Wszystko na temat ER
Moderator: michu
Oryginalne opony w er 6f
Interesuje mnie firma oponiarska jaka dostarcza opony do er 6f lub do ninja 650R, jeżeli jest różnica. Chodzi mi o markę oryginalnych opon do 650R z roku 2005 - 2006, ponieważ chcę wiedzieć czy u mnie były zmieniane, czy są oryginalne. To pomoże mi stwierdzić czy na liczniku jest prawdziwy przebieg 1200 mil.. W nowych er 6f widziałem oponki Pirelli, a u mnie są Bridgestone'a i to mało zużyte.
- Posty: 92
- Dołączył(a): 10 marca 2009, o 15:53
- Lokalizacja: Bia
Dobrze Kaszub, a co jak była założona stara opona zalegająca w sklepie? Ale to by musiało być duże szczęście poprzedniego właściciela. Dziękuję za info i pozdrawiam :-)
[ Dodano: 9 Czerwiec 2010, 19:31 ]
Niestety przebieg nie jest oryginalny, sprawdziłem opony, są z 13 i 15 tyg. roku 2006, a pierwsza rejestracja jest z 01.01.2006, czyli nie są od nowości. Jeżeli nie wystąpiło w tym przypadku jakieś bardzo dziwne zdarzenie np. przebicie 2 opon na raz, to znaczy chyba, że się zużyły, a to nie dzieje się po przejechaniu 230 mil, bo z takim przebiegiem go kupiłem.
Co o tym sądzicie? Moje rozumowanie jest prawidłowe, czy mogę się mylić?
[ Dodano: 9 Czerwiec 2010, 19:31 ]
Niestety przebieg nie jest oryginalny, sprawdziłem opony, są z 13 i 15 tyg. roku 2006, a pierwsza rejestracja jest z 01.01.2006, czyli nie są od nowości. Jeżeli nie wystąpiło w tym przypadku jakieś bardzo dziwne zdarzenie np. przebicie 2 opon na raz, to znaczy chyba, że się zużyły, a to nie dzieje się po przejechaniu 230 mil, bo z takim przebiegiem go kupiłem.
Co o tym sądzicie? Moje rozumowanie jest prawidłowe, czy mogę się mylić?
- Posty: 92
- Dołączył(a): 10 marca 2009, o 15:53
- Lokalizacja: Bia
kamil napisał(a):Bridgestone BT020R Radial.
Chyba raczej nie.
W Polsce ER6N wyjeżdżało z salonu na Dunlop'ach Sportmax D220
Jeżeli chodzi o bike;i na wyspach to sprawa wygląda tak, że ze względu na rozsądne zarobki ludzie wymieniają opony kiedy im coś nie pasuje. Idąc dalej tym tropem, możliwe, że komuś nie podpasowały laczki fabryczne i zamienił je sobie na coś co bardziej jemu/jej podchodziło.
Ale to tylko moje przypuszczenia.
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
Wszystko na temat ER
Witajcie wszyscy użytkownicy motocykli ER5 i ER6.
Chyba czas abyśmy mieli swoje miejsce w którym moglibyśmy pisać dosłownie wszystko na temat naszych ER-ek. Co wam się w nich podoba a co nie. Z czym macie problemy. Co najlepiej zmienić z oryginału i gdzie to kupiliście lub jak to zrobiliście.
Ja zacznę. Uwielbiam głos mojej ER6. W korku wystarczy podgazować a wszystkie puszki rozjeżdżają się na boki. No i hamowanie silnikiem - mmiioooodzio ! :lol:
Za to trochę mnie denerwuje brak wskaźnika aktualnie wrzuconego biegu, małe wyświetlacze kierunków, świateł, luzu itp oraz za małe małe cyferki przy wyświetlaczu obrotów silnika. :-?
Czekam na wasze opinie.
Chyba czas abyśmy mieli swoje miejsce w którym moglibyśmy pisać dosłownie wszystko na temat naszych ER-ek. Co wam się w nich podoba a co nie. Z czym macie problemy. Co najlepiej zmienić z oryginału i gdzie to kupiliście lub jak to zrobiliście.
Ja zacznę. Uwielbiam głos mojej ER6. W korku wystarczy podgazować a wszystkie puszki rozjeżdżają się na boki. No i hamowanie silnikiem - mmiioooodzio ! :lol:
Za to trochę mnie denerwuje brak wskaźnika aktualnie wrzuconego biegu, małe wyświetlacze kierunków, świateł, luzu itp oraz za małe małe cyferki przy wyświetlaczu obrotów silnika. :-?
Czekam na wasze opinie.
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Rudi30, Ale to wszystko jest na forum! Bez krzty złośliwości dodam, żeeeee wystarczy poszukać.
z awatara widzę, że masz seryjny tłumik..zatem jak może to 'brzmieć"? :mrgreen:
licznik biegów->akcesoryjny gadżet->drogi :)
BTW o hamowaniu silnikiem można by mówić przy SV czy innych v-kach...ale ja się nie znam
Rudi30 napisał(a): Uwielbiam głos mojej ER6.
z awatara widzę, że masz seryjny tłumik..zatem jak może to 'brzmieć"? :mrgreen:
Rudi30 napisał(a):Za to trochę mnie denerwuje brak wskaźnika aktualnie wrzuconego biegu
licznik biegów->akcesoryjny gadżet->drogi :)
BTW o hamowaniu silnikiem można by mówić przy SV czy innych v-kach...ale ja się nie znam
- Posty: 874
- Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
- Lokalizacja: inpierdojek zdr
kamil napisał(a):z awatara widzę, że masz seryjny tłumik..zatem jak może to 'brzmieć"?
Mimo wszystko odgłos twina ma bardzo fajne brzmienie. Mnie osobiście się bardzo podoba. Ale o to chodzi piszcie co wy o tym sądzicie.
kamil napisał(a):licznik biegów->akcesoryjny gadżet->drogi :)
Tak wiem. Z wtyczką do ER6 >2009r. ok 450zł. - niestety.
kamil napisał(a):Rudi30, Ale to wszystko jest na forum! Bez krzty złośliwości dodam, żeeeee wystarczy poszukać.
No tak, ale jest to porozrzucane po całym forum a tu można wszystko powrzucać i każdy z ER coś tu dla siebie znajdzie.
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Rudi nie sluchaj go - zazdrosci;))
Mi sie dzwiek srednio podoba. Intensywnie mysle o zmianie wydechu.
Lubie Er-6 za sterownosc. Jest super latwa w prowadzeniu.
Nie lubie za brak biegow jak Ty i wskaznika temp silnika. Troche mnie wkurza strzelanie z tlumika.
A teraz pytanie. W okolicach 3-4 tys obrotow lekko "rwie" silnik jak jade na stalych obrotach. Macie to samo?
Mi sie dzwiek srednio podoba. Intensywnie mysle o zmianie wydechu.
Lubie Er-6 za sterownosc. Jest super latwa w prowadzeniu.
Nie lubie za brak biegow jak Ty i wskaznika temp silnika. Troche mnie wkurza strzelanie z tlumika.
A teraz pytanie. W okolicach 3-4 tys obrotow lekko "rwie" silnik jak jade na stalych obrotach. Macie to samo?
- Posty: 545
- Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
- Lokalizacja: Polkowice
Wg mnie temacik interesujący :-D I nie to ze mogę być stronniczy :lol:
Co do brzmienia tego jednak nie aż tak potężnego serducha, to nic do zarzucenia nie można mieć, nawet przy seryjnym tłumiku :-P
Za 1500 zł w kieszeni to je se resztę we wyobraźni dobuczę czy tam dosyczę :lol: :lol:
Wskaźnik zapiętego biegu mile by był widziany i cyferki na wskaźnikach mogły by być tyci większe.. a ślepy nie jestem :-P
Co do brzmienia tego jednak nie aż tak potężnego serducha, to nic do zarzucenia nie można mieć, nawet przy seryjnym tłumiku :-P
Za 1500 zł w kieszeni to je se resztę we wyobraźni dobuczę czy tam dosyczę :lol: :lol:
Wskaźnik zapiętego biegu mile by był widziany i cyferki na wskaźnikach mogły by być tyci większe.. a ślepy nie jestem :-P
- Posty: 78
- Dołączył(a): 18 lutego 2011, o 21:05
- Lokalizacja: Ruda
Oliwer74 napisał(a):Wg mnie temacik interesujący I nie to ze mogę być stronniczy
Nie, no zupełnie tak jak ja he, he, he.
Oliwer74 napisał(a):Za 1500 zł w kieszeni to je se resztę we wyobraźni dobuczę czy tam dosyczę
Ja też znam kilka fajnych sposobów na wydanie 1500zł :lol:
[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:11 ]
Slajciak napisał(a):Troche mnie wkurza strzelanie z tlumika.
A teraz pytanie. W okolicach 3-4 tys obrotow lekko "rwie" silnik jak jade na stalych obrotach. Macie to samo?
Na szczęście u mnie takich efektów nie ma. Nie mam jak do tej pory żadnych strzałów ani szarpania. Może latego że przebieg dopiero 1300km. Może regulacja w serwisie coś zmieni. A Jaki przebieg i rocznik?
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Oliwer74 napisał(a):Może na kobiety
Nie kojarzyć z żoną
Widzę, że w lot łapiesz o co mi chodzi :lol: :lol: :lol:
[ Dodano: 17 Marzec 2011, 20:31 ]
Kolejna sprawa to lusterka. Jak sobie radzicieze z kiepskim rozstawem lusterek w ER6F. Czy ktoś wstawiał inne lusterka lub przedłużki ?
Czy po prostu trzeba jak to Pawlak mówił "przywyknąć".
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Takie sobie hamulce --> w tym roku pakuję w stalowy oplot.
Lusterka, a właściwie ich rozstaw - w lewym widzę tylko łokieć, w prawym troszkę więcej. Zastanawiam się, czy nie założyć lusterek z modelu 2009 bo podobno są szersze a jak nie to expandery.
A uwielbiam:
- jej dźwięk kiedy zaczyna kręcić powyżej 5k obrotów;
- jej poręczność w mieście;
- ogromny fun jaki daje śmiganie miasto/trasa
- spalanie na 100km (w dzisiejszych czasach, kiedy paliwo jest drogie jak cukier trzeba być oszczędnym)
P.S.
Amerykański ebay goli tłumiki w granicach 350-400USD (two brothers, yoshi, czasami jakiś scorpion) przesyłka to jakieś 30 bucksów, tak wiec chyba na przyszły sezon zastanowię się nad kupnem bo w tym machnąłem już sobię oponki ;/
Lusterka, a właściwie ich rozstaw - w lewym widzę tylko łokieć, w prawym troszkę więcej. Zastanawiam się, czy nie założyć lusterek z modelu 2009 bo podobno są szersze a jak nie to expandery.
A uwielbiam:
- jej dźwięk kiedy zaczyna kręcić powyżej 5k obrotów;
- jej poręczność w mieście;
- ogromny fun jaki daje śmiganie miasto/trasa
- spalanie na 100km (w dzisiejszych czasach, kiedy paliwo jest drogie jak cukier trzeba być oszczędnym)
P.S.
Amerykański ebay goli tłumiki w granicach 350-400USD (two brothers, yoshi, czasami jakiś scorpion) przesyłka to jakieś 30 bucksów, tak wiec chyba na przyszły sezon zastanowię się nad kupnem bo w tym machnąłem już sobię oponki ;/
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
_DsP_ napisał(a): Takie sobie hamulce --> w tym roku pakuję w stalowy oplot.
Czy duża jest różnica po założeniu przewodów w oplocie ?
Jakiego rzędu są to koszty?
_DsP_ napisał(a): Lusterka, a właściwie ich rozstaw - w lewym widzę tylko łokieć, w prawym troszkę więcej. Zastanawiam się, czy nie założyć lusterek z modelu 2009 bo podobno są szersze a jak nie to expandery.
Myślałem, że w N-ce trochę lepiej widać ale z tego co piszesz to chyba nie bardzo.
A Twoja ER to który rocznik ?
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Slajciak napisał(a):_DsP planuje tez wymiane opon. Co kupiles i miedzy czym wybierales?
Co do tlumikow to myslalem o akrapovicu?
Wybrałem RoadSmart'y od Dunlopa ale zastanawiałem się nad Michelin Pilot Road 2
Ogólnie przebierałem w oponach, które testowane były w "Motocyklu" jako szosowo-sportowe.
A tłumiki akrapa niestey nawet na ebay'u kosztuja krocie (a mówimy tylko o slip on'ie)
do tego kolektory i robi się "okrągła" sumka ;/
Rudi30 napisał(a): Czy duża jest różnica po założeniu przewodów w oplocie ?
Jakiego rzędu są to koszty?
Czy różnica jest duża tego nie wiem, ale słyszalem pozytywne opnie. Czasopisma branżowe również polecają to rozwiązanie więc zaryzykuję. A koszty to 390PLN za komplet przód/tył z firmy HEL.
Rudi30 napisał(a): Myślałem, że w N-ce trochę lepiej widać ale z tego co piszesz to chyba nie bardzo.
A Twoja ER to który rocznik?
Moja N-ka jest z 2006 i lusterka są naprawdę jednym z jej największych mankamentów. Mam nadzieję, że w tym sezonie jakoś uporam się z nimi.
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
Ja w mojej F-ce przetestowałem różne ustawienia lusterek i w obecnej chwil mam tak ustawione, że są tuż nad kierownicą. Wprawdzie dłonie trochę zasłaniają, ale i tak jest to miejsce gdzie ręce są najbliżej osi motocykla. Im wyżej w kierunku łokci to robi się coraz szerzej (kurtka i grubsza ręka) i ręce coraz bardziej zasłaniają widok.
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
A ja mam takie pytanie... Jakie powinno być ciśnienie w oponach w ER-6N z 2007 roku? Opony z tego co zauważyłem mam Dunlop Sport czy jakoś tak (nie sprawdzałem dokładnie, a moto niedawno kupiłem). Czytałem ten temat o ciśnieniu w oponach ale tam się wywiązała dziwna dyskusja i każdy miał swoje "typy"
- Posty: 62
- Dołączył(a): 2 lutego 2011, o 14:25
- Lokalizacja: Warszawa
Reifenluftdruck (kalter Reifen)
Vorderseite: Bis zu 180 kg
225 kPa (2,25 kgf/cm²)
Hinten: Bis zu 180 kg
250 kPa (2,50 kgf/cm²)
Ciśnienie w oponach (zimnych oponach)
Przód: Do 180
225 kPa (2,25 kG / cm ²)
Tył: Do 180
250 kPa (2,50 kG / cm ²)
Dane z serwisówki :-P ;-)
[ Dodano: 23 Marzec 2011, 20:35 ]
To chyba jest najkorzystniejsze ustawienie lusterek w tym moto choć ja mam model z 2008 r
A to rozwiązuje problem krótkich ramion lusterek w eFce
http://www.kawasaki-sklep.pl/palio/html ... _CatID=508
Choć i ciężkiej kieszeni również (cena chyba za jedną szt.) :shock: :shock: :shock:
Vorderseite: Bis zu 180 kg
225 kPa (2,25 kgf/cm²)
Hinten: Bis zu 180 kg
250 kPa (2,50 kgf/cm²)
Ciśnienie w oponach (zimnych oponach)
Przód: Do 180
225 kPa (2,25 kG / cm ²)
Tył: Do 180
250 kPa (2,50 kG / cm ²)
Dane z serwisówki :-P ;-)
[ Dodano: 23 Marzec 2011, 20:35 ]
Rudi30 napisał(a):Ja w mojej F-ce przetestowałem różne ustawienia lusterek i w obecnej chwil mam tak ustawione, że są tuż nad kierownicą. Wprawdzie dłonie trochę zasłaniają
To chyba jest najkorzystniejsze ustawienie lusterek w tym moto choć ja mam model z 2008 r
A to rozwiązuje problem krótkich ramion lusterek w eFce
http://www.kawasaki-sklep.pl/palio/html ... _CatID=508
Choć i ciężkiej kieszeni również (cena chyba za jedną szt.) :shock: :shock: :shock:
- Posty: 78
- Dołączył(a): 18 lutego 2011, o 21:05
- Lokalizacja: Ruda
Ja mam er6-n z 2010 i lusterka sa do dupy. Normalnie polowe lusterka zaslania mi ramie. Teraz jak zalozylem centralny kuferek to juz kompletnie nic nie widac.
Koniecznie musze kupic przedluzki...
W ogole dzisiaj sie troche wystraszylem bo jak puscilem kiere dostalem male shimmy. Odrazu zlapalem kiere i spokoj byl. Na prostej puscilem kiere i znowu shimmy. Sprawdzilem czy kapcia nie mam itp...
Po jakis 3 km sprawdzilem znowu zachowanie motocykla puszczajac kiere i bylo OK.
Czy komus sie to trafilo??
Koniecznie musze kupic przedluzki...
W ogole dzisiaj sie troche wystraszylem bo jak puscilem kiere dostalem male shimmy. Odrazu zlapalem kiere i spokoj byl. Na prostej puscilem kiere i znowu shimmy. Sprawdzilem czy kapcia nie mam itp...
Po jakis 3 km sprawdzilem znowu zachowanie motocykla puszczajac kiere i bylo OK.
Czy komus sie to trafilo??
- Posty: 545
- Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
- Lokalizacja: Polkowice
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości