Wszystko na temat ER

Ogólne rozmowy o motocyklach...

Moderator: michu

Oryginalne opony w er 6f

przez Rutek » 7 czerwca 2010, o 16:15

Interesuje mnie firma oponiarska jaka dostarcza opony do er 6f lub do ninja 650R, jeżeli jest różnica. Chodzi mi o markę oryginalnych opon do 650R z roku 2005 - 2006, ponieważ chcę wiedzieć czy u mnie były zmieniane, czy są oryginalne. To pomoże mi stwierdzić czy na liczniku jest prawdziwy przebieg 1200 mil.. W nowych er 6f widziałem oponki Pirelli, a u mnie są Bridgestone'a i to mało zużyte.
 
Posty: 92
Dołączył(a): 10 marca 2009, o 15:53
Lokalizacja: Bia

przez kamil » 7 czerwca 2010, o 16:34

Bridgestone BT020R Radial.
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez kaszub » 7 czerwca 2010, o 18:08

Rutek, a po co masz DOT na oponie 0000 -tydzień rok np 3405 - 34 tydzień rok 2005 ;-)
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez Rutek » 8 czerwca 2010, o 12:07

Dobrze Kaszub, a co jak była założona stara opona zalegająca w sklepie? Ale to by musiało być duże szczęście poprzedniego właściciela. Dziękuję za info i pozdrawiam :-)

[ Dodano: 9 Czerwiec 2010, 19:31 ]
Niestety przebieg nie jest oryginalny, sprawdziłem opony, są z 13 i 15 tyg. roku 2006, a pierwsza rejestracja jest z 01.01.2006, czyli nie są od nowości. Jeżeli nie wystąpiło w tym przypadku jakieś bardzo dziwne zdarzenie np. przebicie 2 opon na raz, to znaczy chyba, że się zużyły, a to nie dzieje się po przejechaniu 230 mil, bo z takim przebiegiem go kupiłem.
Co o tym sądzicie? Moje rozumowanie jest prawidłowe, czy mogę się mylić?
 
Posty: 92
Dołączył(a): 10 marca 2009, o 15:53
Lokalizacja: Bia

przez _DsP_ » 17 czerwca 2010, o 19:20

kamil napisał(a):Bridgestone BT020R Radial.


Chyba raczej nie.

W Polsce ER6N wyjeżdżało z salonu na Dunlop'ach Sportmax D220

Jeżeli chodzi o bike;i na wyspach to sprawa wygląda tak, że ze względu na rozsądne zarobki ludzie wymieniają opony kiedy im coś nie pasuje. Idąc dalej tym tropem, możliwe, że komuś nie podpasowały laczki fabryczne i zamienił je sobie na coś co bardziej jemu/jej podchodziło.

Ale to tylko moje przypuszczenia.
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez kaszub » 17 czerwca 2010, o 22:03

Rutek napisał(a):sprawdziłem opony, są z 13 i 15 tyg. roku 2006, a pierwsza rejestracja jest z 01.01.2006,


a ja uważam że te opony są od nowości ;-)
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez gandi » 17 czerwca 2010, o 22:26

Kaszub, przecież to niemożliwe..
 
Posty: 382
Dołączył(a): 17 września 2007, o 15:33

Wszystko na temat ER

przez Rudi30 » 16 marca 2011, o 21:16

Witajcie wszyscy użytkownicy motocykli ER5 i ER6.
Chyba czas abyśmy mieli swoje miejsce w którym moglibyśmy pisać dosłownie wszystko na temat naszych ER-ek. Co wam się w nich podoba a co nie. Z czym macie problemy. Co najlepiej zmienić z oryginału i gdzie to kupiliście lub jak to zrobiliście.
Ja zacznę. Uwielbiam głos mojej ER6. W korku wystarczy podgazować a wszystkie puszki rozjeżdżają się na boki. No i hamowanie silnikiem - mmiioooodzio ! :lol:
Za to trochę mnie denerwuje brak wskaźnika aktualnie wrzuconego biegu, małe wyświetlacze kierunków, świateł, luzu itp oraz za małe małe cyferki przy wyświetlaczu obrotów silnika. :-?
Czekam na wasze opinie.
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez kamil » 16 marca 2011, o 22:01

Rudi30, Ale to wszystko jest na forum! Bez krzty złośliwości dodam, żeeeee wystarczy poszukać.

Rudi30 napisał(a): Uwielbiam głos mojej ER6.

z awatara widzę, że masz seryjny tłumik..zatem jak może to 'brzmieć"? :mrgreen:

Rudi30 napisał(a):Za to trochę mnie denerwuje brak wskaźnika aktualnie wrzuconego biegu

licznik biegów->akcesoryjny gadżet->drogi :)

BTW o hamowaniu silnikiem można by mówić przy SV czy innych v-kach...ale ja się nie znam
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Rudi30 » 16 marca 2011, o 22:16

kamil napisał(a):z awatara widzę, że masz seryjny tłumik..zatem jak może to 'brzmieć"?

Mimo wszystko odgłos twina ma bardzo fajne brzmienie. Mnie osobiście się bardzo podoba. Ale o to chodzi piszcie co wy o tym sądzicie.
kamil napisał(a):licznik biegów->akcesoryjny gadżet->drogi :)

Tak wiem. Z wtyczką do ER6 >2009r. ok 450zł. - niestety.
kamil napisał(a):Rudi30, Ale to wszystko jest na forum! Bez krzty złośliwości dodam, żeeeee wystarczy poszukać.

No tak, ale jest to porozrzucane po całym forum a tu można wszystko powrzucać i każdy z ER coś tu dla siebie znajdzie.
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez Slajciak » 16 marca 2011, o 22:22

Rudi nie sluchaj go - zazdrosci;))

Mi sie dzwiek srednio podoba. Intensywnie mysle o zmianie wydechu.

Lubie Er-6 za sterownosc. Jest super latwa w prowadzeniu.

Nie lubie za brak biegow jak Ty i wskaznika temp silnika. Troche mnie wkurza strzelanie z tlumika.

A teraz pytanie. W okolicach 3-4 tys obrotow lekko "rwie" silnik jak jade na stalych obrotach. Macie to samo?
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

przez Oliwer74 » 16 marca 2011, o 22:26

Wg mnie temacik interesujący :-D I nie to ze mogę być stronniczy :lol:

Co do brzmienia tego jednak nie aż tak potężnego serducha, to nic do zarzucenia nie można mieć, nawet przy seryjnym tłumiku :-P
Za 1500 zł w kieszeni to je se resztę we wyobraźni dobuczę czy tam dosyczę :lol: :lol:

Wskaźnik zapiętego biegu mile by był widziany i cyferki na wskaźnikach mogły by być tyci większe.. a ślepy nie jestem :-P
 
Posty: 78
Dołączył(a): 18 lutego 2011, o 21:05
Lokalizacja: Ruda

przez Rudi30 » 16 marca 2011, o 23:05

Oliwer74 napisał(a):Wg mnie temacik interesujący I nie to ze mogę być stronniczy

Nie, no zupełnie tak jak ja he, he, he.
Oliwer74 napisał(a):Za 1500 zł w kieszeni to je se resztę we wyobraźni dobuczę czy tam dosyczę

Ja też znam kilka fajnych sposobów na wydanie 1500zł :lol:

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:11 ]
Slajciak napisał(a):Troche mnie wkurza strzelanie z tlumika.

A teraz pytanie. W okolicach 3-4 tys obrotow lekko "rwie" silnik jak jade na stalych obrotach. Macie to samo?

Na szczęście u mnie takich efektów nie ma. Nie mam jak do tej pory żadnych strzałów ani szarpania. Może latego że przebieg dopiero 1300km. Może regulacja w serwisie coś zmieni. A Jaki przebieg i rocznik?
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez Oliwer74 » 16 marca 2011, o 23:16

Rudi30 napisał(a):Ja też znam kilka fajnych sposobów na wydanie 1500zł :lol:


Może na kobiety :oops:

Nie kojarzyć z żoną :mrgreen: :lol: :mrgreen:
 
Posty: 78
Dołączył(a): 18 lutego 2011, o 21:05
Lokalizacja: Ruda

przez Rudi30 » 16 marca 2011, o 23:19

Oliwer74 napisał(a):Może na kobiety

Nie kojarzyć z żoną

Widzę, że w lot łapiesz o co mi chodzi :lol: :lol: :lol:

[ Dodano: 17 Marzec 2011, 20:31 ]
Kolejna sprawa to lusterka. Jak sobie radzicieze z kiepskim rozstawem lusterek w ER6F. Czy ktoś wstawiał inne lusterka lub przedłużki ?
Czy po prostu trzeba jak to Pawlak mówił "przywyknąć".
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez ElPaul » 19 marca 2011, o 01:09

Jeździj tak, aby nikt Cię nie był w stanie wyprzedzić, wtedy lusterka stają się zbędne ;-)
 
Posty: 138
Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 17:49
Lokalizacja: Pozna

przez Rudi30 » 19 marca 2011, o 11:10

No tak jest to jakieś rozwiązanie :lol:
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez _DsP_ » 20 marca 2011, o 10:21

Takie sobie hamulce --> w tym roku pakuję w stalowy oplot.
Lusterka, a właściwie ich rozstaw - w lewym widzę tylko łokieć, w prawym troszkę więcej. Zastanawiam się, czy nie założyć lusterek z modelu 2009 bo podobno są szersze a jak nie to expandery.
A uwielbiam:
- jej dźwięk kiedy zaczyna kręcić powyżej 5k obrotów;
- jej poręczność w mieście;
- ogromny fun jaki daje śmiganie miasto/trasa
- spalanie na 100km (w dzisiejszych czasach, kiedy paliwo jest drogie jak cukier trzeba być oszczędnym)

P.S.
Amerykański ebay goli tłumiki w granicach 350-400USD (two brothers, yoshi, czasami jakiś scorpion) przesyłka to jakieś 30 bucksów, tak wiec chyba na przyszły sezon zastanowię się nad kupnem bo w tym machnąłem już sobię oponki ;/
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez Rudi30 » 20 marca 2011, o 13:18

_DsP_ napisał(a): Takie sobie hamulce --> w tym roku pakuję w stalowy oplot.

Czy duża jest różnica po założeniu przewodów w oplocie ?
Jakiego rzędu są to koszty?

_DsP_ napisał(a): Lusterka, a właściwie ich rozstaw - w lewym widzę tylko łokieć, w prawym troszkę więcej. Zastanawiam się, czy nie założyć lusterek z modelu 2009 bo podobno są szersze a jak nie to expandery.

Myślałem, że w N-ce trochę lepiej widać ale z tego co piszesz to chyba nie bardzo.
A Twoja ER to który rocznik ?
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez szymonito » 20 marca 2011, o 22:57

też jestem ciekaw jaka jest róznica po założeniu przewodów w oplocie!
po ilu km powinno sie wymieniać klocki hamulcowe? ( mam ER-5)
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 grudnia 2009, o 18:00
Lokalizacja: Sieradz

przez Slajciak » 20 marca 2011, o 23:07

_DsP planuje tez wymiane opon. Co kupiles i miedzy czym wybierales?

Co do tlumikow to myslalem o akrapovicu? U mnie w serwisie Kawasaki krzykneli 2100zl za caly uklad wydechowy Akrapovica. Montaz w cenie...
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

przez _DsP_ » 21 marca 2011, o 12:28

Slajciak napisał(a):_DsP planuje tez wymiane opon. Co kupiles i miedzy czym wybierales?

Co do tlumikow to myslalem o akrapovicu?


Wybrałem RoadSmart'y od Dunlopa ale zastanawiałem się nad Michelin Pilot Road 2
Ogólnie przebierałem w oponach, które testowane były w "Motocyklu" jako szosowo-sportowe.

A tłumiki akrapa niestey nawet na ebay'u kosztuja krocie (a mówimy tylko o slip on'ie)
do tego kolektory i robi się "okrągła" sumka ;/

Rudi30 napisał(a): Czy duża jest różnica po założeniu przewodów w oplocie ?
Jakiego rzędu są to koszty?


Czy różnica jest duża tego nie wiem, ale słyszalem pozytywne opnie. Czasopisma branżowe również polecają to rozwiązanie więc zaryzykuję. A koszty to 390PLN za komplet przód/tył z firmy HEL.

Rudi30 napisał(a): Myślałem, że w N-ce trochę lepiej widać ale z tego co piszesz to chyba nie bardzo.
A Twoja ER to który rocznik?


Moja N-ka jest z 2006 i lusterka są naprawdę jednym z jej największych mankamentów. Mam nadzieję, że w tym sezonie jakoś uporam się z nimi.
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez Rudi30 » 21 marca 2011, o 21:26

Ja w mojej F-ce przetestowałem różne ustawienia lusterek i w obecnej chwil mam tak ustawione, że są tuż nad kierownicą. Wprawdzie dłonie trochę zasłaniają, ale i tak jest to miejsce gdzie ręce są najbliżej osi motocykla. Im wyżej w kierunku łokci to robi się coraz szerzej (kurtka i grubsza ręka) i ręce coraz bardziej zasłaniają widok.
 
Posty: 168
Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
Lokalizacja: Szczecin

przez _DsP_ » 23 marca 2011, o 13:45

A czy właściciel N'ki z 2010 roku lub Versys'a mógłby się wypowiedzieć na temat lusterek?
Czy są szersze i lepiej w nich widać?
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez grabarz18 » 23 marca 2011, o 13:57

A ja mam takie pytanie... Jakie powinno być ciśnienie w oponach w ER-6N z 2007 roku? Opony z tego co zauważyłem mam Dunlop Sport czy jakoś tak (nie sprawdzałem dokładnie, a moto niedawno kupiłem). Czytałem ten temat o ciśnieniu w oponach ale tam się wywiązała dziwna dyskusja i każdy miał swoje "typy"
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2 lutego 2011, o 14:25
Lokalizacja: Warszawa

przez north » 23 marca 2011, o 14:59

Jakie powinno być ciśnienie w oponach w ER-6N z 2007 roku?


na wahaczu powinno byc napisane ile ma byc, pewnie 2,5 przod i 2,9 tył.
 
Posty: 193
Dołączył(a): 31 grudnia 2008, o 01:52
Lokalizacja: Gdynia

przez kamil » 23 marca 2011, o 18:14

na wahaczu powinno byc napisane ile ma byc, pewnie 2,5 przod i 2,9 tył.


chciałeś napisać 2,25 i 2,5

aczkolwiek latem śmiało można 2,2 2,4 wielkiej różnicy nie ma
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Saul » 23 marca 2011, o 20:54

W serwisówce będą podane takie parametry.
North, podałeś chyba ciśnienia do jazdy po torze :d
 
Posty: 568
Dołączył(a): 28 listopada 2008, o 17:57

przez Oliwer74 » 23 marca 2011, o 21:33

Reifenluftdruck (kalter Reifen)
Vorderseite: Bis zu 180 kg
225 kPa (2,25 kgf/cm²)
Hinten: Bis zu 180 kg
250 kPa (2,50 kgf/cm²)

Ciśnienie w oponach (zimnych oponach)
Przód: Do 180
225 kPa (2,25 kG / cm ²)
Tył: Do 180
250 kPa (2,50 kG / cm ²)

Dane z serwisówki :-P ;-)

[ Dodano: 23 Marzec 2011, 20:35 ]
Rudi30 napisał(a):Ja w mojej F-ce przetestowałem różne ustawienia lusterek i w obecnej chwil mam tak ustawione, że są tuż nad kierownicą. Wprawdzie dłonie trochę zasłaniają


To chyba jest najkorzystniejsze ustawienie lusterek w tym moto choć ja mam model z 2008 r

A to rozwiązuje problem krótkich ramion lusterek w eFce

http://www.kawasaki-sklep.pl/palio/html ... _CatID=508

Choć i ciężkiej kieszeni również (cena chyba za jedną szt.) :shock: :shock: :shock:
 
Posty: 78
Dołączył(a): 18 lutego 2011, o 21:05
Lokalizacja: Ruda

przez Slajciak » 23 marca 2011, o 23:42

Ja mam er6-n z 2010 i lusterka sa do dupy. Normalnie polowe lusterka zaslania mi ramie. Teraz jak zalozylem centralny kuferek to juz kompletnie nic nie widac.

Koniecznie musze kupic przedluzki...

W ogole dzisiaj sie troche wystraszylem bo jak puscilem kiere dostalem male shimmy. Odrazu zlapalem kiere i spokoj byl. Na prostej puscilem kiere i znowu shimmy. Sprawdzilem czy kapcia nie mam itp...

Po jakis 3 km sprawdzilem znowu zachowanie motocykla puszczajac kiere i bylo OK.

Czy komus sie to trafilo??
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości