uszczelniacze zawieszenia wymiana wycieki itp
pit71 napisał(a):przygladalem sie jak pracuje amor, i na moje oko te drobne kropelki wchodza pod uszczelniacz, tzn nie sa zbierane na zewnatrz. Druga laga przy eksperymencie z naleczowianka dala podobny efekt. Nie wiem moze przesadzam, zainteresowalo mnie to kiedy zauwazylem, a doswiadczenia wielkiego nie mam.
Na moje oko to ty jesteś przewrażliwiony i dobrze by było troche wyluzować. Skoro dałes do serwisu to chyba zrobili to tak żeby było dobrze.
pakaaa napisał(a):to co widac na zdjeciu to jest tylko taka gumowa zaślepka uszczelniacz jest schowany pod nia
Rzeczywiście uszczelniacz jest poniżej a ta wystająca część to(kołnierz) wstępna osłona(ochrona) uszczelniacza aby zachował dłuższą żywotność.
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
- Lokalizacja: RPZ / RLE
wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach zx7r
witam, wymienial ktos sam olej i uszczelniacze w swojm moto?? duzo przy tym roboty itp.. potrzebuje jakas instrukcje?
- Posty: 56
- Dołączył(a): 30 sierpnia 2009, o 22:37
- Lokalizacja: Cz
Guzik, tu masz wszystko ładnie opisane:
http://www.motobracia.pl/technika/wymia ... /index.htm
Ja sobie to wydrukowałem plus serwisówka. Do tego gorzka żołądkowa i z kumplem wieczorkiem działaliśmy
http://www.motobracia.pl/technika/wymia ... /index.htm
Ja sobie to wydrukowałem plus serwisówka. Do tego gorzka żołądkowa i z kumplem wieczorkiem działaliśmy
- Posty: 253
- Dołączył(a): 8 marca 2009, o 18:47
- Lokalizacja: ??
Ja oddałem do mechanika bo pomimo że lubie pogrzebać przy moto to jak wiem że nie mam odpowiednich narzedzi to wole nie zaczynać bo będą problemy.
A ty są potrzebne długie klucze , trzeba mieć podnośnik pod przednią półke żeby lagi w powietrzu wisiały itd.
Mnie wymiana wraz z uszczelniaczami i olejem wyniosła 120 zł.(wszystko zamawiał mechanik).
A ty są potrzebne długie klucze , trzeba mieć podnośnik pod przednią półke żeby lagi w powietrzu wisiały itd.
Mnie wymiana wraz z uszczelniaczami i olejem wyniosła 120 zł.(wszystko zamawiał mechanik).
- Posty: 91
- Dołączył(a): 17 maja 2008, o 12:47
- Lokalizacja: Jarocin
Ten link niesmiga!! :-(Gegol napisał(a):Guzik, tu masz wszystko ładnie opisane:
http://www.motobracia.pl/technika/wymia ... /index.htm
Ja sobie to wydrukowałem plus serwisówka. Do tego gorzka żołądkowa i z kumplem wieczorkiem działaliśmy
- Posty: 56
- Dołączył(a): 30 sierpnia 2009, o 22:37
- Lokalizacja: Cz
http://www.allegro.pl/item729283884_gpm ... _zx_r.html
http://www.allegro.pl/item726699707_mot ... zenia.html
jak nie czujesz sie na siłach to oddaj ale tak to by ok 100 taniej wyszło ( aukcje pogladowe) a olej to w serwisówce pisze ze 5W
http://www.allegro.pl/item726699707_mot ... zenia.html
jak nie czujesz sie na siłach to oddaj ale tak to by ok 100 taniej wyszło ( aukcje pogladowe) a olej to w serwisówce pisze ze 5W
- Posty: 263
- Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:17
- Lokalizacja: LOP/LUB
Mi wymiana uszczelniaczy zajmuje około 2-3h. Koszt około 26zł uszczelniacze + 34zł olej (1l)= 60zł. Dla wiadomości rozmiar uszczelniaczy 43x55x9,5/10,5 a olej Valvoline. Motor podnoszę bloczkiem pod główką ramy, uprzednio zdejmując czachę, rozkręcam cały przód i wyciągam lagi. Na początku odkręcasz imbusem od spodu lagi śrubę po czym spuszczasz stary olej. Potem delikatnie przykręcasz górną część lagi w imadle ( ja otulam dodatkowo szmatką żeby nie porysować) i odkręcasz dużym kluczem chyba 27 lub większym śrubę, do której przymocowana jest sprężyna i wyciągasz. Zostaje Ci teraz dolna część lagi i górna bez środka. Po kolei ściągnij uszczelniacz przeciw pyłkowy potem drucik trzymający uszczelniacz i zacznij całość tak jakby rozrywać (u mnie inaczej nie zejdzie) jak już oddzielisz dół od góry to górę odłóż a teraz zajmij się dołem na którym są wszystkie elementy uszczelniające. Masz 3 blaszane pierścienie 2 rozcięte i jeden płaski całościowy. Wszystko ściągnij po kolei układając gdzieś na boku, wytrzyj lagę i zakładaj z powrotem z nowym uszczelniaczem. Nasadź górę i delikatnie wkładaj aż wsadzisz drucik w odpowiedni rowek. Teraz element ze sprężyna wsadź do środka i przykręć od spodu śrubą na imbus. Od góry wlewaj olej, do każdej lagi wlewam około 360ml bo więcej sie nie mieści delikatnie dokręć ręką a potem w imadło i kluczem tylko nie za mocno bo tam i tak jest gumowa uszczelka. Wkładasz lagi do ramy i jazda ;-) Jakbyś miał jakieś pytania pisz wiadomość postaram się pomóc
- Posty: 183
- Dołączył(a): 8 listopada 2007, o 20:14
Jeśli mogę coś dodać do tego wykładu szok5000 - korki u góry lag odkręcaj na motorze - poluźniasz śruby górnej półki - jeśli są na wysokości korka, łapiesz na kiere, klucz i idzie bez większego stękania - ważne żeby puścił gwint - pół obrotu starczy - potem rozbierasz wg instrukcji, a po zdjęciu korki można odkręcać już palcami - dokręcanie w ten sam sposób - po założeniu do motonga. Uważaj tylko żeby Ci te korki w twarz nie strzeliły, bo sprężyny je wypchną w kosmos :-P
Ostatnio edytowano 6 września 2009, o 18:25 przez ZenonBoski, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
ZenonBoski napisał(a): Uważaj tylko żeby Ci te korki w twarz nie strzeliły, bo sprężyny je wypchną w kosmos :-P
Ja odkręciłem kierownicę i założyłem ściągacz do łożysk na półkę, bo nie miałem innego pomysłu jak ten korek wcisnąć i zarazem wyjąć ten cienki drucik. Ściągacz się ładnie trzymał, dociskając koreczek, potem drucik wydłubałem małym śrubokrętem i odkręciłem ściągacz - głowę oczywiście miałem odchyloną, bo ktoś mi wcześniej mówił, że można dostać :-)
- Posty: 253
- Dołączył(a): 8 marca 2009, o 18:47
- Lokalizacja: ??
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
Trzeba lagę położyć na dwóch równych przedmiotach i przeturlać. Będzie widać, czy krzywa czy nie gołym okiem albo trzymając dłoń na ladze i będzie czuć nierówność. Aczkolwiek ja wiem po swoich lagach, że skrzywienie musi być znaczne żeby olej wywalało z uszczelniaczy.
- Posty: 253
- Dołączył(a): 8 marca 2009, o 18:47
- Lokalizacja: ??
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
no to tez loteria... kupilem nok-i myslalem ze skoro kosztuja 4 razy tyle co zwykle to cos w tym musi byc...
jeden polecial bardzo szybko... o dziwo na tej ladze ktora wczesniej byla suchutka... pewnie jakbym ja zostawil to by bylo ok ale stwierdzilem jak juz robic to dwie na raz zeby spokoj byl :D no i niestety :-/
jeden polecial bardzo szybko... o dziwo na tej ladze ktora wczesniej byla suchutka... pewnie jakbym ja zostawil to by bylo ok ale stwierdzilem jak juz robic to dwie na raz zeby spokoj byl :D no i niestety :-/
- Posty: 49
- Dołączył(a): 27 lutego 2008, o 17:49
- Lokalizacja: Krak
wszystko się da zrobić, pozostaje kwestia ceny. Tu jest przykład firmy która bawi się w takie imprezy, ale to raczej by było drogo.
http://rosik.pl/polerowanie-szlifowanie ... 4wodnU2jGw
Możesz też sróbować sam, jak posiadzasz kątówkę z regulowanymi obrotami i specjalną nasadkę zakończoną materiałem filcowym (i tu nie jestem pewien czy filc czy coś innego może być)
Ale to i tak zależy od głębokości rys
http://rosik.pl/polerowanie-szlifowanie ... 4wodnU2jGw
Możesz też sróbować sam, jak posiadzasz kątówkę z regulowanymi obrotami i specjalną nasadkę zakończoną materiałem filcowym (i tu nie jestem pewien czy filc czy coś innego może być)
Ale to i tak zależy od głębokości rys
- Posty: 253
- Dołączył(a): 8 marca 2009, o 18:47
- Lokalizacja: ??
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości