Strona 2 z 19

PostNapisane: 24 marca 2011, o 11:49
przez grabarz18
No to będę musiał zejść trochę z ciśnieniem, bo wczoraj dobiłem do wartości podanych przez north'a i faktycznie, twardo się zrobiło. Ale i tak było lepiej niż miałem bo wcześniej nabite miałem całe 1,2 na przodzie i tyle :-P . Tłumaczy mnie tylko to, że moto dopiero kupiłem i od razu pierwsze co zrobiłem to dobiłem powietrze.

Teraz czas na kolejne pytanie z serii "głupich" ... ile wam palą wasze ER-6N? Ja się zastanawiam czy to normalnie, że jak zatankuję praktycznie do pełna to po 200 km świeci mi się już rezerwa (czyli wychodzi tak około 6-7l/100km). Nie rozwijam jakichś zawrotnych prędkości (na razie max ile leciałem to 160 i to tylko przez chwilę), generalnie na trasie lecę tak spokojnie 130km/h...
A i jeszcze jedno, ile można przejechać na świecącej się rezerwie? Chodzi mi o to ile mam km na znalezienie jakiejś stacji benzynowej :)

PostNapisane: 24 marca 2011, o 12:57
przez Slajciak
grabarz no mi sie rezerwa wczesniej zapala. Ale tyle co zauwazylem rezerwa pali sie po wypaleniu 11 litrow czyli pozostaje 6 litrow w baku.

PostNapisane: 24 marca 2011, o 17:47
przez miszi
Slajciak, być może te shimmy to powód nieodpowiedniego ciśnienia w przednim kole? Najpierw opona była zimna, ciśnienie mniejsze i telepało kierownicą, a później jak opona się rozgrzała to ciśnienie wzrosło i wszystko było OK. To pierwsza rzecz jaką powinieneś sprawdzić po zimie ;)

PostNapisane: 24 marca 2011, o 20:50
przez Rudi30
Oliwer74 napisał(a):A to rozwiązuje problem krótkich ramion lusterek w eFce

http://www.kawasaki-sklep...4074&_CatID=508

Choć i ciężkiej kieszeni również (cena chyba za jedną szt.)

Toż to rozbój w biały dzień. Nawet jeśli to cena za 2 szt to 222zł za 2 kawałki metalu?
Ponadto pozostaje problem z parkowaniem moto w garażu. Terez ledwo się mieści mieści razem z autem, po przedłużeniu może się okazać że za każdym razem będę musiał skłądać lusterka. To będzie prowadzić do wyrabiania się mocowań i w konsekwencji tego przesuwania się lusterek podczas jazdy.
Jak się nie obrócisz tak d*pa z tyłu :lol:

PostNapisane: 24 marca 2011, o 22:21
przez ElPaul
Kiedyś widziałem motocykl (na zdjęciu) z lusterkami pod kierownicą, miało to jakąś swoją fachową nazwę (był nawet link do sklepu), ale w między czasie tyle weekendowych resetów pamięci człowiek przeżył, że nawet ta nazwa gdzieś mi wyleciała ;-)

Może take rozwiązanie pasowałoby w Twojej Er-ce?

PostNapisane: 24 marca 2011, o 22:42
przez Rudi30
Muszę pooglądać inne motory. Czy to jest przypadłość tylko ER-ek ? Może to wina miejsca mocowania lusterek. Swojego czasu miałem w ETZ dodatkowe lusterka mocowane na końcach kierownicy (wkładało się je w rurę kierownicy)

A teraz z innej beczki. Na jakim paliwie jeździcie 65 czy 98 ?

PostNapisane: 25 marca 2011, o 00:10
przez ElPaul
W przypadku ER-5 (rok 2003), w rachubę wchodzi tylko i wyłącznie 95

PostNapisane: 25 marca 2011, o 12:58
przez Kamillos
Mi przy standardowej kierownicy udało się ustawić lusterka tak, że jeździło się dobrze a po zmianie na niższą kierownice widać w nich troche więcej ale też bez rewelacji.

A co do paliwa to od pierwszego baku lałem 98.

PostNapisane: 25 marca 2011, o 13:28
przez grabarz18
Kamillos napisał(a):A co do paliwa to od pierwszego baku lałem 98.

Ja u siebie leję 95... w sumie niewiele przelatałem na razie ale nie wiem czy jest sens lać 98.

PostNapisane: 25 marca 2011, o 16:28
przez _DsP_
Spalanie tak jak w stopce choć nie ufam do końca algorytmom z tej strony ;/

Paliwo - zalezy jak stoję z kasą, ale staram się lać V-Power Racing.
Dlaczego? Ano dla tego, że różnica między 95 a 99 jest taka jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym ;)

PostNapisane: 25 marca 2011, o 17:10
przez bimoto
_DsP_ napisał(a):Dlaczego? Ano dla tego, że różnica między 95 a 99 jest taka jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym ;)

Aż tak?
Ja czytałem w swojej książce fabrycznej od mojego ZX-9R z 2000r ,że powinno się lać min 95 oktanów... czyli zalanie więcej oktanów nie jest "konieczne" ze względu na spalanie stukowe...
Nie wiem jak Ty ale ja przeleciałem cały bak na 95 , oraz na 100oktanowej z shella.
Różnicy powiem szczerze ,że nie zauważyłem , może ze względu ze mam 140 koni...
W spalaniu nie powiem , bo 2 baki zrobiłem w różnych proporcjach jazdy miasto/trasa

PostNapisane: 25 marca 2011, o 20:55
przez Rudi30
_DsP_ napisał(a):Spalanie tak jak w stopce choć nie ufam do końca algorytmom z tej strony ;/
Oblicz samodzielnie bo coś mało wyszło (chyba, że śmigasz bardzo spokojnie i na niskich obrotach):

.............. ilość spalonych litrów x 100
spalanie = ----------------------------------
.............. lość przejechanych km

_DsP_ napisał(a): różnica między 95 a 99 jest taka jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym ;)

Przyznam, że wolałbym siedzieć na zwykłym krześle niż na elektrycznym :lol:

PostNapisane: 28 marca 2011, o 06:31
przez _DsP_
Jeżeli chodzi o spalanie to spokojna głowa, daje rade z obliczeniami ;)
Średnio robie 300 - 320 km na jednym zbiorniku (circa 14 litrów - nigdy nie udało mi sie wyjeździć baku aż do wskaźnika panic)
Algorytm motostatu mi się nie podoba ze względu na wyliczenia spalania pomiędzy nie pełnymi tankowniami a tankowaniami do pełna.
Czy jeżdzę spokojnie? hmm... pojęcie względne ale fakt, nigdy nie pałowałem sprzęta oporowo ;)

A jeżeli chodzi o różnice pomiędzy 95 a 100 oktanów to oprócz oklepanych haseł - kultura pracy, obroty biegu jałowego, nagar, itd. itp. to ja osobiście zauważyłem sporą róznicę w v-max i średnim spalaniu.
Ciekawe jest to, że w teście "Motocykl'a" bike-ów stricte sportowych, producenci zwalili winę defektów silnika przy v-max na jakość paliwa - testowali sprzęty na 95 a producenci zalecali min. 98 ;/

PostNapisane: 28 marca 2011, o 18:39
przez Rudi30
Ja w końcu muszę się pokusić na sprawdzenie ile to moje moto pali. Teraz tylko leję i jadę :lol:
Teraz pytanko do osób które mają podwójne światła z przodu. Jeździcie na długich żeby obydwa były włączone czy macie inne patenty. Ja myślałem czy w miejscu światła długiego nie włożyć zarówki 2 włóknowej. Mijania zmostkować tak aby świeciły razem a jak przełączę na długie to jedno z nich się przełączy na długie a drugie pozostanie mijania. Co o tym sądzicie ?

PostNapisane: 28 marca 2011, o 21:55
przez Oliwer74
Rudi30 napisał(a):Ja myślałem czy w miejscu światła długiego nie włożyć zarówki 2 włóknowej.

A da sie tam taką włożyć ??
A jeśli nawet tak to i tak lustro lampy jest inaczej profilowane dla świateł drogowych :-P

PostNapisane: 29 marca 2011, o 11:13
przez ElPaul
http://allegro.pl/show_item.php?item=1530821814

Spotkaliście się może gdzieś z takim pługiem jaki jest w tym motocyklu z ogłoszenia?
To jest jakaś samoróbka, pytam się, bo ponieważ poraz pierwszy widzę starą wersję Er-ki z czymś takim i nawet podoba mi się to! ;-)

PostNapisane: 29 marca 2011, o 11:21
przez 636
wydaje mi sie ze to plug z gpz-y obadaj na alledrogo

PostNapisane: 29 marca 2011, o 11:31
przez ElPaul
Pudło, od GPZ-ty jest dużo krótszy i bardziej podobny do nocnika. :-D

Póki co poszło zapytanie na allegro do gościa, który wystawił tą aukcje.

Zobaczymy co odpiszę!

PostNapisane: 29 marca 2011, o 16:43
przez miszi
ElPaul, pudło z pudłem. To jest pług od GPZty :mrgreen: daję sobie rękę uciąć. U mnie jest identyko (nawet taki kolor ma)

BTW, rzeczywiście prezentuje się genialnie z tym pługiem ;-)

PostNapisane: 29 marca 2011, o 17:51
przez Farmer
yo, Pany muszę zmienić olej w swojej ER 5 i tu mam pytanie , już 2 sezony przejeździłem na motulu 5100 10w40, mam okazję w dobrej cenie dorwać castrola 10w40 , jeździł ktoś na tych olejach, jakie wrażenia ? ;)

PostNapisane: 29 marca 2011, o 21:08
przez 636
miszi, wlasnie mialem przytoczyc twoje foto wyjebanej w kosmos 500ccm

http://img59.imageshack.us/img59/1771/zdjcie0390j.jpg

PostNapisane: 29 marca 2011, o 21:41
przez _DsP_
Farmer napisał(a):yo, Pany muszę zmienić olej w swojej ER 5 i tu mam pytanie , już 2 sezony przejeździłem na motulu 5100 10w40, mam okazję w dobrej cenie dorwać castrola 10w40 , jeździł ktoś na tych olejach, jakie wrażenia ? ;)


Jeśli to Castrol GPS to śmiało mogę polecić w imieniu znajomych posiadaczy różnych modeli Suzuki ;)

PostNapisane: 29 marca 2011, o 21:45
przez Slajciak
Pany zastanawiam sie nad wymiana ukladu wydechowego na Akrapovica.

Czy ktos slyszal jak to brzmi?

Wyglad jest slaby ale podobno podnosi moc ;]

PostNapisane: 29 marca 2011, o 21:57
przez miszi
636, hehe to mnie podbudowałeś tym tekstem.
Teraz jestem jak ten pingwin (1:20-1:30) http://www.youtube.com/watch?v=3H2FLRUt ... dded#at=73 :lol:

PostNapisane: 29 marca 2011, o 22:37
przez Farmer
_DsP_ dzięki za odp

PostNapisane: 30 marca 2011, o 06:51
przez _DsP_
Slajciak napisał(a):Pany zastanawiam sie nad wymiana ukladu wydechowego na Akrapovica.

Czy ktos slyszal jak to brzmi?

Wyglad jest slaby ale podobno podnosi moc ;]


Słaby wygląd?!?! Najładniejsze kominy z dostępnych na rynku! Chyba tylko tri-oval yoshi jest porównywalnie ładny - ale o gustach się nie dyskutuje ;)

Kominy acrapa podnoszą moc i moment. Na stronach producenta znajdziesz wykresy z dyno.

A jak brzmi? POEZJA i orgazm dla uszu ;) Chyba jeden z forumowych kolegów miał założony taki komin i podlinkował kilka filmików na YT z dźwiękiem, który najabardziej odzwierciedla rzeczywisty.

Swoją drogą, za komin akrapa do mojej kawuni dałbym sobie paznokcie u stóp obciąć... ;)

Farmer napisał(a): _DsP_ dzięki za odp

Nao problema.

PostNapisane: 31 marca 2011, o 11:24
przez grabarz18
Ponieważ moja ER-6N to seria, więc czas coś w niej zmienić. Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale mocowanie tablicy rejestracyjnej + kierunkowskazy tył w tym motocyklu wyglądają delikatnie mówiąc słabo. Zastanawiam się nad zmianą tego wszystkiego na coś mniej plastikowego i bardziej dyskretnego.
Macie może jakieś propozycje sklepów w których można nabyć takie akcesoria?

Rozglądam się za:
- mocowanie tablicy
- podświetlanie tablicy
- kierunkowskazy tył (czy w tym motocyklu trzeba zakładać oporniki do LEDów?)

Dodatkowo przy okazji chciałbym dodać:
- tylny błotnik (tak żeby nie syfiło na silnik od tyłu)
- osłonę łańcucha (może będzie całość z błotnikiem?) bo ta ori plastikowa to średnia jest...
- crach pady
- lusterka - takie w których będę widział coś więcej niż siebie :-P

Wszystkie te elementy znalazłem na stronie puig ale... cena około 1700 to sporo i może ktoś widział gdzieś to taniej?

PostNapisane: 31 marca 2011, o 12:42
przez Kamillos
Ja mam mocowanie i światełko od R&G i mini kierunki ledy (tak, do ledów musi być opornik). Tylni błotnik to dobra myśl ;-) A crash pady od Puig ale mam je jeszcze w pudełku :mrgreen:
Tu masz do twojego rocznika link:
http://www.rg-racing.com/browseBike/Kaw ... /2007.aspx

PostNapisane: 31 marca 2011, o 19:35
przez Rudi30
No tylny błotnik też bym sobie założył, taki jak na tej fotce co pokazał Kamilos
http://www.rg-racing.com/.../ER-6/2007.aspx
Jak byście coś fajnego znaleźli w dobrej cenie to dajcie znać. Może od innego moto też by pasował.
Czy po zmianie mocowania rejestracji będziecie zakładać odblask ? Bo chyba jest wymagany z tyłu.
Grabarz daj jakąś fotkę jat to teraz u ciebie z tyłu wygląda.

PostNapisane: 31 marca 2011, o 21:25
przez nitro99
mam podobny blotnik ale za diabla nie wiem do jakiego moto zintegrowany z oslona lancucha. byl mierzony w zr 7( kupiony na aledrogo podobno zdjety wlasnie z niej) , w 6 2000, hornecie 08, cbr rr i za diabla jak wchodzi na wahacz to oslona nie pasi. jak ktos jest w okolicy mozemy pzymiezyc do era i bedzie wiadomo :-) cena hiperpromocyjna :-) grabarz jak bys laltal w okolicach bialoleki to dawaj znac :-) aa do ledow to albo oporniki albo najlepiej kup przekaznik pod led i wstaw w miejsce oryginala