silnik nie odpala - rozrusznik nie kręci

przez Mateuszkawa » 7 kwietnia 2011, o 22:27

zrób go sobie tak jak mówi kaszub na krótko wszystko ładnie kabelki po podłączaj ;D i po temacie ;d tylko kolorów nie pomyl :mrgreen: oczywiście żart :)
 
Posty: 73
Dołączył(a): 26 marca 2010, o 18:23
Lokalizacja: ok

przez kaszub » 8 kwietnia 2011, o 10:47

matey napisał(a):ale z sygnalizacją sobie radzisz


nie daje sobie rady a brat Michał już nerwowo usiedzieć nie może że mu młotka rozwalił :mrgreen: :lol:
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez kaszub » 8 kwietnia 2011, o 11:19

-zx7r-, odpalaj moto Michała bo będziesz pieszo szedł na zlot majowy na Kaszuby ,bo Michał pisał mi że jedzie na twojej jak jej nie naprawisz :mrgreen:

Odpaliłeś ja :?: czy może pomoc ci z linkiem jak to ma wyglądać na krotko :lol:
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez michal78 » 8 kwietnia 2011, o 11:20

:evil: :evil: :evil: w tytule dopisz POMOCY BO MI URWIE JAJA!!!!! :evil: :evil: :evil:

i tak zrobie!!!!!!!! brat czy zawsze mosisz moje pojazdy niszczyc?? :mrgreen: zostalo ci to od dziecka!!!!! :lol: :lol: :lol:
powaznie to tak jak ci mowilem aku moze miec prad 12v ale pod obciazeniem traci do 5v i nie ma bata zeby zakrecil!! pozatym jak nie dasz rady tego zrobic to zostaw przyjade dzien wczesniej i zrobie to za 30 min :mrgreen:
bo jak bedziesz dalej kombinowal to jeszcze odbiore spieczone zx9r !!!! :lol: :lol:
 
Posty: 918
Dołączył(a): 31 maja 2007, o 10:54
Lokalizacja: bludenz

przez jakuba » 8 kwietnia 2011, o 14:47

myślę że dopiero na zlocie trzeba będzie udobruchać Michała, jakoś go znieczulić :-P

zx7 rób te kabelki w kostce i odpalaj motonga
 
Posty: 281
Dołączył(a): 19 października 2008, o 21:47
Lokalizacja: GPU

przez -zx7r- » 8 kwietnia 2011, o 20:24

Aha akumulator nie traci przy naciśnieciu startera wiecej niż 0.5 V. z 12.65 na 12,45. Więc to nie aku koledzy :mrgreen:

Napewno jakaś pierdoła co mnie wkurwia i bardziej od niej łysieje :mrgreen: zresztą mój brat też :mrgreen:
Ostatnio edytowano 19 września 2012, o 23:16 przez -zx7r-, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 350
Dołączył(a): 2 maja 2010, o 15:43
Lokalizacja: Zakopane/Inowroc

przez jakuba » 8 kwietnia 2011, o 23:39

aku nie traci napięcia bo cos mu nie pozwala podać prądu na rozrusznik.
Będę głośno myślał- silnika nie odpalisz jeśli ma wrzucony bieg i nie jest wciśnięte sprzęgło,
jeśli kostka pod klamką jest rozwalona to czujnik położenia sprzęgła jest winien lub rozwalone kable do niego , chyba?
Ostatnio edytowano 19 września 2012, o 23:15 przez jakuba, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 281
Dołączył(a): 19 października 2008, o 21:47
Lokalizacja: GPU

przez RACER » 10 kwietnia 2011, o 15:25

W przewody od klamki sprzęgła można włożyć bezpiecznik żeby je połączyć i sprawdzać dalej bo to zwykła krańcówka. Co do reszty to włożyłbym pewny aku i wtedy kombinował z przekaźnikiem rozrusznika, skrzynką bezpieczników, masą i przyciskiem uruchamiania. Zawsze można pożyczyć prądu z innego moto :) Rozruszniki raczej nie padają chyba ze motorek stoi zimą pod chmurką. Podstawa to sprawdzić kostki i wszystkie połączenia elektryczne i wyeliminować śniedź.
 
Posty: 43
Dołączył(a): 11 grudnia 2010, o 14:25
Lokalizacja: WR

silnik nie odpala - rozrusznik nie kręci

przez csw.mihu » 23 kwietnia 2011, o 13:57

Witam. Przeglądałem forum i nie natknąłem się na podobny problem, dlatego założyłem nowy temat.

Problem powstał 3 tygodnie temu. Moto nie chce odpalić, Lampki i kontrolki świecą. Na początku myślałem, że aco - podładowałem swoje stare i chodził 2 - 3 dni i znowu to samo, wymieniłem aco na nowy z uwagi na bardzo znikome ładowanie starego (po prostu stary padł).
Z nowym aco moto znowu ożył... do zeszłej soboty, wybrałem się z szwagrem na przejażdżkę - 400km. Przy pierwszym tankowaniu na stacji problem. Moto zgasiłem, zatankowałem i ... siara - nie chce odpaliś - kolejka i trzeba na "pych". Na pych palił już do końca sobotniego wypadu. Po powrocie rozebrałem moto. Aco ok.
Kluczyk - lampki, klakson, ok- zapłon, i rozruch. Słychać klik w puszce z bezpiecznikami.
Myślałem, że przekaźnik, kupiłem na allegro używkę - po wymianie to samo... klik w puszce z bezpiecznikami przy przekaźniku...
Dodam, że moto kręci i pali od kopa przy zwarciu kluczem śrub z zasilaniem i masą pod gumą na przekaźniku... Może kupiłem uszkodzony z allegro? Może to coś innego? Koledzy pomóżcie proszę, pogoda dopisuje, a moto odmawia. Na pych nie będę jeździł, na zwarcie też nie bo szkoda uszkodzić coś więcej niż jest.

Moto z 1995 roku, trochę latek ma ale problemów z nim nie miałem nigdy (mam go od 3 lat) odwiedzał serwisy do regulacji, wymiany zestawu napędowego, hamulców, płynów, świece (wymieniane 2 lata temu - jakieś 6000 km temu), płyny, filtry wymieniane. Co może mu dolegać i jak temu zaradzić? Zdaję się na Wasze doświadczenie.

Link do albumu ze zdjęciami: --->> Klik <<---

Pozdrawiam
Michał.
Ostatnio edytowano 20 września 2012, o 00:52 przez csw.mihu, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23 kwietnia 2011, o 13:30

przez 636 » 23 kwietnia 2011, o 14:07

cza bylo sprawdzic na krotko na tej stacji czy pali... mowisz ze aku nie rozladowany byl?

przy okazji czas sprawdzic ladowanie...

jesli przekaznik cyka przy rozzruchu to malo pradu jest w aku
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

przez Łysy » 23 kwietnia 2011, o 14:08

csw.mihu napisał(a):Dodam, że moto kręci i pali od kopa przy zwarciu kluczem śrub z zasilaniem i masą pod gumą na przekaźniku...

Jak tak odpala to szukaj przyczyny w przycisku startera, być może tez przekaźnik który zwierasz padł.
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:45
Lokalizacja: Przejd

przez csw.mihu » 23 kwietnia 2011, o 14:10

Jak zrobię mostek (zewrę) zasilanie i masę przy przekaźniku rozrusznika - to rozrusznik zakręci i pali od kopa - więc chyba nie mało prądu skoro robiąc zwarcie na przekaźniku rozrusznika moto pali?

EDIT: Aktualnie nie posiadam serwisówki do mojego moto, ale skoczę za chwilę do garażu z miernikiem i zobaczę czy przycisk rozruchu zwiera i czy przypadkiem kable nie broją...
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23 kwietnia 2011, o 13:30

przez 636 » 23 kwietnia 2011, o 14:12

to git... to taj jak wyzej kolega pisal czas przesledzic od startera... mozesz tam na krotko sprobowac zewrzec jak to nie pomoze to c :mrgreen: za kable sprawdzic i na koncu to co juz wymieniales

[ Dodano: 23 Kwiecień 2011, 14:12 ]
aaa kaszub by jeszcze napisal o czujniku sprzegla :mrgreen:
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

przez csw.mihu » 23 kwietnia 2011, o 14:22

sprzęgło jak zacisnę to nic się nie dzieje po wciśnięciu przycisku startera (nie ma "kliku" w puszce z bezpiecznikami) po zwolnieniu sprzęgła i wciśnięciu przycisku startera jest klik.
Więc czujnik sprzęgła jest ok. Myślę nawet, że przycisk startera jest też ok, bo w końcu "klika" chociaż ja się tak na tym nie znam.
Lecę do garażu, sprawdzę prąd w aco, i przycisk startera czy działa.
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23 kwietnia 2011, o 13:30

przez Łysy » 23 kwietnia 2011, o 14:46

csw.mihu napisał(a):Myślę nawet, że przycisk startera jest też ok, bo w końcu "klika"

Może właśnie klikać przez to że styki na przycisku zaśniedziały i są przez to straty napięcia, jak tam będzie wszystko w porządku to tylko pozostaje sam przekaźnik, oczywiście pod warunkiem ze to nowe aku masz sprawne i naładowane.
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:45
Lokalizacja: Przejd

przez csw.mihu » 23 kwietnia 2011, o 16:44

Po powrocie z garażu sprawa wygląda następująco.

Uruchomiłem moto "na krótko" poprzez zwarcie przekaźnika - na rysunku poniżej zaznaczone kolorem zielonym.

Obrazek

Wskazania woltomierza przy uruchomionym +14,46V (czyli ładowanie ok) oraz po zgaszeniu (13,04V) i dłuższą chwilę po zgaszeniu moto - 12,40V

ObrazekObrazekObrazek

Rozebrałem panel zapłonu, świateł i startera.

ObrazekObrazek

Miernikiem sprawdzenie pomiaru napięcia na starterze przy lutach, 12,28V przy włączonym zapłonie przed wciśnięciem startera oraz 0,18V po przyciśnięciu startera i przytrzymaniu (mały opór na stykach).

Tak więc zostaje wyłącznie sprawa przekaźnika rozrusznika.
Przeglądnąłem net aby zakupić oryginalny przekaźnik, a nie używkę (jedną używkę już kupiłem i okazuje się uszkodzona :/ nie wiem czy ryzykować dalej na allegro - koszt około 50 zł z przesyłką)
Patrzyłem na larsson.pl oryginalnego - tam nie ma. Wie ktoś z Was może gdzie dostanę oryginał? Gdzie można zakupić?
Czy z ZX-6-tki z 1999+ lub 2000 rocznika przekaźnik będzie pasował? Czy muszę kupić od tego właśnie modelu z 1995r.?

Aktualnie zakupiłem ten po lewej z aukcji: [Allegro]
Czy taki będzie pasował? Od 636? Wygląda tak samo: [Allegro]
Lub ten: ZX-6r z 99r.: [Allegro]
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23 kwietnia 2011, o 13:30

przez kaszub » 23 kwietnia 2011, o 18:18

636 napisał(a):aaa kaszub by jeszcze napisal o czujniku sprzegla


to czytaj to


csw.mihu napisał(a):sprzęgło jak zacisnę to nic się nie dzieje po wciśnięciu przycisku startera


csw.mihu, a wiesz ze masz przy klamce wtyczkę która po nie łączeniu lub wyciągnięciu starter nie zadziała :!: :?:

Spróbuj ją poruszać i naciskać starter ,przeczyść styki skoro nie zakręci to w3łacznik startera lub przekaźnik

lub rozrusznik kable posprawdzaj masa i prąd rozrusznik działa skoro na zwarcie z przekaźnika kręci
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez caliper » 23 kwietnia 2011, o 19:20

Miałem podobny problem co ty.
Po rozebraniu przycisku startera w kierownicy i przesmarowaniu wd-40 problem znikł.
Teraz wszystko działa i jest ok.
 
Posty: 156
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 22:37
Lokalizacja: kalisz

przez csw.mihu » 23 kwietnia 2011, o 20:24

kaszub napisał(a):a wiesz ze masz przy klamce wtyczkę która po nie łączeniu lub wyciągnięciu starter nie zadziała
Mam przy klamce wtyczkę - 2 przewody wchodzą osobno - włożone są. Tzn przewody są podłączone. - Zauważyłem je dopiero przy rozbieraniu startera.

caliper napisał(a):Po rozebraniu przycisku startera w kierownicy i przesmarowaniu wd-40 problem znikł.

Przy rozebranym starterze zwarłem luty na płytce przy starterze - efekt ten sam jakbym starter wciskal.

jestem na 99% pewny ze to przekaźnik :(
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23 kwietnia 2011, o 13:30

przez kaszub » 23 kwietnia 2011, o 20:30

csw.mihu napisał(a):kaszub napisał/a:
a wiesz ze masz przy klamce wtyczkę która po nie łączeniu lub wyciągnięciu starter nie zadziała
?


wtyczka przy klamce sprzęgła działa podobnie jak czujnik stopki nie złożonej

Po wypięciu kostki przy klamce sprzęgła naciskasz starter i zero reakcji kręcenia rozrusznika zacząłbym od tego ,starter tam nie ma takiej rzeczy żeby się rozwaliła ,chyba ze brak ci elementu z środka włącznika startera przerabiałem to już w 2 motocyklach wiec pierwsze co to wtyczka klamki sprzęgła - nie styka ,leciutko wyciągnięta przeczyść lub poruszaj ją :lol:

[ Dodano: 23 Kwiecień 2011, 20:32 ]
csw.mihu, rozumiem że bezpiecznik sprawdziłeś w przekaźniku :?:
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez csw.mihu » 23 kwietnia 2011, o 20:39

kaszub napisał(a):rozumiem że bezpiecznik sprawdziłeś w przekaźniku

Tak - jako pierwsza rzecz. Zanim kupiłem nowe aco. Jak przyszedł kupiony z allegro przekaźnik-używka to w nim też 30A był uszkodzony - tak więc bezpiecznik w przekaźniku jest ok :)
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23 kwietnia 2011, o 13:30

przez kaszub » 23 kwietnia 2011, o 20:44

csw.mihu, skoro kupiłeś kolejny przekaźnik rozrusznika z allegro i piszesz że nie sprawny to coś mi się wydaje że to nie przekaźnik , skąd jesteś pewien że to winna przekażnika :?:
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez Łysy » 23 kwietnia 2011, o 21:08

kaszub, czytaj
csw.mihu napisał(a):sprzęgło jak zacisnę to nic się nie dzieje po wciśnięciu przycisku startera (nie ma "kliku" w puszce z bezpiecznikami) po zwolnieniu sprzęgła i wciśnięciu przycisku startera jest klik.

Znakiem tego czujnik klamki działa i rozłącza prąd.
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:45
Lokalizacja: Przejd

przez kaszub » 23 kwietnia 2011, o 21:16

lysy-1978 napisał(a):sprzęgło jak zacisnę to nic się nie dzieje po wciśnięciu przycisku startera (nie ma "kliku" w puszce z bezpiecznikami) po zwolnieniu sprzęgła i wciśnięciu przycisku startera jest klik.


miałem to samo w zx6r :lol: co było kostka :mrgreen: ale miałem pożyczone włącznik starter i ,przekaźnik :mrgreen:

csw.mihu, jak masz kogoś, to pożycz włącznik startera cała prawa stronę to 10 minut roboty przekaźnik wsio pasuje od 98-02 r :mrgreen:

lysy-1978, stawiam ci brona jak to przekaźnik lub starter :mrgreen:
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez Łysy » 23 kwietnia 2011, o 21:22

Oczywiście najlepiej by było podmienić części po kolei ze sprawnego moto ale nie każdy ma tak łatwo że ma kolegę z takim samym moto, ja się nie upieram przy swoim bo możesz mieć racje ale skoro jest jakaś reakcja na wciśniecie sprzęgła to wydaje mi się że czujnik klamki jest ok.
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:45
Lokalizacja: Przejd

przez csw.mihu » 23 kwietnia 2011, o 22:23

Wróciłem z garażu i piję drina bo już nie wyrabiam - wszystko było ok i pewnie coś głupiego i prostego i nie mogę sobie z tym poradzić.
W garażu sprawdziłem tą kostkę od sprzęgła i jest ok.
Zamówię we wtorek przekaźnik na allegro i sprawdzę z kolejnym :/
Po kolei idąc to wygląda tak:
1. Klamka sprzęgła - ok
2. Starter - ok
3. Przekaźnik - ?
4. Rozrusznik - ok (bo pali po zwarciu biegunów na przekaźniku)
5. Luzy zaworowe - nie może być - co prawda regulacja była 3 lata temu (około 6000km wcześniej) ale nie powinny się rozregulować przez tyle km)

Chyba, że coś jeszcze jest co broi :/
Tak to jest jak się przywiązuje do sprzętu i w miarę starzenia go nie wymienia na nowy - trzeba potem bujać się z prostymi rzeczami na których się człowiek nie zna :/
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23 kwietnia 2011, o 13:30

przez kaszub » 23 kwietnia 2011, o 22:35

csw.mihu, to bierz tymczasowo włącznik załóż z przekaźnika 2 kable i włącznik :lol:
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez csw.mihu » 23 kwietnia 2011, o 23:32

Też o tym myślałem - elektrykiem nie jestem - ale jak zwiera i iskry idą a kable są grube to znaczy, że zaprojektowane są na większy prąd (tym bardziej ze bezpiecznik jest az 30A > czyli "popieścić" może ładnie - więc założenie tymczasowego włącznika może pieścić przy włączeniu - ale spróbuje zanim nie przyjdzie przekaźnik - :D lepiej jeździć tak niż na "pych" i siarę robić jak w drodze powrotnej z ostatniej przejażdżki w McDonaldzie w Bydzi xD ludzie patrzą a ty pchasz kawe jak jakiegoś Ogarka xD
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23 kwietnia 2011, o 13:30

przez kaszub » 23 kwietnia 2011, o 23:40

csw.mihu, miałem tak w er5 3 tyg jeździłem :mrgreen: na tymczasowy :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=MzZPPx5oX2E
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez csw.mihu » 23 kwietnia 2011, o 23:42

Zrobię taki u mnie i też zapodam Tobie / Wam video xD Tego jeszcze nie było żeby mój plasticzek musiał mieć respirator xD

[ Dodano: 4 Maj 2011, 19:34 ]
Podwajam post z uwagi na odświeżenie tematu - z góry za to przepraszam moderatorów - jak temat "odżyje" to połączę posty.

Więc po długich przebojach sprawa wygląda tak:
To nie przekaźnik - mam teraz 4 sprawne (bo podejrzewam że pozostałe 3 zakupione nie mogą być wadliwe lub uszkodzone.
Kable wyprowadziłem aby odpalać awaryjnie na "krótko" niestety nie posiadam tak grubych kabli aby prąd rozruchowy "zmieścił" się w nich podczas odpalania - moto kręci ale nie odpala - zwierając kable (śruby imbusowe) na krótko kluczem bez problemu pali.

Potrzebuję pomocy, sezon w pełni niedługo, do 07/maja/br mam ważny przegląd i nie dojadę na stację diagnostyczną na czas a bez OC śmigać nie mam zamiaru - i tu kolejny problem. :/

Ma ktoś jakieś pomysły lub namiary na dobrego elektryka/mechanika w okolicach Grudziądz/Świecie/Chełmno aby "rzucił" okiem i popukał gdzie trzeba aby doprowadzić moto do porządku?

Help!
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23 kwietnia 2011, o 13:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
cron