Brak ładowania - regulator napięcia itp
vinss napisał(a):mam 3 zolte, brazowy, bialy, i zolto-czarny. Czyli praktycznie to samo. Od czego masz ten regulator? I za ile bys chciał go ewentualnie sprzedac?
regulator mam z gpz1100 cena jakies 80zl
tylko czy to napewno masz regulator walniety?przetabialem ten temat w kawie nie potrzebnie kupywalem regulator i inne badziewia bo okazalo sie ze ma zwarcie na uzwojeniu alternatora
pozdrawiam
- Posty: 87
- Dołączył(a): 11 września 2009, o 18:55
- Lokalizacja: jastrzebie zroj
regulator napiecia do gpx250/el250/ex250
Cześć wszystkim mam pewien problem z regulatorem napięcia w moim gpx 250:( z początku jest wszystko ok a po pewnym czasie regulator sie nagrzewa a napięcie rośnie do 17.5 wtedy motor zostaje zgaszony lub gaśnie ...
Podmieniałem akumulator i to samo macie może jakieś pomysły ???
Mam jeszcze jedno pytanie czy regulator pasuje z innych modeli gpz500/en500/kle500/er5
Z góry dzięki i Pozdrawiam :))
Podmieniałem akumulator i to samo macie może jakieś pomysły ???
Mam jeszcze jedno pytanie czy regulator pasuje z innych modeli gpz500/en500/kle500/er5
Z góry dzięki i Pozdrawiam :))
- Posty: 4
- Dołączył(a): 13 lipca 2010, o 23:08
- Lokalizacja: Lublin
Wszystko wskazuje na to że regulatory napięcia w tych motocyklach są takie same, taka sama ilość i kolor przewodów oraz identyczna kostka do podłączenia:Trzeba by tylko porównać dane na naklejce na obu regulatorach.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
- Posty: 88
- Dołączył(a): 28 czerwca 2007, o 22:52
- Lokalizacja: lublin
Brak ładowania - regulator napięcia itp
Witam
Mam problem, mianowicie jak w tytule nie mam ładowania. Sprawdziłem wszystkie kostki bezpieczniki itp. jest ok. Odpiąłem kostkę od regulatora i na 3 żółtych kablach na jałowym jest 0,1V przy przegazowaniu skacze do 11-15V. Gdy podłącze regulator po niedługim czasie robi się ciepły. Pytanie czy tak powinno być ??
Byłem u magika który mi coś tam posprawdzał i powiedział regulator. Ale wole zapytać niż wydać 250zł a okaże się że nie będzie działać (na forum tutaj czytałem o takim przypadku)
Ewentualnie jak sprawdzić regulator i alternator, w manualu szukałem ale za bardzo technicznie i pogmatwanie jest to opisane.
:-)
Mam problem, mianowicie jak w tytule nie mam ładowania. Sprawdziłem wszystkie kostki bezpieczniki itp. jest ok. Odpiąłem kostkę od regulatora i na 3 żółtych kablach na jałowym jest 0,1V przy przegazowaniu skacze do 11-15V. Gdy podłącze regulator po niedługim czasie robi się ciepły. Pytanie czy tak powinno być ??
Byłem u magika który mi coś tam posprawdzał i powiedział regulator. Ale wole zapytać niż wydać 250zł a okaże się że nie będzie działać (na forum tutaj czytałem o takim przypadku)
Ewentualnie jak sprawdzić regulator i alternator, w manualu szukałem ale za bardzo technicznie i pogmatwanie jest to opisane.
:-)
Ostatnio edytowano 2 listopada 2011, o 01:46 przez misza, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 sierpnia 2010, o 20:35
- Lokalizacja: Warszawa
SLABNIE NAPIĘCIE zx6r
witam wszystkich kochających moto dziś stojąc na światłach zobaczyłam że światła w moim moto delikatnie pulsuj a puzniej w trakcie jazdy gdy włączyłem kierunek znowu przygasały światła i podświetlenie zegarów kumpel twierdzi że padł regulator ale nim wydam kase chciałbym się upewnić co wy na to ?
- Posty: 40
- Dołączył(a): 15 maja 2008, o 20:08
- Lokalizacja: BUCZKOWICE
jeszcze nie sprawdzalem dodam jeszcze że moto ma pewną przypadłość a mianowicie jak jest zagrzany to 10 -15 sek pali super a po 3 min trzeba już dodać gazu poza tym ostatnio jak jechałem to zwariował zaczął przerywać szarpać a wskazówki zegarów skakały na maxa ale chyba mu przeszło bo narazie jest spokój( zawory synchro były robione
- Posty: 40
- Dołączył(a): 15 maja 2008, o 20:08
- Lokalizacja: BUCZKOWICE
zxr 400 - brak ładowania
Witam,
Mam problemy z ładowaniem w kawasaki zxr 400 z 1998 roku.. Sprawdzałem alternator ale tam jest wszystko okej. Gdy motor jest zimny i go odpalę to przez jakiś czas normalnie ładuje, lecz gdy motor się zagrzeje traci ładowanie, zauważyłem, że regulator napięcia robi się strasznie gorący i właśnie gdy on się zagrzeje znika ładowanie. Jestem na 90% pewny ze to jego wina ale czy przed zakupem nowego powinienem jeszcze coś sprawdzić? Wybaczcie ale jestem laikiem w tym temacie, to mój pierwszy motor;p
Mam problemy z ładowaniem w kawasaki zxr 400 z 1998 roku.. Sprawdzałem alternator ale tam jest wszystko okej. Gdy motor jest zimny i go odpalę to przez jakiś czas normalnie ładuje, lecz gdy motor się zagrzeje traci ładowanie, zauważyłem, że regulator napięcia robi się strasznie gorący i właśnie gdy on się zagrzeje znika ładowanie. Jestem na 90% pewny ze to jego wina ale czy przed zakupem nowego powinienem jeszcze coś sprawdzić? Wybaczcie ale jestem laikiem w tym temacie, to mój pierwszy motor;p
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 marca 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Gliwice
No to szukaj kolego regulatora, niestety do najtańszych nie należą. Dla przykladu uzywany http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 14486.html
a no tak, ale ten regulator, który jest w tym motorze chyba nie pasuje bo to rocznik 1992, a wydaje mi się, że od 1994 roku były inne, taki podział znalazłem na allegro ;p
http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 63944.html
oraz
http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 29784.html
Chociaż obydwa wyglądają tak samo ;p
[ Dodano: 29 Kwiecień 2011, 16:49 ]
Zamówiłem już regulator, niestety będzie dopiero w czwartek :/ Majówkę będę musiał spędzić w samochodzie
http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 63944.html
oraz
http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 29784.html
Chociaż obydwa wyglądają tak samo ;p
[ Dodano: 29 Kwiecień 2011, 16:49 ]
Zamówiłem już regulator, niestety będzie dopiero w czwartek :/ Majówkę będę musiał spędzić w samochodzie
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 marca 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Gliwice
rumek napisał(a): się zagrzeje traci ładowanie, zauważyłem, że regulator napięcia robi się strasznie gorący i właśnie gdy on się zagrzeje znika ładowanie.
To pierwsze objawy ze do wymiany regler i jeszcze nierówno chodzi :lol:
- Posty: 3764
- Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
- Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE
Problem z ładowaniem
Witajcie.
Tak jak w temacie mam mały problem bo najprawdopodobniej nie mam ładowania w swoim moto i potrzebuję zdiagnozować przyczynę regulator to wiadomo na podmiankę, problem mam natomiast z alternatorem chciałbym go sprawdzić miernikiem ale nie za bardzo wiem jak to zrobić jak odepnę go na kostce to mam 3 wtyki i teraz pytanie jak mierzyć napięcia na poszczególnych fazach czy minus od miernika do ramy a plus do każdego z wtyków po kolei czy może 1 wtyk z 2 2 z 3 i 3 z1.
Za info będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Tak jak w temacie mam mały problem bo najprawdopodobniej nie mam ładowania w swoim moto i potrzebuję zdiagnozować przyczynę regulator to wiadomo na podmiankę, problem mam natomiast z alternatorem chciałbym go sprawdzić miernikiem ale nie za bardzo wiem jak to zrobić jak odepnę go na kostce to mam 3 wtyki i teraz pytanie jak mierzyć napięcia na poszczególnych fazach czy minus od miernika do ramy a plus do każdego z wtyków po kolei czy może 1 wtyk z 2 2 z 3 i 3 z1.
Za info będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2 grudnia 2007, o 12:09
- Lokalizacja: warszawa
na początek proponuje zmierzyć rezystancje uzwojeń czyli miernik ustawiasz na mierzenie rezystacji i mierzyswz pomiędzy 1-2, 2-3... itd wszędzie rezystancja powinna być taka sama. Rezystancje mierzysz na WYŁĄCZONYM silniku. Potem włączasz silnik ,ustawiasz miernik na napięcie zmienne i mierzysz między 1-2, 2-3.. itd
w GPZ przy 5tys obrotów napięcie dochodziło do 50-60V~ więc myślę że i Ty powineneś mieć podobnie. Natomiast pomiędzy wtykami z alternatora a ramą napięcie powinno wynosić 0V~.
w GPZ przy 5tys obrotów napięcie dochodziło do 50-60V~ więc myślę że i Ty powineneś mieć podobnie. Natomiast pomiędzy wtykami z alternatora a ramą napięcie powinno wynosić 0V~.
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18 maja 2011, o 22:19
Jeszcze jeden łatwy sposób na sprawdzenie czy niema przebicia w uzwojeniu altka ustawiasz miernik w pozycje w której przy złączonych końcówkach piszczy i przykładasz jedną po kolei do 3 pinów a drugą na silnik jak zapiszczy alternator ma przebicie
- Posty: 855
- Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
- Lokalizacja: Go
ale warto też sprawdzić rezystancje uzwojeń bo czasem może mieć zwarcie między fazami a nie zwarcie do masy :) raz znajomemu słabo ładowało aku, nie miało przebicia do masy z alternatora ale rezystancje wynosiły 2,3Ohm, 2,4Ohm i 1,2Ohm. Czyli na uzwojeniu gdzieś się druty pozwierały no i skutek oczywisty.
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18 maja 2011, o 22:19
Więc tak mierzyłem rezystancja jest ok ale napięcie przy 4 tyś obrotów wynosi według tego co pokazał miernik na jednej fazie około 3.0 a na dwóch pozostałych ok 4.8 tylko teraz pytanie czy dobrze ustawiłem miernik
ale dla świętego spokoju zrobiłem fotkę gdy mierzyłem więc proszę was o ocenę czy dobrze go ustawiłem i czy odczytałem go dobrze
oto link
http://imageshack.us/photo/my-images/829/imag0114s.jpg/
ale dla świętego spokoju zrobiłem fotkę gdy mierzyłem więc proszę was o ocenę czy dobrze go ustawiłem i czy odczytałem go dobrze
oto link
http://imageshack.us/photo/my-images/829/imag0114s.jpg/
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2 grudnia 2007, o 12:09
- Lokalizacja: warszawa
[KLE 500] zbyt wysokie ładowanie akumulatora
Otóż miałem problem z brakiem ładowania, przyczyną były zerwane żółte kabelki wychodzące z alternatora/prądnicy 3-fazowej. Po połączeniu kabelków (mam nadzieje, że kolejność nie gra roli) ładowanie utrzymuje się:
1. Przy wyłączonych światłach:
- na niskich obrotach: ok 17 V
- na wysokich obrotach: ok 18,5 V
2. Przy włączonych światłach:
- na niskich obrotach: ok 13,8 V
- na wysokich obrotach: ok 17 V
Co może być przyczyną tego zjawiska? Czy winny jest regulator napięcia?
1. Przy wyłączonych światłach:
- na niskich obrotach: ok 17 V
- na wysokich obrotach: ok 18,5 V
2. Przy włączonych światłach:
- na niskich obrotach: ok 13,8 V
- na wysokich obrotach: ok 17 V
Co może być przyczyną tego zjawiska? Czy winny jest regulator napięcia?
- Posty: 8
- Dołączył(a): 1 sierpnia 2011, o 19:48
- Lokalizacja: Ornontowice
W razie czego spokojnie kupisz za stówkę ;) http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... nge_view=1
- Posty: 413
- Dołączył(a): 29 czerwca 2010, o 17:57
- Lokalizacja: Zabrze
Instalacje układu ładowania przeleciałem miernikiem w celu wykrycia jakichkolwiek przerw na kablach bądź kostkach. Wszystko jest ok.
Następnie przeszedłem do sprawdzenia regulatora napięcia (Electrex RR14 1003TR3)
Użyłem do tego tak jak w serwisówce było: 3 akumulatory 12V i żaróweczke 12V i 5W. Są trzy kroki sprawdzenia. Pierwsze dwa kroki przeszedł regler pozytywnie, ale w tym trzecim powinna sie żaróweczka zaświecić, a u mnie było ciemno. Czyli wg serwisówki wychodzi na to, że układ regulatora jest uszkodzony.
Hmmm...ale jednak jeszcze raz chciałem podłączyć regulator pod instalacje, może akurat się naprawiło Smile czasem mi się tak zdarza Razz Odpaliłem moto i odnotowałem podobne wyniki jak w/w.
Ale wpadłem na pomysł, żeby odpiąć + klime z akumulatora, podczas gdy silnik normalnie pracował. No i się troszkę zdziwiłem, ponieważ jak podłączyłem miernik żeby sprawdzić jakie jest ładowanie to brakło mi zakresu, po przełączeniu na większy miernik wskazywał ok 300V (stałego) a jak spojrzałem na zegary w moto to kontrolka z luzu jak jasno świeciła że myślałem, że zaraz wybuchnie i tak samo świeciła żarówka z przedniego reflektora. Od razu wyłączyłem moto. Z ciekawości dotknąłem radiatora z regulatora nap. i był w miarę ciepły tak jak przy normalnej pracy (hmmm...?)[bo gdyby miał zwarcie to by aż parzył, a jak byłby spalony czy coś w tym stylu to by się wogóle nie grzał].
A jak akumulator jest podpięty pod ładowanie to po chwili gotuje sie.
Co moge zrobić jeszcze, jak sprawdzić?
Następnie przeszedłem do sprawdzenia regulatora napięcia (Electrex RR14 1003TR3)
Użyłem do tego tak jak w serwisówce było: 3 akumulatory 12V i żaróweczke 12V i 5W. Są trzy kroki sprawdzenia. Pierwsze dwa kroki przeszedł regler pozytywnie, ale w tym trzecim powinna sie żaróweczka zaświecić, a u mnie było ciemno. Czyli wg serwisówki wychodzi na to, że układ regulatora jest uszkodzony.
Hmmm...ale jednak jeszcze raz chciałem podłączyć regulator pod instalacje, może akurat się naprawiło Smile czasem mi się tak zdarza Razz Odpaliłem moto i odnotowałem podobne wyniki jak w/w.
Ale wpadłem na pomysł, żeby odpiąć + klime z akumulatora, podczas gdy silnik normalnie pracował. No i się troszkę zdziwiłem, ponieważ jak podłączyłem miernik żeby sprawdzić jakie jest ładowanie to brakło mi zakresu, po przełączeniu na większy miernik wskazywał ok 300V (stałego) a jak spojrzałem na zegary w moto to kontrolka z luzu jak jasno świeciła że myślałem, że zaraz wybuchnie i tak samo świeciła żarówka z przedniego reflektora. Od razu wyłączyłem moto. Z ciekawości dotknąłem radiatora z regulatora nap. i był w miarę ciepły tak jak przy normalnej pracy (hmmm...?)[bo gdyby miał zwarcie to by aż parzył, a jak byłby spalony czy coś w tym stylu to by się wogóle nie grzał].
A jak akumulator jest podpięty pod ładowanie to po chwili gotuje sie.
Co moge zrobić jeszcze, jak sprawdzić?
- Posty: 8
- Dołączył(a): 1 sierpnia 2011, o 19:48
- Lokalizacja: Ornontowice
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość