER 6 z 2008 ma 2,4 litra z wym filtra może ktoś z Was wie ?
Mam od 2 sezonów EX 650 z 2006r. sprowadzona z USA i nie mogę się dokopać do żadnej serwisówki a instalacja elektryczna to już graniczy z cudem. Nie wiem ile do niego wlać oleju na stronie motula pisze, że 2 litry z wym filtra, ER 6 z 2008 ma 2,4 litra z wym filtra może ktoś z Was wie ?
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10 kwietnia 2012, o 09:42
- Lokalizacja: Ko szaolin
Wymiana oleju
Też przygotowuję się do wymiany w mojej N-ce. Dzisiaj dokopałem w serwisówce do informacji, że 1.7L ( bez zdejmowania filtra ) 1.9L z wymianą filtra, 2,4L do zalania kompletnie suchego silnika. Szkoda, że przeczytałem o tym po zakupie 4L Motula a nie trochę wcześniej :/ Ale lepiej mieć za dużo niż za mało.
- Posty: 5
- Dołączył(a): 29 lutego 2012, o 21:45
- Lokalizacja: Pozna
poolski napisał(a):nie mogę się dokopać do żadnej serwisówki
Witaj!!!
luknij tutaj http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html może cosik się przyda
- Posty: 37
- Dołączył(a): 15 września 2009, o 22:55
- Lokalizacja: warszawa
Wyniana
Też tak sobie pomyślałem, że będę miał na przyszły rok bo i tak w dobrej cenie kupiłem ( 4 L Motula 5100 10w40 razem z filtrem za 160 zeta ) Też właśnie zastanawiam się czy coś z filtrem grzebać a wiem, że poprzedni właściciel na początek sezonu serwisował (ale czy czyścił czy wymieniał ?)
- Posty: 5
- Dołączył(a): 29 lutego 2012, o 21:45
- Lokalizacja: Pozna
http://www.manualedereparatie.info/cate ... asaki.html
Mozna sobie zassac manuale i serwisowki.
Milej lektury
Mozna sobie zassac manuale i serwisowki.
Milej lektury
- Posty: 37
- Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
- Lokalizacja: Reading
Rudi30 napisał(a):Dokupisz 1l. i będziesz miał na przyszły rok i wyjdzie Ci taniej niż gdybyś kupował po 1 litrze :mrgreen:
Z tego co wiem to olej między innymi się utlenia czyli jak otworzysz 5 to za rok będzie do kitu. Lepiej kupować 1 litrówki to zakręcona za rok bez problemu do użycia.
No i w serwisówce olej podany jako pojemność 2,4 całkowita czy z wym filtra nie wiadomo ?
[ Dodano: 13 Kwiecień 2012, 22:43 ]
chary napisał(a):Też przygotowuję się do wymiany w mojej N-ce. Dzisiaj dokopałem w serwisówce do informacji, że 1.7L ( bez zdejmowania filtra ) 1.9L z wymianą filtra, 2,4L do zalania kompletnie suchego silnika. Szkoda, że przeczytałem o tym po zakupie 4L Motula a nie trochę wcześniej :/ Ale lepiej mieć za dużo niż za mało.
A jeśli można wiedzieć który rok prod ma twoja N-ka ?
[ Dodano: 20 Kwiecień 2012, 21:37 ]
chary napisał(a):Też przygotowuję się do wymiany w mojej N-ce. Dzisiaj dokopałem w serwisówce do informacji, że 1.7L ( bez zdejmowania filtra ) 1.9L z wymianą filtra, 2,4L do zalania kompletnie suchego silnika. Szkoda, że przeczytałem o tym po zakupie 4L Motula a nie trochę wcześniej :/ Ale lepiej mieć za dużo niż za mało.
I to się zgadza dokładnie i też kupiłem trochę więcej bo myślałem, że zabraknie a wyszło na zapas
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10 kwietnia 2012, o 09:42
- Lokalizacja: Ko szaolin
W końcu dzisiaj znalazłem trochę czasu i wymieniłem olej na Motul 7100 (syntetyk) no i oczywiście Filtr. Z filtrem nie obyło się bez problemów. Nie dał rady nawet specjalny klucz. Nie ma to jak dawne sprawdzone metody - śrubokręt przez środek i poszło ;-)
Powiem wam, że zmiana niesamowita. Biegi wskakują jak po maśle, jest ciszej i jakoś wszystko działa płynniej.
Dzisiejszy przelot - miooodzio :mrgreen:
Powiem wam, że zmiana niesamowita. Biegi wskakują jak po maśle, jest ciszej i jakoś wszystko działa płynniej.
Dzisiejszy przelot - miooodzio :mrgreen:
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Witam, od tego sezonu dosiadam ER6N z 2006. Denerwują mnie 2 rzeczy:
- kanapa która jest nie do wystrzymania w dłuższej trasie(pozycja jak najbardziej ok, ale tyłek boli i trzeba przerwę zrobić. Zastanawiam się nad wytapicerowaniem kanapy np. tu ->http://www.mariomoto.pl/. Czy ktoś przerabiał ten temat i czy gra warta świeczki?
- skuteczność przedniego hamulca nie powala po przesiadce z 6-tłoczkowego. Oplot już jest, opcje są teraz co najmniej 2: zakupić adapter do innych zacisków i zamontować na istniejących goleniach lub założyć cały przedni widelec od ZX10 (przy tej okazji trzeba wymienić półki). Czy widelec w ER6 09-11 różni się od tego w modelu 06-08?
- kanapa która jest nie do wystrzymania w dłuższej trasie(pozycja jak najbardziej ok, ale tyłek boli i trzeba przerwę zrobić. Zastanawiam się nad wytapicerowaniem kanapy np. tu ->http://www.mariomoto.pl/. Czy ktoś przerabiał ten temat i czy gra warta świeczki?
- skuteczność przedniego hamulca nie powala po przesiadce z 6-tłoczkowego. Oplot już jest, opcje są teraz co najmniej 2: zakupić adapter do innych zacisków i zamontować na istniejących goleniach lub założyć cały przedni widelec od ZX10 (przy tej okazji trzeba wymienić półki). Czy widelec w ER6 09-11 różni się od tego w modelu 06-08?
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9 maja 2010, o 11:41
- Lokalizacja: Rzesz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości