Przerobienie licznina z MPH na KMH

Gotowe rozwiązania najczęstszych problemów, porady, opisy napraw i dane techniczne.
UWAGA!!
W tym dziale nie zadajemy pytań, tylko publikujemy opisy napraw, przydatne dane techniczne itp.

Przerobienie licznina z MPH na KMH

przez baxiorr » 20 maja 2012, o 23:34

Witam forumowicze. Mam pytanko, czy przy Kawie zx6r J z angli da rade przerobić licznik z mil na kilometry, tzn chodzi mi o to czy bez wymiany licznika da rade wymienić tło licznika z mil na kilometry? Czy licznik będzie wskazywał prawidłową prędkość. Pytam, bo rozglądam się za takim moto, jest pełno anglików na rynku patrząc, a ja po prostu nie chce mieć w milach. Bardzo mnie to przeszkadza ino ;/
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez mikolaj » 21 maja 2012, o 00:15

Licznik klasyczny w motocyklach w Anglii, jest wyskalowany w dwoch wartosciach m/h i km/h. Wydaje mi sie ze podmiana tarczy na te z wersji europejskiej spowoduje zafalszowanie wskazan z tego powodu ze odpowiednie wartosci moga byc w nie tych miejscach. Jak Ci nie przeszkadza to masz zawsze dwie wartosci tylko tyle ze te w km/h sa mniejsze i mniej czytelne.
Pozdrawiam
 
Posty: 37
Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
Lokalizacja: Reading

przez nitro99 » 21 maja 2012, o 06:16

o ile nowa tarcze mozna zaprojektowac samemu i zlecic jej wykonanie na podstawie skanow, badz tez poszukac po necie tarcz juz gotowych i bedziesz mial same km/h o tyle druga rzecz to wskazania odleglosci niestety pozostana w milach:)
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez baxiorr » 21 maja 2012, o 09:14

Czyli tak jak myślałem, wymiana liczników bo zabawa z tarczami nie ma sensu.
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez nitro99 » 21 maja 2012, o 09:20

a patrzyles ile kosztuje dobry europejski budzik?
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez baxiorr » 21 maja 2012, o 21:14

w granicach od 180 do 350 zł.. Wiadomo wszędzie piszą, że każdy jest sprawny.. to dlaczego taka różnica?:D
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez gres » 22 maja 2012, o 12:59

mikolaj napisał(a): Jak Ci nie przeszkadza to masz zawsze dwie wartosci tylko tyle ze te w km/h sa mniejsze i mniej czytelne.
Pozdrawiam


w nocy kompletnie nie czytelne.
 
Posty: 153
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:46

przez baxiorr » 22 maja 2012, o 14:43

W dzień w słońcu także w ogóle nie czytelne, a to przeszkadza. Jeździłem Honda Cbr F3, którą obecnie mam na sprzedaż i właśnie ma licznik w milach, dlatego mam do tego taki uraz :evil:
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez M.Pusz » 22 maja 2012, o 18:58

ale jeśli na oryginale też jest skala w km/h to niby czemu przy zmianie tarczy tylko na km/h ma fałszować? , dorabiać i jeździć :mrgreen:
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 listopada 2011, o 19:11
Lokalizacja: Mo

przez ubek » 22 maja 2012, o 19:17

Ja mam licznik w milach ( i km wiadomo ) ale osobiście mi to jakoś nie przeszkadza - wiem jakaś prędkość utrzymać w mph żeby się ze znakami zgadzało :D a licznik km... nie zwracam aż tak na to uwagi :D
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 kwietnia 2012, o 16:54
Lokalizacja: Heilbronn/Wadowice

przez baxiorr » 22 maja 2012, o 20:11

M.Pusz napisał(a):ale jeśli na oryginale też jest skala w km/h to niby czemu przy zmianie tarczy tylko na km/h ma fałszować? , dorabiać i jeździć :mrgreen:


Dlatego się nad tym zastanawiam. Mi się zdaje, że zmiana tarczy nie spowoduje przekłamań bo na "oko" to wszystko jest w tych samych miejscach ale tylko na oko:D
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez nitro99 » 22 maja 2012, o 20:23

poszukaj firmy ktora dorabia tarcze pogadaj z firma moman ( poszukaj latwo znalezc) niekoniecznie musisz brac tarcze indiglo odrazu ale mozna poprosic o wykonanie zwyklych tarcz w km i zalozyc co ma przeklamywac ? popatrz na moja przerobke tarcz w dziale tuning temat o mojej zx 12 tez mialem dwie skale w milach i km i przerobilem na same km ale wlasnei w indiglo nic nie przeklamuje i nei oszukuje. jedynie licznik odleglosci dziala w milach ale ja mam to rozwiazane bo na lcd moge wybra km a poza tym az tak bardzo na to uwagi nei zwracam jakie odleglosci pokonuje do wyliczania spalania i tak i tak roznicy nei ma czy mile czy km
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez mikolaj » 24 maja 2012, o 15:48

predkosc bedzie pokazywal dobrze jak dobrze tarcze dorobisz, ale przejechane bedzie pokazywal zawsze mile
 
Posty: 37
Dołączył(a): 22 lipca 2010, o 18:14
Lokalizacja: Reading

przez baxiorr » 24 maja 2012, o 20:56

Przejechane kilometry nie są ważne. Nitro99 kolego, powiedz mi ile mniej więcej kosztuje dorobienie tarcz w tej firmie, którą wymieniłeś i czy dużo roboty z licznikami i czy zrobi się to w domowym warsztacie?
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez kaszub » 25 maja 2012, o 22:39

A kto patrzy na licznik :lol: :mrgreen: mi to nie przeszkadza
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez baxiorr » 26 maja 2012, o 10:18

Ja mam dosyć nazbieranych punktów :D Jeszcze pare i coś wygram :lol:
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez nitro99 » 28 maja 2012, o 14:55

za dorobenie tarcz na indywidualne zamowienie i projekt ( patent herdiego i moj) plus dorobienie indiglo do lcd zaplacilem z inwerterem 280 zl z przesylka wejdz na strone firmy tam maja gotowe projekty i takie zwykle cus to koszt ok 200 zl a co do zalozenia w domu oczywiscie jak najbardziej zrobi to srednio zdolna malpa na stole w pokoju :)
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez Tomaszek » 28 maja 2012, o 15:06

baxiorr,

Mam na sprzedaż takie tarcze:

http://allegro.pl/biale-tarcze-zegary-k ... 94647.html

Te barany z aukcji mają zły do niej tytuł.
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30 stycznia 2012, o 12:28

przez miha » 28 maja 2012, o 15:15

http://allegro.pl/tarcze-zegarow-kawasa ... 73420.html

A co myślicie o tych?? Bo też mnie wkurzają te mile i chcę na km zmienić.
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 kwietnia 2012, o 16:46
Lokalizacja: Wierusz

przez baxiorr » 28 maja 2012, o 17:19

Jeśli tarcze zmieniać to zdecydowanie wzór od kolegi michał85. Zwykłe białe tarcze proste nie są tak ładne ja te przerobione:D Dla mnie to dokładnie drugi wzór "2#".
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez motormariusz » 28 maja 2012, o 20:53

nie sa złe tylko wymiana według mnie wymaga troche profesji :)
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23 maja 2012, o 20:44

przez baxiorr » 28 maja 2012, o 21:12

motormariusz napisał(a):nie sa złe tylko wymiana według mnie wymaga troche profesji :)


Może wytłumacz dokładniej? Ja jestem w tym zielony :P
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez motormariusz » 28 maja 2012, o 21:47

niewiem szczerze to nie robiłem nigdy takich operacji na innych licznikach ale skoro na allegro jest pełen dostep tarzcz do wszystkich motocykli to napewno nie musi to byc tak strasznie trudne aczkolwiek musisz uważac ponieważ w liczniku są delikatne elementy nawet sama wskazówka jest delikatna pisze Ci na przykładzie innych liczników które rozbierałem i trzeba bardzo uważać żeby jej nie uszkodzic lub nie naciągnąć bo później przełoży się to na zły pomiar ...
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23 maja 2012, o 20:44

przez nitro99 » 28 maja 2012, o 22:11

po pierwsze wzory przedstawione przez michal85 to zwroccie uwage tylko obrazki aj tam nie widze zadnego zdjecia tarcz wiec najpierw poprosilbym o real foto zeby sie nie okazalo ze kiszka. dwa z jakiego materialu wykonane sa tarcze? wazne zeby pleksa jesli takowa jest pod tarcza rozprasala swiatlo rownomiernie bo sama tarcza raczej tego nie zrobi. po 3 wymiana tarczy sama w sobie skomplikowana nie jest. widelcem zdejmuje sie wskazowki, trzeba sobie na wewnetrznej stronie zegarow najpierw przed zdjeciem jakos oznaczyc polozenie wskazowek najlepiej po wyjeciu slupka podpierajacego- wskazowki uciekna w prawo i w takiej pozycji je trzeba zdjac i zalozyc. jesli uda sie zjac wskazowki bez ich uszkodzenia to tarcze sie odkreca albo zdejmuje w zalezonsci od zegara, zakalad anowa zaklada wskazowki i heja tyle czarnej magii. ale mowi sukces zalezy od oznaczenia wskazowki w pozycji 0 przed zdjeciem i potem zalozenia jej w ten sam sposob :) jesli to sie zrobi nieprawidlowo licznik bedzie oszukiwal i napredkosci i na obrotach:) mam nadzieje ze jasno i prosto to opisalem jak cos to pytac
ZEGAROW SIE NIE ODKRECA OD OBWODOW CALA WYMIANA TARCZ POLEGA NA ZDJECIU PRZEDNIEJ OBUDOWY ZDJECIU WSKAZOWEK I CO NAJWYZEJ ODKRECENIU TARCZ OD OBUDOWY ZEGARA :)
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez unus » 30 maja 2012, o 23:25

Witam.
Kupiłem moją ZR 7, która została sprowadzona z GB. Czyli miałem taki sam problem - mph. Irytowało mnie to więc zdecydowałem się na kupno licznika - gdy zdałem sobię sprawę jakie są ceny ( 1000,00 do 1500,00 zł ) szukałem innej możliwości. Allegro przyszło z pomocą i po kilku dniach miałem nowet tarcze zegarów do mojego modelu ( białe - takie miałem też oryginały ). Jako laik w takich tematach metodą prób ( mam nadzieje, że nie błędów ) samemu wymieniłem OBIE tarcze. Dlaczego obie? Ponieważ różnią się!! Te zakupione na allegro nigdy!! nie będą wyglądały tak samo. To zwykłe kawałky pleksi, wyciętę, z odpowiednimi otworami i na tym wszystkim jest najlejona folia z wycięciami w odpowiednich miejscach ( czyli cyferki i inne bzdety ). Tak jak już tu Kolega Nitro wspomina to tylko pare śrubek i niestety wskazówki. Co do wskazówki prędkościomierza to problemu nie ma ale problem miałem z obrotomierzem. Wynik tego jest taki...że na "oko" mam ją wsadzoną. Wskazuje około 900 obr. tak zakładam, że silnik ma takie obroty na biegu jałowym. Obie tarcze wyglądają teraz jednakowo ( czyli cel osiagnięty ) ale czy to profesjonalnie wygląda...czyli jak oryginał to napewno nie! Oczywiście licznik kilometrów a raczej mil...pozostał ale tego przerobić już się chyba tak łatwo nie da. Przyglądałem się ale tam chyba trzeba zmienić zębatki na inną ilość zębów.
Przymierzałem tarczę oryginalną do tej zakupionej i... prędkości wydawały mi się dobrze ustawione...ale 100 % nie potrwiedzę. Ja narazie nie dostałem mandatów za prędkość.
Aha jeszcze jedno. W skład zestawu wchodziło także tarcza pod wskaźnik paliwa.
Reasumując
Da się to zrobić na tarczach - zamienikach zakupionych na np. allegro. Wygląd podobny ale nie tak "precyzyjny" - podkreślam - wygląd. i działa.
Pozdrawiam.
 
Posty: 58
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 19:24
Lokalizacja: Katowice

przez ubek » 31 maja 2012, o 00:59

Poka foto tych liczników - może się skuszę na zmianę choć średnio mam wenę.
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 kwietnia 2012, o 16:54
Lokalizacja: Heilbronn/Wadowice

przez baxiorr » 31 maja 2012, o 01:07

A czego chciałeś się spodziewać za tarcze za 60zł jak np do zx6r. To chyba tak jakby ubrać się na motocykl w lidlu :lol: Może nie licząc kasku bo nie widziałem..;) (jeśli chodzi o promocje)
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 22:49
Lokalizacja: Wlkp

przez nitro99 » 31 maja 2012, o 15:03

dlatego osobiscie kozystam ze sprawdzonych firm wlasnie takich jak moman tez mialem zr 7 s ale tarcz nie zdazylem wymienic bo fabryka jest taka sobie( mialem wersje euro - ale lubie poprawiac fabryke) co do momana jest jednazaleta - wystarczy chlopakom wyslac skan tarcz 1:1 i na bank licznik bedzie trzymal parametry:) co do zakupow tarcz z allegromialbym obawy o dokladnosc i jakosc podswietlenia :)
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez unus » 31 maja 2012, o 19:27

Podświetlenie jest wg identyczne ( kolor pleksi ) czyli zielone ;) Chodzi mi o jego jasność i czytelność. Przy okazji oczywiście wymieniłem wszystkie żaróweczki na nowy i czyszczenie szybek oraz kontrolek.
W sumie ja innego wyjścia nie wiedziałem dlatego zdecydowalem się na takie tarcze. Niestety nie znam się na firmach, które to produkują. Jedno jest pewne :) że zdjęcia allegro nie oddają ( przeważnie ) tego co widać w rzeczywistości. Ja kupiłem takie i raczej zmieniać nie będę. Jak narazie widać i da się jeździć. Jeżeli szukasz czegoś super...to musisz je zobaczyć w rzeczywistości lub kupić oryginały. Tak nawiasem - czy ktoś się orientował i oryginalne tarcze kosztują? może to nie tak dużo ??
 
Posty: 58
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 19:24
Lokalizacja: Katowice

przez bananowy » 4 października 2012, o 15:48

panowie a ja mam pytanie moze i głupie ale... - czy po wymianie zegarów na europejskie, zostaje przebieg motocykla ten który był wczesniej czy przebieg jest taki jaki jest nabity na tym kupowanym liczniku?
 
Posty: 162
Dołączył(a): 7 maja 2011, o 19:33
Lokalizacja: TSZ

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości