Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
- Posty: 14
- Dołączył(a): 9 kwietnia 2012, o 19:46
- Lokalizacja: Gda
bo są debilami? bo wierzą w bajki? bo chcą móc opowiadać, że mają pierdylion koni?
Owszem przy sporcie wyczynowym daje to:
1. oszczędność na wadze
2. minimalny wzrost mocy PRZY ODPOWIEDNIM STROJENIU I ZGRANIU Z WYDECHEM I ZOPTYMALIZOWANIU AFR!
Jedyne co to będziesz się musiał ostrożniej obchodzic z manetką bo moto będzie bardziej nerwowe. Na najwyższych obrotach drugie przepustnice i tak sa otwarte na 100% więc nie hamują przepływu powietrza. Mocy Ci nie przybędzie, będziesz miał jedynie takie wrażenie.
A jak Ci 6 nie jesdzie to najpierw sprawdziłbym jej stan techniczny.
Owszem przy sporcie wyczynowym daje to:
1. oszczędność na wadze
2. minimalny wzrost mocy PRZY ODPOWIEDNIM STROJENIU I ZGRANIU Z WYDECHEM I ZOPTYMALIZOWANIU AFR!
Jedyne co to będziesz się musiał ostrożniej obchodzic z manetką bo moto będzie bardziej nerwowe. Na najwyższych obrotach drugie przepustnice i tak sa otwarte na 100% więc nie hamują przepływu powietrza. Mocy Ci nie przybędzie, będziesz miał jedynie takie wrażenie.
A jak Ci 6 nie jesdzie to najpierw sprawdziłbym jej stan techniczny.
- Posty: 873
- Dołączył(a): 20 listopada 2011, o 18:04
- Lokalizacja: DC
No i tu jest problem bo według stanu technicznego jest wszystko ok. Problem leży na zblokowaniu wjakiś sposób. W dowodzie rejstracyjnym mam wbite 77 kw a z tego co wiem inni mają coś kolo 96kw. A nie wydaje mi się aby ktoś od tak sobie to zmienił.
- Posty: 14
- Dołączył(a): 9 kwietnia 2012, o 19:46
- Lokalizacja: Gda
songoku napisał(a):bo są debilami? bo wierzą w bajki? bo chcą móc opowiadać, że mają pierdylion koni?
czyli polowa z forum sa debilami ja osobiscie miałem usuniete przepustnice i moto bardziej ragowalo na gaz i mial mocniejszy dol i to nie moja opinia tylko wielu osob z forum,wiec darował bym sobie takie komentarze.......
- Posty: 219
- Dołączył(a): 3 czerwca 2010, o 20:32
- Lokalizacja: Nowa D
nie miałem na celu obrażać nikogo, więc nie bierz tego do siebie...
potwierdzisz danymi z hamowni ten przyrost mocy..? Jesli nie to tylko Twoje "wrażenia" a z wrażeniami jest jak z dupą - każdy ma swoje. Rozmawiajmy o faktach a nie o domysłach. Chcesz wierzyć, że dało to wierz mi to nie przeszkadza :-)
potwierdzisz danymi z hamowni ten przyrost mocy..? Jesli nie to tylko Twoje "wrażenia" a z wrażeniami jest jak z dupą - każdy ma swoje. Rozmawiajmy o faktach a nie o domysłach. Chcesz wierzyć, że dało to wierz mi to nie przeszkadza :-)
- Posty: 873
- Dołączył(a): 20 listopada 2011, o 18:04
- Lokalizacja: DC
wywalał ktoś te przepustnice w kawie z 03roku ? daje to efekty jakieś ? czy tylko efekty w powiększeniu spalania. powiem tak moja kawa z2ki na kolo z gazu ciężko idzie może jeszcze jestem mało wprawiony kasią dopiero rok śmigam ktoś stawiał po wyjęciu przepustnic ? jest lepiej ?
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22 maja 2012, o 23:11
- Lokalizacja: Rybnik
wywaliłem przepustnice, a po kilku tygodniach zamontowałem z powrotem
bez przepustnic moto jest bardziej agresywne na średnich obrotach ale wyraźnie straciło na górze.
dodatkowe przepustnice służą optymalizacji przepływu powietrza > patrz sygnał z map sensora <
ja więcej nie zdejmę przepustnic
bez przepustnic moto jest bardziej agresywne na średnich obrotach ale wyraźnie straciło na górze.
dodatkowe przepustnice służą optymalizacji przepływu powietrza > patrz sygnał z map sensora <
ja więcej nie zdejmę przepustnic
- Posty: 11
- Dołączył(a): 8 listopada 2011, o 00:43
Nie jest tak do końca jak piszecie ... Songoku ... weź pod uwagę że od paru lat największym problemem jest zbyt narowista charakterystyk siników. Cały czas słychać że ZX-10 I gen to śmierć w oczach że motocykl ten czy tamten jest zbyt mocny dla ludzi i się zabijają na nim .. i co rusz to w testach jest że bardziej "USER FRENDLY"> W Polsce gdzie najlepiej siedzieć na odrzutowym silniku bo w zakręcie 50 a na prostej 350 to 200 koni ma sens na Zachodzie ludzie cenią życie i zdrowie więc ważniejsze było im że motocykl da się okiełznać w dojazdach do pracy z torbą na plecach ;-) .. Wyścig zbrojeń doprowadził do tego że wydłużają się przełożenia pierwszego biegu .... są MAPY gdzie można zdławić sprzęta . Przecież SAM ZMIENIAŁEŚ program w kompie !! I co teraz ja ci napisze że NIE POPRAWIA SIĘ JAPOŃSKICH INŻYNIERÓW .. tak że spokojnie ... Pierwsze przepustnice sterowane przez komputer pełnią rolę WYGŁADZANIA charakterystyki i zmniejszenia mocy w pewnych warunkach .. wywalenie ich nie daje + 20 koni .... tylko DAJE NAM decyzję kiedy i jak chcemy jechać i jeśli chcemy ostro ruszyć ze średniej skali to nasza sprawa a nie komputera który chroni nas przed np. highsidem .. To samo tyczy się TRE !!! Napiszesz mi że jestem debilem bo podaję na kompa cały czas napięcie odpowiadające 4 temu biegowi ?? Kiedy kąt wyprzedzenia zapłonu jest ustawiony w mapie na pełną moc ?? Tu też poprawiłem kitajców .. w Hajce likwidujesz blokadę prędkości .. w B-Kingu odblokowujesz pierdylion koni .. uważasz że to bzdury ?? To pogadaj z kimś na prawdę kumatym a nie łapczywym na kasę ;-) za Power Commandery i inne "gratisowe" wgrywania programów do modułów czy sprzedawania kompów akcesoryjnych ... różniących się wpisem odnośnie zapłonu na danym biegu .... no heloł :-) !!!
Tak że spokojnie przyjacielu bo nie wszystko złoto co się świeci ;-) ..
Można mieć katalizator który zabiera moc, kominy ciche ale zabierające kolka koni ( I TO JEST WYMÓG PRAWNY DANEGO kraju który musi spełnić producent bo nie dostanie homologacji i nie sprzeda w tym kraju legalnie w salonach tego modelu ) ... można mieć "opóźniony" zapłon na pierwszych trzech biegach ... można wreszcie mieć zdławiony motocykl do 77 kW z Francji czy Japonii ( hehe to dopiero paradoks - produkują a prawo zabrania powyżej 100 KM ) .... a można trochę odblokować .. CZY TO MA SENS ?? To już zależy jakie kto ma umiejętności bo zwykle czym kto lepiej jeździ tym mu mocy mniej trzeba ;-) ( o amatorach mówię of course ) .... Temat rzeka ale nie można tak radykalnie podchodzić bo każda ze stron ma swoje racje ;-)
A swoją droga to Polska to dziwny kraj ... Kupując układ wydechowy Acrapa ... pisze w instrukcji >>>
Full open = Track Days ....
dB Kilers = Road USE ....
A u nas jest :
Full = ROAD
dB Kilers = TOR POZNAŃ !!!! To już nawet śmieszne nie jest .... :evil:
Tak że spokojnie przyjacielu bo nie wszystko złoto co się świeci ;-) ..
Można mieć katalizator który zabiera moc, kominy ciche ale zabierające kolka koni ( I TO JEST WYMÓG PRAWNY DANEGO kraju który musi spełnić producent bo nie dostanie homologacji i nie sprzeda w tym kraju legalnie w salonach tego modelu ) ... można mieć "opóźniony" zapłon na pierwszych trzech biegach ... można wreszcie mieć zdławiony motocykl do 77 kW z Francji czy Japonii ( hehe to dopiero paradoks - produkują a prawo zabrania powyżej 100 KM ) .... a można trochę odblokować .. CZY TO MA SENS ?? To już zależy jakie kto ma umiejętności bo zwykle czym kto lepiej jeździ tym mu mocy mniej trzeba ;-) ( o amatorach mówię of course ) .... Temat rzeka ale nie można tak radykalnie podchodzić bo każda ze stron ma swoje racje ;-)
A swoją droga to Polska to dziwny kraj ... Kupując układ wydechowy Acrapa ... pisze w instrukcji >>>
Full open = Track Days ....
dB Kilers = Road USE ....
A u nas jest :
Full = ROAD
dB Kilers = TOR POZNAŃ !!!! To już nawet śmieszne nie jest .... :evil:
- Posty: 865
- Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22
ale AS ja się z Tobą w znakomitej większości zgadzam. Tylko mi odpowiedz po co te wszystkie mody i dla kogo? Sam mam pogrzenbane, Ty również... gdzie to wykorzystujesz? Na ulicy czy na torze? Ja na ulicy jeźdze z większą kontrolą trakcji niż na torze bo mi kłopoty nie potrzebne - na torze to co innego, tam się liuczy pełny ogień i zero kompromisów... na ulicy rekorów nie bijesz to i po cholerę sobie życie utrudniać? Co mnie śmieszy w tym całym halo to to , że sie wszyscy napalają jak szczerbaty na suchary, że to właśnie jakąś moc doda. Gówno prawda. motozykl będzie inaczej reagował na przepustnicę - bardziej bezpośrednio co daje IMITACJĘ dodatkowej mocy. Poźniej piszą ludze, że moto bardziej nerwowe... to bez sensu...
Koniec końców przekaz jest taki, że jak chcesz coś zmodyfikować to zastanów sie PO CO jest Ci to potrzebne... Ja staram się swoje mody wprowadzać, żeby osiągnąć konkretny cel(dlatego nie kupowałem pow
er comando i innych bajerów - chciałem cos zrobić, ale na własny sposób)Nie mówię, że się nie da poprawić kitajców, jasne że się da tylko to czasami na drodze utrudnia życie. Moto torowe nigdy nie będzie przyjazne na ulicy. Na ulicy sa potrzebne kompromisy - na torze nie.
Jak ktoś chce mieć bardziej "nerwowe" moto na ulicę to najlepszą do tego droga jest wywalenie pierwszych przepustnic :-D
Koniec końców przekaz jest taki, że jak chcesz coś zmodyfikować to zastanów sie PO CO jest Ci to potrzebne... Ja staram się swoje mody wprowadzać, żeby osiągnąć konkretny cel(dlatego nie kupowałem pow
er comando i innych bajerów - chciałem cos zrobić, ale na własny sposób)Nie mówię, że się nie da poprawić kitajców, jasne że się da tylko to czasami na drodze utrudnia życie. Moto torowe nigdy nie będzie przyjazne na ulicy. Na ulicy sa potrzebne kompromisy - na torze nie.
Jak ktoś chce mieć bardziej "nerwowe" moto na ulicę to najlepszą do tego droga jest wywalenie pierwszych przepustnic :-D
- Posty: 873
- Dołączył(a): 20 listopada 2011, o 18:04
- Lokalizacja: DC
Nie, nie, tak prosto to nie ma ;-)
- przepustnice
- zawór w wydechu "weck"
- PC
- TRE
- K&N
- irydy
- przelot + dekat
- progresywne świderki w rurach
- krótki rolgaz
- -1 jeden ząb z przodu i minimum +3 z tyłu
- na końcu TURBO + Podtlenek
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- przepustnice
- zawór w wydechu "weck"
- PC
- TRE
- K&N
- irydy
- przelot + dekat
- progresywne świderki w rurach
- krótki rolgaz
- -1 jeden ząb z przodu i minimum +3 z tyłu
- na końcu TURBO + Podtlenek
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- Posty: 865
- Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
troche odkopuje ale jesli nie zaloży sie power commandera to lepiej nie usuwać przepustnicy
http://www.bikeland.org/misc/articles/tretest.pdf
http://www.bikeland.org/misc/articles/tretest.pdf
- Posty: 52
- Dołączył(a): 28 lipca 2016, o 20:49
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
Artykuł ciekawy, przeczytałem całość. W skrócie najważniejsze spostrzeżenie - nie ważne, jaką modyfikację robimy - czy to wymieniamy filtr powietrza na wysokoprzepływowy, czy wywalamy katalizator i dajemy przelot, czy kombinujemy z drugimi przepustnicami, jeżeli robimy cokolwiek, co zmienia przepływ powietrza i spalin w silniku, najważniejszą modyfikacją jest strojenie pod AFR, żeby nie zabić silnika.
A odnośnie samego TRE - jak byłem przy temacie strojenia swojego ZX-10R 08, to Carry dokładnie sprawdził w plikach ECU, że ten model NIE ma różnych map dla poszczególnych biegów - zestawy map paliwowych, zapłonowych i dla drugich przepustnic są takie same na każdym biegu. A to oznacza, że założenie w tym modelu TRE NIC nie daje. Faktycznie, wywalenie drugich przepustnic pewnie podniosłoby nieco krzywą momentu w dolnym zakresie, ale wymagałoby dokładnego strojenia pod AFR.
Po coś producent zamontował te drugie przepustnice, i raczej nie po to, by uprzykrzyć nam życie. One są po to, żeby znacznie wygładzić reakcje motocykla na nasze ruchy manetką. Jak ostro odkręcamy - górne przepustnice potrzebują chwili, aby się otworzyć, co znacznie redukuje agresywne zachowanie silnika. Tak samo przy odpuszczeniu gazu. Po zdjęciu motylków nad całą mocą panujemy tylko i wyłącznie delikatnymi ruchami nadgarstka.
Carry na próbę wgrał mi "otwartą" mapę STP, ale w moim modelu było to niewykonalne - po uruchomieniu silnika obroty weszły na 6 tysięcy i nie można ich było zbić regulatorem mechanicznym. W tym przypadku drugie przepustnice odpowiadały również za dopływ powietrza na biegu jałowym. Poprzestaliśmy na podniesieniu wartości otwarcia STP przy otwarciach manetki większych niż 20% i obrotach większych niż 3k - co w dużej mierze przyczyniło się do wzrostu mocy o ok 2-3 km w całym zakresie pracy silnika. Być może, gdyby wstawić mapę z otwarciem 100% STP w całym zakresie pracy silnika powyżej 3k RPM i dobrze to wystroić pod AFR, to efekt byłby lepszy.
Tutaj mapa STP do mojego motocykla po modyfikacji - niebieskie obszary to te, gdzie zwiększono otwarcie.
A dla ciekawych jak pracują te przepustnice wrzuciłem filmik na YT z ostatnich walk garażowych. Na filmie pod przepustnice podpięte są wakuometry, więc przy okazji można zaobserwować, co się dzieje z podciśnieniem, gdy dodamy gazu.
https://www.youtube.com/watch?v=TzkyMfTfM0A&feature=youtu.be
Filmik słabej jakości, ale widać to co trzeba.
A odnośnie samego TRE - jak byłem przy temacie strojenia swojego ZX-10R 08, to Carry dokładnie sprawdził w plikach ECU, że ten model NIE ma różnych map dla poszczególnych biegów - zestawy map paliwowych, zapłonowych i dla drugich przepustnic są takie same na każdym biegu. A to oznacza, że założenie w tym modelu TRE NIC nie daje. Faktycznie, wywalenie drugich przepustnic pewnie podniosłoby nieco krzywą momentu w dolnym zakresie, ale wymagałoby dokładnego strojenia pod AFR.
Po coś producent zamontował te drugie przepustnice, i raczej nie po to, by uprzykrzyć nam życie. One są po to, żeby znacznie wygładzić reakcje motocykla na nasze ruchy manetką. Jak ostro odkręcamy - górne przepustnice potrzebują chwili, aby się otworzyć, co znacznie redukuje agresywne zachowanie silnika. Tak samo przy odpuszczeniu gazu. Po zdjęciu motylków nad całą mocą panujemy tylko i wyłącznie delikatnymi ruchami nadgarstka.
Carry na próbę wgrał mi "otwartą" mapę STP, ale w moim modelu było to niewykonalne - po uruchomieniu silnika obroty weszły na 6 tysięcy i nie można ich było zbić regulatorem mechanicznym. W tym przypadku drugie przepustnice odpowiadały również za dopływ powietrza na biegu jałowym. Poprzestaliśmy na podniesieniu wartości otwarcia STP przy otwarciach manetki większych niż 20% i obrotach większych niż 3k - co w dużej mierze przyczyniło się do wzrostu mocy o ok 2-3 km w całym zakresie pracy silnika. Być może, gdyby wstawić mapę z otwarciem 100% STP w całym zakresie pracy silnika powyżej 3k RPM i dobrze to wystroić pod AFR, to efekt byłby lepszy.
Tutaj mapa STP do mojego motocykla po modyfikacji - niebieskie obszary to te, gdzie zwiększono otwarcie.
A dla ciekawych jak pracują te przepustnice wrzuciłem filmik na YT z ostatnich walk garażowych. Na filmie pod przepustnice podpięte są wakuometry, więc przy okazji można zaobserwować, co się dzieje z podciśnieniem, gdy dodamy gazu.
https://www.youtube.com/watch?v=TzkyMfTfM0A&feature=youtu.be
Filmik słabej jakości, ale widać to co trzeba.
- Posty: 326
- Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
Kawał ramy :P
no to sie tylko oblizałem na dodatkowe Nm w dolnym zakresie :P jak już rozebrałem to mialem w planach usunąć te przepustnice ale bez PCIII nie bede się za to zabierał. Szkoda mi zeta :)
no to sie tylko oblizałem na dodatkowe Nm w dolnym zakresie :P jak już rozebrałem to mialem w planach usunąć te przepustnice ale bez PCIII nie bede się za to zabierał. Szkoda mi zeta :)
- Posty: 52
- Dołączył(a): 28 lipca 2016, o 20:49
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
Też mam zamiar wywalić pierwsze przepustnice :) zobaczymy jak będzie śmigać
- Posty: 392
- Dołączył(a): 13 stycznia 2014, o 21:01
- Lokalizacja: PCT
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
pamiętajcie że po wywaleniu przepustnic sterowanych przez ECU zróbcie strojenie bo można sukcesywnie robić krzywdę motocyklowi
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
Dziś wyleciały przepustnice :) jest ogień !!!!
- Posty: 392
- Dołączył(a): 13 stycznia 2014, o 21:01
- Lokalizacja: PCT
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
No na pewno jest tylko niszczysz silnik niestety bo ma zbyt uboga mieszankę do 4tys obr i możesz poupalac coś ;/
- Posty: 52
- Dołączył(a): 28 lipca 2016, o 20:49
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
Gniazda zaworowe polecą pierwsze jak zakładam:)
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
Bez przesady jak coś poleci to dam tu znać haha :)
- Posty: 392
- Dołączył(a): 13 stycznia 2014, o 21:01
- Lokalizacja: PCT
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
Nie straszcie... ja tak latalem 3 sezony i na zaworach, gniazdach zero oznak przepalenia.
- Posty: 59
- Dołączył(a): 28 września 2011, o 22:29
Re: Usunięcie pierwszej przeustnicy >> ZX
Poprostu uważam to za chałupnicze rozwiązanie:) jest coś takiego jak AFR, które przy takim rozwiązaniu zmienia się drastycznie i wychodzi poza bezpieczny dla silnika zakres. Nie dość, że nie generuje max tego co można to podniszcza silnik - a efekt jest tak naprawdę złudny bo jest bardziej narowisty nie do końca mocniejszy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości