Strona 4 z 5

cieknąca laga

PostNapisane: 18 września 2009, o 16:29
przez Assassin
witam
mam pewien problem. otóż wymieniłem uszczelniacz w ladze, właściwie to w obu, i ta która ciekła cieknie nadal. co prawda mniej ale jednak. laga prosta uszczelniacz nowy a jednak olej spieprza strasznie. co prawda mniej niż przed wymianą ale jednak. ma ktoś może jakiś pomysł co to może być ?


lewa w górę

PostNapisane: 18 września 2009, o 16:38
przez izba
moim zdaniem uszczlniacz mocno podróbka albo ta laganie jest idealna...

PostNapisane: 18 września 2009, o 18:20
przez Kura
pewnie w miejscu pracy lagi (tam gdzie chodzi uszczelniacz) sa jakies zadziorki, male wzery rdzy i to wystarczy zeby olej juz sikal..

PostNapisane: 20 września 2009, o 17:54
przez Guzik
szok5000 napisał(a): Od góry wlewaj olej, do każdej lagi wlewam około 360ml bo więcej sie nie mieści delikatnie dokręć ręką a potem w imadło i kluczem tylko nie za mocno bo tam i tak jest gumowa uszczelka. Wkładasz lagi do ramy i jazda ;-) Jakbyś miał jakieś pytania pisz wiadomość postaram się pomóc
a mi mechanik powiedzial ze wlal 460ml na lage ( ile powinno byc orginalne??) i teras jak jezdze to wydaje mi sie ze jest bardzo mieko bo jak wiade w jakas dziure to tak dobija jak bym niemial powietrza w oponie a oponka jest ok napompowana :( czego to jest wina?? moze byc za duzo lub zamalo oleju?? mozna to jakos wyregulowac??

PostNapisane: 20 września 2009, o 18:14
przez Assassin
no właśnie mam zamiar zdjąc lagę i dokładnie się jej przyjrzeć. a co do uszczelniacza to na drugiej ladze nie cieknie. a wymieniałem oba tak że może faktycznie wina lagi. dzięki

lewa w górę

PostNapisane: 21 września 2009, o 07:12
przez RobertElk
Witam.
Przyjrzyj się dokładnie ladze. Jeśli nie zauważysz nic niepokojącego to ja bym odkręcił rurę amortyzatora od dolnego elementu w którym mocuje się koło, zaciski. U mnie po wymianie uszczelniaczy też nadal ciekło, ale w tym dolnym elemencie są oringi, które w moim przypadku były zużyte. Generalnie wyglądało to niby tak, że cieknie uszczelniacz, jednak jak się dokladnie przyjrzałem to ciekło właśnie z dołu a nie z góry.
POzdrawiam

[ZZR600] wymiana uszczelniaczy

PostNapisane: 27 czerwca 2011, o 18:02
przez RONIN31
Witam !
Mam problem , ciekną mi lagi przednie w KAWASAKI ZZR600 i nie wiem jak do tego podejść a nie mam kasy na serwis . PROSZĘ O POMOC .

PostNapisane: 27 czerwca 2011, o 18:49
przez matey
z problemem to wiesz gdzie napisać, a do powitalni to nie zajrzałeś, uszczelniacze jakieś tańsze znajdziesz za 40-50 zł wystarczy wymienić

PostNapisane: 27 czerwca 2011, o 18:50
przez DANIOMALINKA
ksiazka serwisowa i krok po kroku musisz byc dokładny, sam jak kiedys to robilem to zajeło mi to cały dzien z moja zx9r wymieniałem olej,uszczelniacze. Pamietam ze cos odkrecałem kluczem pneumatycznym i nie dla tego ze było mocno dokrecone. ale same uszczelniacze kolega zmieniał w zzr600 w 2 godz.

PostNapisane: 27 czerwca 2011, o 18:54
przez matey

Dzięki

PostNapisane: 27 czerwca 2011, o 19:19
przez RONIN31
Witam .Dzięki za info ,mam kupione komplet uszczelniaczy z zbierakami, chodziło mi głównie o samą robociznę,ale już wiem co i jak .Nie jest to aż tak trudne jak myślałem..Pozdrawiam serdecznie i szerokości życzę i dzięki za pomoc.Jutro już powinienem prostować rurę,a pogoda dopisuje ...

Wyciek z lagi podczas zimowania

PostNapisane: 12 marca 2012, o 14:20
przez wierzbik13
Witam
Jak w temacie- podczas zimy trzymałem moto w ciepłym garażu na stojaku tylnym <nie wiem czy to ma jakieś znaczenie> i pewnego mroźnego dnia gdy chciałem przepalić moto jak to zazwyczaj robiłem co dwa tygodnie, w moim zx9r zauważyłem plamę oleju spod lewej przedniej lagi. Teraz mam zagwozdkę- czy uszczelniacz nie ruszany (motor odpalałem na stojaku) może tak bez niczego zacząć puszczać olej? I od razu 2 pytanie- w zx9r z 98r lagi są odwrócone, wiec czy w takim wypadku w ogóle jest możliwe cieknięcie przez uszczelniacz? Przecież olej w takim wypadku powinien wybijać chyba górą....? Powiem tylko że przez 3 miesiące gdy motor stał nic nie ciekło a jak już zaczęło to co tydzień zawsze jakieś krople wycieram
Lewa

PostNapisane: 12 marca 2012, o 19:46
przez warzywek1
czesc.uszczelniacze sa oczywiscie wyzej ale od dolu lagi tez jest uszczelnienie,byc moze tam jest przyczyna.pzdr

PostNapisane: 13 marca 2012, o 16:46
przez wierzbik13
zrobiłem model mojej lagi żeby wszyscy wiedzieli o co chodzi:P Na rys widać że są tylko dwa miejsca z których może cieknąć - albo wybija górą albo od dołu przez śrubę regulacji docisku<?> tylko w tym drugim przypadku nawet nie wiem czy tam za tą śruba znajduje się olej więc została by góra- ale dlaczego olej wybił gdy motor nie był ruszany ( całą zime grzecznie stał na stojaku). Zanim pójde do mechanika chce wiedzieć co on ma mi tam zrobić < czy wymienić uszczelniacze czy moze całą lage:P > pozdro
Obrazek

PostNapisane: 13 marca 2012, o 18:39
przez warzywek1
jesli czujesz sie na silach mozesz sprobowac sam to naprawic, albo z nasza pommoca,jestem pewien ze napewno sie uda.sciagnij kolo zaciski wyciagnij lagi i sprawdz stan uszczelniaczy,jesli bede wymagaly wymiany zalozysz nowe,korzystnie byloby wymienic rowniez olej.na srobce na dole powinien byc o-ring z ktorym napewno dasz sobie rade.zamiast dawac do zrobienia oszacuj czy nie jestes w stanie sam tego naprawic,wiele dzieki temu sie nauczysz i zapewne da Ci to wiele satysfacji.pzdr

PostNapisane: 13 marca 2012, o 18:44
przez bullet
w serwisówce jest dosyć fajnie pokazane wszystko , jak nie masz to mogę Ci wysłać na @

PostNapisane: 13 marca 2012, o 21:55
przez wierzbik13
serwisowe mam- bawić się przy motorze chciałbym- gorzej z czasem- moto stoi u moich rodziców na wsi, ja sam studiuje i tylko na weekendy wracam do domu rodzinnego a tam czeka na mnie dużo pracy przy pomocy w prowadzeniu gospodarstwa wiec nie mam czasu na siedzenie przy moto- a na wakacje chciałbym mieć już sprawne żeby śmigać a nie naprawiać... wiec co, jednak uszczelniacze i może ten o-ring przy srubie regulacujnej do wymiany i powinno byc gites...a ktos ma jakąś spekulacje na temat tego dlaczego nieruszany motor podczas zimowania zaczął przeciekać na lagach? rozumiem podczas jazdy, nie raz tak miałem i wystraczyło tylko wymienic olej i uszczelniacze- martwi mnie jednak fakt że to na postoju się stało:(

PostNapisane: 13 marca 2012, o 22:08
przez bullet
pewnie diabeł zaczął się nim interesować 8-)


a może stał w jednej pozycji dość długo i po prostu guma przywarła do metalu , wiesz gdybać teraz można... najważniejsze żeby naprawić lage i na szose bo wiosna idzie ;-)

PostNapisane: 13 marca 2012, o 22:13
przez warzywek1
w takim razie naprawa nie powinna byc droga,postaraj sie zlozyc to na dobrych zamiennikach np.ATHENA radzilbym bym sam kupic czesci u kogos sprawdzonego i przypilnowac prze montazu bo czasem rozne cyrki wychodza.co do wycieku gdy motocyk nie pracujel to bardzo mnie dziwi,albo kiepskie zalozone byly uszczelniacze albo olej nie wymieniany.okaze sie jak zrobisz :)

PostNapisane: 25 marca 2012, o 23:03
przez wierzbik13
warzywek1, -zrobiłem jak radziłeś- przeleciałem kilka instrukcji i filmików związanych z wymianą uszczelniaczy plus serwisów-ka i podjąłem się tego- zajęło mi to pół dnia:P ale przynajmniej tak jak mówiłeś wiele się nauczyłem oraz dowiedziałem się że jedna laga ma inny "kapturek?" niż druga przy otworkach gdzie przetłacza się olej oraz ze jedna będzie mi się pociła bo jest na niej mała rysa i następnym razem muszę wymienić całą rurę... po złożeniu i próbnej jeździe jestem zadowolony ale teraz pytanie z ciekawości- czy to że różnią się kształtem te kapturki jak ja to nazywam oznacza że obie pracują inaczej? tak powinno być czy raczej ktoś kiedyś złożył amorka z innych podzespołów? Dodam tylko że jeździ się dobrze.
Dzięki za pomoc
lewa:D

PostNapisane: 26 marca 2012, o 16:53
przez warzywek1
no widzisz,do odwaznych swiat nalezy.nie wiem o jaki kapturek ci chodzi szkoda ze zdjecia nie zrobiles

PostNapisane: 26 marca 2012, o 17:58
przez hellboy83666
czy więcej oleju w lagach tym laga jest "twardsza" standardowo 381ml chce wlać ok 390 ml ?? chodzi mi o utwardzenie zawieszenia

PostNapisane: 26 marca 2012, o 21:07
przez warzywek1
zeby utwardzic zawieszenie musisz nalac inny olej, np 15W

PostNapisane: 29 marca 2012, o 23:31
przez wierzbik13
według serwisów-ki ten kapturek nazywa się :cylinder base- czyli chyba jakiś cylinder bazowy. na jednej ladze miałem cylinderek z otworkami od strony walcowej a drugi nie miał otworków tylko od strony czołowej był ponacinany aby tamtędy olej się przelewał- poza tym na tym drugim cylindrze był dodatkowy pierścień jeszcze- wydaje mi się że może to spowodować różne charakterystyki tłumienia ale możliwe że dla przeciętnego jeźdźca jest to niewykrywalne- mi jeździ się dobrze

PostNapisane: 10 czerwca 2012, o 19:10
przez macca
Witam
Orientujecie się może ile oleju wchodzi do lag w ER-6N z 2006 roku? Niestety jedna mi zaczeła rzygać olejem i trzeba to szybko zrobić..a i właśnie jak wymieniacie uszczelniacze to wymieniacie tylko te, które ciekną czy oba, nawet jak tylko jeden cieknie, a drugi jest w porządku?

lewa w górę :)

Re: Dzięki

PostNapisane: 13 czerwca 2012, o 21:50
przez baxiorr
Witam. Mam do wymiany uszczelniacze w lagach, przy okazji wymienie także olej. Mam pytanie czy ten zestaw jest godny polecenia? http://moto.allegro.pl/ir-uszczelniacze ... 83166.html

[quote="RONIN31"]Witam .Dzięki za info ,mam kupione komplet uszczelniaczy z zbierakami..

O co chodzi z tymi zbierakami? Czy do uszczelniacyz musze zakupic także jakies zbieraki?

PostNapisane: 13 czerwca 2012, o 21:58
przez levisik
zestaw jak zestaw.

ważne jest to, że to ZZR to tak naprawdę ZX6R z USA.

"zabieraki" to po prostu osłony przeciwkurzowe, czy jak to się tam nazywa, takie nakładki, żeby zgarniały syf z lag , aby ten nie doszedł do właściwego uszczelniacza i go nie uszkodził.

PostNapisane: 13 czerwca 2012, o 23:14
przez Grzybek ZX9R
Tak jak mówi Levis. "Zbieraki" czy jak tam je nazywasz to osłony przeciw kurzowe. Osłaniają uszczelniacze lag przed pierwszym syfem. Czy masz je dokupić to zależy od Ciebie... są różne szkoły. Ja wyznaję zasadę że jak coś robić to dobrze i wymienił bym też osłony dla spokoju bo ich koszt jest raczej niewielki ;-)

PostNapisane: 16 czerwca 2012, o 16:39
przez baxiorr
Dzięki za info! W zestawach nie ma tego np na allegro.. Chyba będzie trzeba szukać gdzie indziej. Chyba ze te zbieraki mają jakąś fachową nazwę?

PostNapisane: 16 czerwca 2012, o 22:39
przez marcin186
A jak to wygląda z tylnym amortyzatorem, bo dziś zauważyłem że cieknie mi z niego olej : :-( Jak wyglądają koszty wymiany w warsztacie??