Wszystko na temat ER
Moderator: michu
Hmm, nie wiem czemu ale wysypała mi się ikonka z motostatu, ale ja mam średnie spalanie poniżej 5l.
Może tylko mi się wydaje, że cisnę a tak na prawdę to latam powoli ;/
Jedynie kiedy moto jest przepalane przez zimę, czy postoi u mechanika, to wzrasta do wysokich wartości, ale tak to ciągle poniżej 5
Może tylko mi się wydaje, że cisnę a tak na prawdę to latam powoli ;/
Jedynie kiedy moto jest przepalane przez zimę, czy postoi u mechanika, to wzrasta do wysokich wartości, ale tak to ciągle poniżej 5
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
Jeszcze odnośnie spalania, to mój wujaszek, który kupił sobie ER-5 powiedział mi, że jego mechanik zaleca lanie paliwa 95 i nie należy lać 98. Prawda to? Ponoć, że pod 98 trzeba motocykl ustawiać. Pierwsze słyszę coś takiego. Jak to jest u Was panowie? Jaką benzynę lejecie?
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15
Jeżeli masz sondę lambda to nic nie trzeba ustawiać.
Jeżeli nie masz to też nie ma co ustawiać bo nie masz komputera na który możesz wgrywać różne mapy.
To nie paliwo wyścigowe lub tym bardziej etanol żeby trzeba było coś zmieniać.
Więc w przypadku niewysilonych ekstremalnie silników nie ma to znaczenia.
Jeżeli nie masz to też nie ma co ustawiać bo nie masz komputera na który możesz wgrywać różne mapy.
To nie paliwo wyścigowe lub tym bardziej etanol żeby trzeba było coś zmieniać.
Więc w przypadku niewysilonych ekstremalnie silników nie ma to znaczenia.
- Posty: 53
- Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
- Lokalizacja: p
Wielokrotnie to już tłumaczyłem moim znajomym:
Wartość energetyczna paliw o niższej LO jest większa niż paliwa 98 i dlatego jeżeli samochód przystosowany został konstrukcyjnie do spalania paliwa LO95 to zastosowanie LO98 mocy nie podniesie, a nawet może ją pogorszyć. Efekty byłyby odczuwalne dopiero po zwiększeniu ciśnienia sprężania (np. splanowaniu głowicy).
Więc lanie 98 do silnika przystosowanego do 95 to przerost formy nad treścią ;-)
Pozdrawiam
Wartość energetyczna paliw o niższej LO jest większa niż paliwa 98 i dlatego jeżeli samochód przystosowany został konstrukcyjnie do spalania paliwa LO95 to zastosowanie LO98 mocy nie podniesie, a nawet może ją pogorszyć. Efekty byłyby odczuwalne dopiero po zwiększeniu ciśnienia sprężania (np. splanowaniu głowicy).
Więc lanie 98 do silnika przystosowanego do 95 to przerost formy nad treścią ;-)
Pozdrawiam
- Posty: 53
- Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
- Lokalizacja: p
A możesz podeprzeć to teorią/badaniami/publikacjami?
Bo tak się składa, że liczba oktanów nic nie mówi o kaloryczności paliwa a o zachowaniu spalania w porównaniu go gazów wzorcowych.
Pewnie słyszałeś o czymś takim jak spalanie stukowe i wpływ liczby oktanowej na to zjawisko - wnioski pozostawiam Tobie
EDIT:
Rok temu pewien miesięcznik testował superbike'i na cikawym torze we Włoszech, pod kątem jazdy na v-max (czyli w okolicach 300km/h). Kilka z nich miało defekty - a to korba strzeliła, a to wydmuchało uszczelkę spod głowicy. W większości przypadków producent motocykla jako przyczynę podał za niską liczbę oktanową paliwa (zatankowane cacuszka były zwykłą 95) a producenci do takiej jazdy zalecją minimum 98.
Swoją drogą fajnie wygląda sprawa z plaiwem w USA gdzie najniższe paliwo ma 87 oktanów wg ichniejszej normy co stanowi 91 oktanów w standardach europejskich.
Bo tak się składa, że liczba oktanów nic nie mówi o kaloryczności paliwa a o zachowaniu spalania w porównaniu go gazów wzorcowych.
Pewnie słyszałeś o czymś takim jak spalanie stukowe i wpływ liczby oktanowej na to zjawisko - wnioski pozostawiam Tobie
EDIT:
Rok temu pewien miesięcznik testował superbike'i na cikawym torze we Włoszech, pod kątem jazdy na v-max (czyli w okolicach 300km/h). Kilka z nich miało defekty - a to korba strzeliła, a to wydmuchało uszczelkę spod głowicy. W większości przypadków producent motocykla jako przyczynę podał za niską liczbę oktanową paliwa (zatankowane cacuszka były zwykłą 95) a producenci do takiej jazdy zalecją minimum 98.
Swoją drogą fajnie wygląda sprawa z plaiwem w USA gdzie najniższe paliwo ma 87 oktanów wg ichniejszej normy co stanowi 91 oktanów w standardach europejskich.
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
Mądrze gadasz tylko mam wrażenie ze nie wiesz o czym.
Tak masz racje LO mówi tylko o odporności na spalanie stukowe.
Ale może wejdź w temat głębiej niż poza poziom ogólnie przyjętych i wyswiechtanych frazesow: Oktany, spalanie stukowe vel. wybuchowe itp.
Może sprawdź w jaki sposób otrzymuje się wyższa liczbę (jakie i ile % zwiazkow chemicznych) i jaki to ma związek z kalorycznoscia paliwa czyt. Efektywność.
Zauwaz jedna zależność. Im wyższy stopień spędzania tym wyższa zalecana LO (sprawdź parametry uturbionych jednostek - duża cześć ma zalecane Lo98 i wyższe.
Dlatego tez do napisałem ze nie ma większego sensu lanie 98 do silnika przystosowanego do paliwa 95, no chyba ze zwiększyły stopień spędzania (planowanie glowicy, irytuje je silnika wolnossacego itp.)
Oczywiście to jest moje zdanie oparte na mojej wiedzy i umiejętności czytanIa z zrozumieniem literatury.
Z drugiej strony to Twój motocykl czy inna kosiarka :-) ( bez urazy) wiec jak dla mnie mozeszt tam lać nawet mazut.:-)
Tak masz racje LO mówi tylko o odporności na spalanie stukowe.
Ale może wejdź w temat głębiej niż poza poziom ogólnie przyjętych i wyswiechtanych frazesow: Oktany, spalanie stukowe vel. wybuchowe itp.
Może sprawdź w jaki sposób otrzymuje się wyższa liczbę (jakie i ile % zwiazkow chemicznych) i jaki to ma związek z kalorycznoscia paliwa czyt. Efektywność.
Zauwaz jedna zależność. Im wyższy stopień spędzania tym wyższa zalecana LO (sprawdź parametry uturbionych jednostek - duża cześć ma zalecane Lo98 i wyższe.
Dlatego tez do napisałem ze nie ma większego sensu lanie 98 do silnika przystosowanego do paliwa 95, no chyba ze zwiększyły stopień spędzania (planowanie glowicy, irytuje je silnika wolnossacego itp.)
Oczywiście to jest moje zdanie oparte na mojej wiedzy i umiejętności czytanIa z zrozumieniem literatury.
Z drugiej strony to Twój motocykl czy inna kosiarka :-) ( bez urazy) wiec jak dla mnie mozeszt tam lać nawet mazut.:-)
- Posty: 53
- Dołączył(a): 30 lipca 2010, o 01:05
- Lokalizacja: p
Kończąc dyskusję na temat kaloryczności napiszę tylko tyle:
Polskie paliwo 98 oktanów ma mniej kalorii niż paliwo 95 oktanów, przy czym należy pamiętać, że oktany nie mówią o kaloryczności.
Nie wszystkich i nie zawsze.
Przy nie wysilonych silnikach rozsądniejsza jest jazda na tańszym 95, ale każdy silnik motocyklowy (nie licząc ogromnych V'ek z cruiserów i chopperów) jest silnikiem wysilonym (nie wiem jak Twoja ER6'ka, ale moja spokojnie kręci do 10k), więc większa liczba oktanowa paliwa wpływa korzystniej na jego żywotność.
I nie chodzi tu o oklepane "spalanie stukowe" ale choćby o równie oklepany "nagar".
A wracając do pytania zasadniczego, z którego wzięła się cała ta dyskusja - ER6 z natury pali około 5l/100km przy normalnej jeździe w trybie mieszanym.
Polskie paliwo 98 oktanów ma mniej kalorii niż paliwo 95 oktanów, przy czym należy pamiętać, że oktany nie mówią o kaloryczności.
gregorp napisał(a):Wartość energetyczna paliw o niższej LO jest większa niż paliwa 98
Nie wszystkich i nie zawsze.
Przy nie wysilonych silnikach rozsądniejsza jest jazda na tańszym 95, ale każdy silnik motocyklowy (nie licząc ogromnych V'ek z cruiserów i chopperów) jest silnikiem wysilonym (nie wiem jak Twoja ER6'ka, ale moja spokojnie kręci do 10k), więc większa liczba oktanowa paliwa wpływa korzystniej na jego żywotność.
I nie chodzi tu o oklepane "spalanie stukowe" ale choćby o równie oklepany "nagar".
A wracając do pytania zasadniczego, z którego wzięła się cała ta dyskusja - ER6 z natury pali około 5l/100km przy normalnej jeździe w trybie mieszanym.
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
kamil napisał(a): zupelnie jak z sierotka rutkiem :mrgreen:
Sam jesteś sierotą :!: :!: :!: misiu kolorowy :evil:
Jak chcesz możemy się sprawdzić na ulicy, kto lepiej jeździ. Wtedy się okaże kto jest prawdziwym SIEROTĄ padalcu.
Jak mam trochę mniejszą orientację w sprawach mechanicznych to nie znaczy, że nic nie potrafię i jestem ofiarą losu (bo to chyba miałeś na myśli tak mnie nazywając).
Podaj czas i miejsce leszczu :evil:
- Posty: 92
- Dołączył(a): 10 marca 2009, o 15:53
- Lokalizacja: Bia
wklejam ciekawy link dotyczący właśnie 95 a 98
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
Może pozwoli wam roztrzygnąc spór
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
Może pozwoli wam roztrzygnąc spór
- Posty: 23
- Dołączył(a): 14 czerwca 2008, o 07:09
- Lokalizacja: myszk
Zaczyna mnie ten motor denerwować (tylko bez tekstów "to sprzedaj). Dzisiaj zaczęło mi coś bzyczeć przy 4tyś obrotów. Wsłuchiwałem się podczas jady (na jałowym ciężej to wychwycić) i dźwięk dobiega gdzieś z zegarów. Tak jakby coś luźno latało. Widocznie przy wartości 4tyś obrotów silnik dostaje osobliwej wibracji i wprawia w drgania jakiś element. Wkurza mnie to, tym bardziej, że na mechanice słabo się znam i sam zapewne tego nie naprawię, a jeździć po mechanikach z czymś takim to siara.
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15
Rutek napisał(a):Jak chcesz możemy się sprawdzić na ulicy, kto lepiej jeździ.
chyba miało być na torze ;-)
[ Dodano: 9 Lipiec 2011, 23:59 ]
zastanawiam się nad wyświetlaczem zapiętego biegu,
ma ktoś z Was w swojej ER6 ?
jakiej firmy polecacie, najlepiej żeby był taki plug&play
- Posty: 40
- Dołączył(a): 16 maja 2011, o 20:19
Miko napisał(a):Zaczyna mnie ten motor denerwować (tylko bez tekstów "to sprzedaj). Dzisiaj zaczęło mi coś bzyczeć przy 4tyś obrotów. Wsłuchiwałem się podczas jady (na jałowym ciężej to wychwycić) i dźwięk dobiega gdzieś z zegarów. Tak jakby coś luźno latało. Widocznie przy wartości 4tyś obrotów silnik dostaje osobliwej wibracji i wprawia w drgania jakiś element. Wkurza mnie to, tym bardziej, że na mechanice słabo się znam i sam zapewne tego nie naprawię, a jeździć po mechanikach z czymś takim to siara.
a co za problem wziąć śrubokręt w rękę i podokręcać/posprawdzać śrubki. Ja tak miałem w GPZ. No coś mi brzęczy i brzęczy spod siedzenia. Myślałem, ze w silniku coś się poluzowało a to po prostu śruba od zbiornika była niedociśnięta
- Posty: 699
- Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
- Lokalizacja: Grajewo/Bia
Miko napisał(a): Wsłuchiwałem się podczas jady (na jałowym ciężej to wychwycić) i dźwięk dobiega gdzieś z zegarów.
Najwyraźniej te typy tak mają :) U mnie jest dokładnie to samo :) chociaż zawsze wydawało mi się, że to brelok alarmu tak wibruje na półce kierownicy ;/
Ja zauważyłem, że jak po myciu wycieram zegary, to plastiki mocujące tak dziwnie pstrykają/tykają/trzeszczą (ten sam efekt tylko w mniejszej skali). Może tam trzeba jakiegoś gumowego uszczelniacza zapodać.
P.S.
W przypadku "F"-ek Kawasaki wydało nawet oficjalnego repair guide'a do usunięcia brzęczących plastików :)
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
_DsP_ napisał(a):P.S.
W przypadku "F"-ek Kawasaki wydało nawet oficjalnego repair guide'a do usunięcia brzęczących plastików :)
Hehe, to niezłe jaja. Może do ER6-N też powinni wydać. ;)
PS. Gdyby ktoś znał przyczynę tego brzęczenia przy 4tyś obrotów, to miło będzie jak tutaj o tym napisze. :)
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 14:15
stysiek napisał(a):zastanawiam się nad wyświetlaczem zapiętego biegu,
ma ktoś z Was w swojej ER6 ?
Swojego czasu szukałem takiego wyświetlacza. Tańsze wersje porównują obroty silnika do prędkości motoru i trzeba najpierw skalibrować i nauczyć wskazań. Jak czytałem na forach zdarza się, że przekłamują wskazania szczególnie na małych prędkościach, na wciśniętym sprzęgle i na postoju.
Do kawasaki najlepszym rozwiązaniem jakie znalazłem tomodel GiproDS jak niżej
http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/wys ... -p-78.html
ale niestety najdroższy. Wpina się tylko kable i gotowe. Jest podobno jakś tańsza wersja ale trzeba ingerować w elektrykę i samemu kombinować podłączenie.
W najbliższym czasie chyba się zdecyduję na zakup tego bo denerwuję się jak mam 6 i próbuję wbić jeszcze wyżej.
- Posty: 168
- Dołączył(a): 13 lutego 2011, o 00:49
- Lokalizacja: Szczecin
Najprawdziwsza prawda. Nowe opony są pokryte jakimś środkiem zabezpieczającym i trzeba go zetrzeć (tzn. po nawiniętych km sam się zetrze). Wiele jest filmików na necie jak wyjeżdża gościu nówką salonówką i na pierwszym skrzyzowaniu lub przy mocniejszym dodaniu gazu rozdziewicza moto z matką ziemią ;)
np. tak (klasyka :mrgreen: ) http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4
np. tak (klasyka :mrgreen: ) http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4
- Posty: 699
- Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
- Lokalizacja: Grajewo/Bia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości