Strona 1 z 5

uszczelniacze zawieszenia wymiana wycieki itp

PostNapisane: 12 maja 2009, o 16:44
przez grubassoss
Jaką profesjonalna nazwe mają te gumki które są odpowiedzilne za niedostawanie sie kurzu do lagów w przednim zawieszeniu???

PostNapisane: 12 maja 2009, o 17:53
przez ZenonBoski
uszczelniacze lag :?:

PostNapisane: 12 maja 2009, o 18:57
przez grubassoss
uszczelniacze to ja wiem co to jest i ze tak sie nazywa:D, chodzi o bodajze przeciwpyłówki, tylko niewiem czy to profsjonalna nazwa...

PostNapisane: 12 maja 2009, o 19:03
przez zunmen
uszczelniacze oleju i uszczelniacze przeciwkurzowe .

PostNapisane: 13 maja 2009, o 16:04
przez caliper
osłonki przeciwpyłkowe

uszczelniacze zawieszenia wymiana

PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 22:32
przez pelot
Witam

Puściły uszczelniacze ze starości, więc zabrałem się, żeby to wymienić. Na razie troszkę ugrzązłem. I chyba bez pomocy merytorycznej się nie obejdzie.. Wyjąłem lagi. Ale za cholery nie wiem , jak je rozkręcić. Od góry nie ma żadnej śruby. Z racji tego, że to jest wersja na japonie tzn. rama od 600-ki silnik 400. to nie ma takich uszczelniaczy w żadnym katalogu.

Nie mogę się jeszcze nigdzie doszukać, ile tam trzeba oleju wlać :cry:

Może ktoś wymieniał, to ustrojstwo w zygzaku i będzie skłonny pomóc.

Ratujcie Panowie, zygzaczek się marnuje ;-)

Pozdrawiam

PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 22:43
przez ULOK
Rozkręca się od dołu
Uszczelniaczy poszukaj na allegro
podaj dane Twojego moto to poszukam ile oleju (model-rok)

PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 22:49
przez pelot
Od dołu, to już słyszałem. Ale kurde jak? Tam jest tylko śruba bodajże na ampul spustowa od oleju? i nic więcej nie ma.

ZZR400 1993 r.

W intemotors powiedzieli, że jak stary wyjmę to coś dobiorą

PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 22:59
przez ULOK
Odkręcasz ten ampul wycieka olej i rozbierasz lagę na części(musisz mocno szarpnąć tylko tam jest jeszcze zabezpieczenie przy uszczelniaczu).Nie mam niestety takiego moto jak zzr400.
Ale jak piszesz ze to rama od 600 to taki mam zzr600-93 :452/452ml

jeśli dalej nie wiesz jak to zrobić to masz ściągę co prawda to zx6 ale ta sama technologia
http://www.motobracia.pl/technika/wymia ... /index.htm

PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 23:08
przez pelot
Niestety , próbowałem już tak. żadne pukanie, szarpanie lagi nie daje pozytywnego efektu.

A jakie są sprawdzone sposoby na wyjęcie uszczelniacza? jakieś podważenie? skubaniec siedzi tam bardzo mocno. ale ja muszę mu w tym przeszkodzić :mrgreen:

PostNapisane: 5 czerwca 2009, o 10:13
przez Kura
musisz mocniej szarpnac, cudow nie ma

PostNapisane: 5 czerwca 2009, o 11:30
przez pelot
Czyli lagi nic nie trzyma w środku? żadna śrubka wystarczy ją poszarpać żeby wyszła do góry??

PostNapisane: 5 czerwca 2009, o 14:28
przez Kura
no zdejmujesz ten kaputrek pod nim bedzie zabezpieczenie taki seger wyciagasz go i mocno musisz szarpnac (mozliwosc ufajdania sie olejem) i gotowe skladasz w odwrotnej kolejnosci :)

PostNapisane: 5 czerwca 2009, o 14:41
przez ULOK
pelot napisał(a):Czyli lagi nic nie trzyma w środku? żadna śrubka wystarczy ją poszarpać żeby wyszła do góry??
jeśli odkręciłeś tego ampula od dołu to już nic nie trzyma

PostNapisane: 5 czerwca 2009, o 19:48
przez pelot
Nie wiem, czy my myślimy o tym samym. Te lagi są jakieś dziwne. Nie mają żadnych śrub od góry.

pod tym linkiem ;
http://www.motobracia.pl/...zenia/index.htm
lagi są zakończone regulacją,a te lagi nie mają takiej regulacji.

Jutro spróbuję ją potrząsnąć :mrgreen: tak konkretnie :-P

Pozdrawiam

PostNapisane: 5 czerwca 2009, o 21:16
przez ULOK
Bo to jest link przykładowy inne moto! Jak robiłem uszczelniacze w xj (yamaha) to też nie było regulacji od góry

wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu zx9r

PostNapisane: 7 czerwca 2009, o 22:35
przez crow
witam Kolegów!czy wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu zx9r 1999 rok to jakas skomplikowana sprawa czy da sie rade w garażu,potrzebne bedą jakies specjalne narzędzia??pozdro

PostNapisane: 8 czerwca 2009, o 01:13
przez misiun2
beda potrzebne specjalne narzedzia. opisywane to bylo 239302 razy. ktos nagral poltoragodzinny film fabularny o tym. ciezko poszukac?

PostNapisane: 8 czerwca 2009, o 15:19
przez crow
ok,pogrzebe!dzięki

[ Dodano: 9 Czerwiec 2009, 18:23 ]
chyba dam rade bo mechanior powiedział za robote 200!i ile wkońcu lać tam oleju i jaki bedzie dobry?bo jest tyle wersji ze sie gubie!

cieknąca lewa laga zx9r

PostNapisane: 10 czerwca 2009, o 18:54
przez crow
Panowie mam do wymiany uszczelniacz w lewej ladze zx9r1999 i mam pare pytań;
1.czy wymienic tylko lewy a w prawym tylko olej czy wymienic i prawy?
2.jaki olej polecacie i ile na jedną lage?
3.czy wymiana wygląda prawie tak samo jak w 6?
4.czy po wymianie trzeba je wyregulować czy założyć kolo i można śmigać?
Pomóżcie bo mechanior powiedział 200 za samą robote,a jest tyle wersij porad ze juz sam nic nie wiem?! :-/
z góry dzieki pozdrawiam!

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 08:33
przez pakaaa
1. Tak: wymieniac od razu 2 uszczelniacze
2. Szukaj w serwisowce
3. Tak wyglada tak samo
4. Nie trzeba regulowac

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 10:00
przez crow
Dzięki!już sporo jaśniej! ;-)

[ Dodano: 11 Czerwiec 2009, 10:22 ]
a gdyby nie wymienic obu to konsekwencją może byc tylko to ze ten drugi może później lać czy będzie jakaś róznica w prowadzeniu???

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 19:25
przez Kiloscar
crow napisał(a):a gdyby nie wymienic obu to konsekwencją może byc tylko to ze ten drugi może później lać
dokładnie Tak

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 21:34
przez crow
juz prawie wszystko wiem :-) ,powiedzcie mi jeszcze tylko która to śruba spustowa oleju ta pod osią koła czy ta w ladze z boku???

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 21:39
przez ULOK
Pewnie ta w ladze z boku ale nie wiem jak jest w 9.Jak odkręcisz tą ampulową śrubę od dołu to tamtędy Ci zleci olej nie musisz go wcześniej spuszczać

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 21:55
przez crow
w 6 ponoc jest tak samo,ktoś mi tak mówił,a ta z boku jest od regulacij[chyba]

PostNapisane: 12 czerwca 2009, o 01:26
przez ZenonBoski
jak odkręcisz tą od dołu to odkręcasz takie cóś w środku - bezpieczniej odkręcić boczną śrubkę - olej zleci, a widelca nie rozkręcisz

PostNapisane: 12 czerwca 2009, o 09:51
przez crow
czyli ta z boku tez jest spustowa??ale przy wymianie uszczelniacza tą od dołu trzeba wykręcić!

PostNapisane: 12 czerwca 2009, o 12:02
przez ZenonBoski
crow napisał(a):przy wymianie uszczelniacza tą od dołu trzeba wykręcić!
no trzeba - zamotałem się ;-) to boczną zostaw w spokoju :-D

PostNapisane: 12 czerwca 2009, o 12:10
przez crow
ok,a przy samej zmianie oleju którą odkrecać,kurcze mam serwisówke po angielsku ale tej bocznej śruby to nie moge do końca rozszyfrować[czy to spustowa czy regulacyjna]