temperatura silnika - wentylator, termostat
Wszystko macie dobrze
Temperatura przy normalnej jeździe jest na 1 kresce a przy odkręcaniu dochodzi do 2giej po czym włącza sie wentylator i znów zchodzi njizej.
Poprostu 7mki się nie grzeją tak mocno i tyle.
A płyn najlepiej wlać chłodniczy :) ja mam motula
Temperatura przy normalnej jeździe jest na 1 kresce a przy odkręcaniu dochodzi do 2giej po czym włącza sie wentylator i znów zchodzi njizej.
Poprostu 7mki się nie grzeją tak mocno i tyle.
A płyn najlepiej wlać chłodniczy :) ja mam motula
- Posty: 91
- Dołączył(a): 17 maja 2008, o 12:47
- Lokalizacja: Jarocin
skora napisał(a):Wszystko macie dobrze
Temperatura przy normalnej jeździe jest na 1 kresce a przy odkręcaniu dochodzi do 2giej po czym włącza sie wentylator i znów zchodzi njizej..
Poprostu 7mki się nie grzeją tak mocno i tyle..
no to fajnie .Sprawdzalem termostat w garnku z woda i sie otwiera i zamyka wiec wolalem sie upewnic i zapytac . Ja podziekowal.[/quote]
- Posty: 44
- Dołączył(a): 12 października 2008, o 17:44
- Lokalizacja: Inowroc
Wentylator nie włancza się
Witam
1.Ostatnio scigalem wszystkie plastyki i po zlozeniu wszystkiego w calosc nie dziala mi wentylator przy chlodnicy. Kostke sprawdzalem jest dobrze wpieta. Jakies sugestie.
2. Musze uszczelnic wydech bo mi sie rozszczelinil na laczeniu po czyszczeniu. czym to najlepiej zrobic probowalem juz taka guma na zimno do spawania ale po 3 jazdach poscilo
Z gory dzieki za pomoc pozdro
1.Ostatnio scigalem wszystkie plastyki i po zlozeniu wszystkiego w calosc nie dziala mi wentylator przy chlodnicy. Kostke sprawdzalem jest dobrze wpieta. Jakies sugestie.
2. Musze uszczelnic wydech bo mi sie rozszczelinil na laczeniu po czyszczeniu. czym to najlepiej zrobic probowalem juz taka guma na zimno do spawania ale po 3 jazdach poscilo
Z gory dzieki za pomoc pozdro
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 19:42 przez Grzesinek, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 3
- Dołączył(a): 26 maja 2009, o 02:23
- Lokalizacja: Pozna
Wypnij kostke z czujnika w chlodnicy i zewrzyj 2 przewody-wentyl ma sie zakrecic. Te silniki sie grzeja tylko w korkach-moze nie nagrzal sie dobrze i dlatego sie nie wlacza?
Jak nie masz serwisowki a chcesz cos grzebac przy moto to moge podeslac troche literatury-pisz na gg lub maila.
Jak nie masz serwisowki a chcesz cos grzebac przy moto to moge podeslac troche literatury-pisz na gg lub maila.
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 19:41 przez rider143, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 88
- Dołączył(a): 28 czerwca 2007, o 22:52
- Lokalizacja: lublin
temperatura silnika
Hej,
strasznie grzeje mnie w tylek i wentylator caly czas hula.
Czy mozna zalozyc wiekszy wiatrak/chlodnice?
Ktos juz tak robil?
strasznie grzeje mnie w tylek i wentylator caly czas hula.
Czy mozna zalozyc wiekszy wiatrak/chlodnice?
Ktos juz tak robil?
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 00:58 przez zyggy00, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 czerwca 2009, o 10:07
- Lokalizacja: Warszawa/Radom
może masz zapowietrzony układ :?: albo po prostu brak płynu
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 00:57 przez ZenonBoski, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
Despero napisał(a):po wymianie termostatu - pieknie jest :) silnik jest dogrzany , wyzsza teram ma temp , a probowalem go zagrzac i musialem sie nameczyc :) takze po sprawie , dzieki za sugestie Panowie !!
ja wymienilem termostat na nowy i jest tak jak bylo praktycznie zadnej zmiany
a ile kresek sie powinno swiecic w czasie jazdy ?
bo u mnie swieca sie trzy ale jak jade szybciej np.160 to spada do dwoch
a jak 200 to nawet zupelnie gasna
jestem przekonany ze cos jest nie tak, bo bez wzgledu na predkosc temperatura powinna byc taka sama wkoncu po to jest termostat
a ile jest czujnikow temperatury ?
bo moze mam zamienione koncowki
- Posty: 23
- Dołączył(a): 30 stycznia 2008, o 21:37
- Lokalizacja: mazowsze
Właśnie nie. Przy większej prędkości temperatura spada. czemu - odpowiedź prosta. jadąc z dużą prędkością wiatr schładza silnik, chłodnice, przewody, dlatego im większe prędkość tym większa przewiew wiatru i tym samym temperatura spada - wentylacja od zewnątrz dla układu chłodzenia jak i silnika. Sprawdź taki temacik. Jeździj po mieście, około 50 min - sprawdź temp. potem wyjedź poza miasto i tak jak napisałeś, w zależności od prędkości jazdy wskaźnik temperatury będzie w różnej pozycji. Potem jak się zatrzymasz na poboczu, jeżeli ostro katowałeś maszynę, to czasem jest tak że 1 min po zatrzymaniu się ciepło silnika jest tak duże (fizyka - oddawanie ciepła), że wiatrak się włączy po zakończonej jeździe. Ja zawsze sprawdzam, jaką ma temperaturę po jakim jeżdzeniu. to dosyć ważne żeby pilnowąć oby tylko do czerwonego nie dojechało bo potem mogą być kłopoty. A i sprawdź czy płyn chłodniczy nie jest oleisty (uszczelka pod głowicą czy cała czy przeciek ma).
Odnośnie działania pracy termostatu - jego głównym zadaniem jest to, że przy okręslonej temperaturze płynu chłodzącego w komorze slinika (w każdej maszynie może być inaczej) termostat się otwiera powodując obieg płynu - ten o niższej temperaturze miesza się z tym o wyższej aby płyn się nie zagotował i tym saym nie podgrzewał oleju w silniku tylko żeby go schładać. Ten o wyższej temperaturze trafia do chłodnicy, aby zbić temp. i tak kółko. Nigdy przy różnej prędkości jazdy nie będzie tej samej temperatury, chyba że ktoś posiada niesamowice rozbudowany układ chłodzenia, ale o takim nie słyszałem, który ma takie zdolności (mało wiem o motoryzacji - może taki jest, nie wiem)
tak czy inaczej działa ci wszystko dobrze, jeżeli tempertura nie wchodzi na czerwone pole!!
Odnośnie działania pracy termostatu - jego głównym zadaniem jest to, że przy okręslonej temperaturze płynu chłodzącego w komorze slinika (w każdej maszynie może być inaczej) termostat się otwiera powodując obieg płynu - ten o niższej temperaturze miesza się z tym o wyższej aby płyn się nie zagotował i tym saym nie podgrzewał oleju w silniku tylko żeby go schładać. Ten o wyższej temperaturze trafia do chłodnicy, aby zbić temp. i tak kółko. Nigdy przy różnej prędkości jazdy nie będzie tej samej temperatury, chyba że ktoś posiada niesamowice rozbudowany układ chłodzenia, ale o takim nie słyszałem, który ma takie zdolności (mało wiem o motoryzacji - może taki jest, nie wiem)
tak czy inaczej działa ci wszystko dobrze, jeżeli tempertura nie wchodzi na czerwone pole!!
- Posty: 253
- Dołączył(a): 8 marca 2009, o 18:47
- Lokalizacja: ??
to dziwna sprawa, że zaczął sam działać. Teraz jest spoko, gorzej będzie jak pojedziesz gdzieś dalej i wentylator jakimś cudem nie będzie działać. i wtedy jajka będzie mógł smażyć :-) Sprawdź dobrze, może przewody gdzieś przetarte są, albo styki przyśniedziałe.
- Posty: 253
- Dołączył(a): 8 marca 2009, o 18:47
- Lokalizacja: ??
no dobra
sprawdzilem nagrzewanie plynu zaczynajac od zimnego slnika i pierwsza rura ktora robi sie ciepla to ta ktora wraca do chlodnicy
a powinna byc ciepla ta z malego obiegu
a jeszcze jedno nawet na postoju przy nagrzanym silniku pala sie cztery kreski na wolnych obrotach ,a jak prz..dole gazu to odrazu jedna znika
a czy jest mozliwe ze odwrotnie wlozylem termostat ?
w kazdym razie wlozylem go tak jak wyjalem stary
sprawdzilem nagrzewanie plynu zaczynajac od zimnego slnika i pierwsza rura ktora robi sie ciepla to ta ktora wraca do chlodnicy
a powinna byc ciepla ta z malego obiegu
a jeszcze jedno nawet na postoju przy nagrzanym silniku pala sie cztery kreski na wolnych obrotach ,a jak prz..dole gazu to odrazu jedna znika
a czy jest mozliwe ze odwrotnie wlozylem termostat ?
w kazdym razie wlozylem go tak jak wyjalem stary
- Posty: 23
- Dołączył(a): 30 stycznia 2008, o 21:37
- Lokalizacja: mazowsze
ja nie wiem czy mam swoj czujnik sprawny a raczej nie :/ choc gotowany pare min we wrzatku sie wlacza tak w motorze nie dziala i dlatego przy motorze rownolegle do czujnika mam wpiety zwykly przelacznik taki wichajsterek :D jak jade na paradzie to pach wlaczam sam i nie martwie sie ze mi sie zagotuje :D :mrgreen:
- Posty: 955
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
- Lokalizacja: ostr
Cześć niewypowiem sie dokładnie o twoim modelu ale działanie wskazuje jak najbardziej prawidlowe po dodaniu gazy zwiększaja sie obroty pompy i dlatego znika jedna kropka , ja moim kl nierozwijam takich prędkosci ale jak mam rozgrzane moto {w korku} i potem rusze gdzies na traske to temp odrazu spadnie i to mocno jak zalonczy mi sie wentylator i dodam raptownie gazu praktycznie odrazu sie wyłancza więc podejżewam że naprawde niepowinienes sie martwic że coś jest nie tak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 20 maja 2009, o 21:35
- Lokalizacja: Zielona G
napewno nie jest dobrze
nie moze isc ciepla woda w pierwszej kolejnosci na chlodnice
[ Dodano: 27 Czerwiec 2009, 15:27 ]
dobra widze ze juz nikt nic nie wymysli
ale juz po klopocie
sprawa okazala sie prosta jak rogalik
okazalo sie ze koncowka na czujniku temperatury byla luzna i przy wiekszych predkosciac =wieksze obroty niebylo dobrego przeplywu i rezystancja rosla co skutkowalo mniejsza iloscia wypalanych kresek na wyswietlaczu temperatury .
a teraz pala sie cztery kreski bez wzgledu na predkosc czy to 100czy to 200
takze 160 zł psu w dupe ,ale jest jeden + mam na zapas termostat hehhe
nie moze isc ciepla woda w pierwszej kolejnosci na chlodnice
[ Dodano: 27 Czerwiec 2009, 15:27 ]
dobra widze ze juz nikt nic nie wymysli
ale juz po klopocie
sprawa okazala sie prosta jak rogalik
okazalo sie ze koncowka na czujniku temperatury byla luzna i przy wiekszych predkosciac =wieksze obroty niebylo dobrego przeplywu i rezystancja rosla co skutkowalo mniejsza iloscia wypalanych kresek na wyswietlaczu temperatury .
a teraz pala sie cztery kreski bez wzgledu na predkosc czy to 100czy to 200
takze 160 zł psu w dupe ,ale jest jeden + mam na zapas termostat hehhe
- Posty: 23
- Dołączył(a): 30 stycznia 2008, o 21:37
- Lokalizacja: mazowsze
Moja GPZ tez podczas jazdy ma tak nie całą połowę skali.W korku momentalnie się gotuje.niby wszystko oki.Wentylator podczas jazdy w korku się nie włączył a dopiero po wyłączeniu zapłonu---hmmm. Przy zegarach zrobiłem sobie "pstryczek" do wentylatora i jak widzę że rośnie to sam włączam.Ktoś pisał że one tak mają---ale czy faktycznie tak fabryka stworzyła :roll:
- Posty: 179
- Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
- Lokalizacja: Gogolin
temperatura silnika
Posiadam kawasaki ninja zx6r 2001r. Mam pytanie od jakiej temperatury powinien załączyć się wentylator i do jakiej powinien schłodzić i czy jest odpowietrznik nad termostatem zaślepiony, czy też powinien być nie zaślepiony i ewent. jak odpowietrza się cały układ chłodzenia.
Ostatnio edytowano 23 lutego 2012, o 21:57 przez Adas, łącznie edytowano 2 razy
- Posty: 1
- Dołączył(a): 2 sierpnia 2009, o 13:27
- Lokalizacja: ostr
zaślepka jest tylko po to żeby się do środka brud nie sypał, ale ponieważ to jest dość wysoko od jezdni dlatego nie ma potrzeby zaślepianiaAdas napisał(a):zaślepiony, czy też powinien być nie zaślepiony
Ostatnio edytowano 23 lutego 2012, o 21:54 przez ZenonBoski, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
A tak wogole to taki temat juz byl,bo sam o to samo sie pytalem bo tez mialem z tym problem ;)
ale tak to jest jak sie nie chce szukac na forum.A mnie moderatorzy juz by wyrzucili za to na zbity pysk albo poblokowali.
A swoją drogą Panie DK - ty chyba po miescie nie jezdzisz ze masz takie niskie temperatury caly czas ;)
ale tak to jest jak sie nie chce szukac na forum.A mnie moderatorzy juz by wyrzucili za to na zbity pysk albo poblokowali.
A swoją drogą Panie DK - ty chyba po miescie nie jezdzisz ze masz takie niskie temperatury caly czas ;)
-
misza198818
misza198818 napisał(a):A swoją drogą Panie DK - ty chyba po miescie nie jezdzisz ze masz takie niskie temperatury caly czas ;)
nie Panie bo nie lubie jak mnie ktos tak nazywa, poprostu DK, mieszkam na wsi, nie lubie jezdzic po mieście to tez zadko po miescie jezdze, pozro
- Posty: 151
- Dołączył(a): 20 lutego 2009, o 22:59
- Lokalizacja: zach-pom / wlkp
temperatura silnika, termostat, wysoka temperatura
Panowie pomozcie :)
kolega walczy z zx4r pod katem grzania sie silnika. wiadomo trase robi normalnie.. wjezdza do miasta i piekarnik.. wentylator nie pomaga :)
i teraz tak.. organoleptycznie zostal sprawdzony termostat ( przy wrzatku otwiera sie, zimna woda go zamyka - chyba dobry nie? ) ale dla pewnosci go wyjal :)
jednym slowem obieg powinien byc caly czas duzy.. i jest! plyn widac sobie krazy przez caly uklad.. plyn spusczany z chlodnicy czysciutki bez brudow.. chlodnica ladnie wygladajaca :)
ogolnie to jak jest odpalony w garazu to w miare ladnie zbija temp.. w pewnym momencie wlacza sie wentylator.. zbija temp co widac na wskazniku :)
ale po wyjezdzie na miasto pieknie juz tak nie jest.. pare swiatel.. temp wysoka wlacza sie wentylator.. i .. nic ;] temp leci dalej - dodam, ze ciagle testowane bez termostatu :)
dodam, ze uklad byl odpowietrzany na zasadzie odkrecania powolnego korka od chlodnicy :) moze to zly sposob?
jakies sugestie? pomysly? porady?;]
kolega walczy z zx4r pod katem grzania sie silnika. wiadomo trase robi normalnie.. wjezdza do miasta i piekarnik.. wentylator nie pomaga :)
i teraz tak.. organoleptycznie zostal sprawdzony termostat ( przy wrzatku otwiera sie, zimna woda go zamyka - chyba dobry nie? ) ale dla pewnosci go wyjal :)
jednym slowem obieg powinien byc caly czas duzy.. i jest! plyn widac sobie krazy przez caly uklad.. plyn spusczany z chlodnicy czysciutki bez brudow.. chlodnica ladnie wygladajaca :)
ogolnie to jak jest odpalony w garazu to w miare ladnie zbija temp.. w pewnym momencie wlacza sie wentylator.. zbija temp co widac na wskazniku :)
ale po wyjezdzie na miasto pieknie juz tak nie jest.. pare swiatel.. temp wysoka wlacza sie wentylator.. i .. nic ;] temp leci dalej - dodam, ze ciagle testowane bez termostatu :)
dodam, ze uklad byl odpowietrzany na zasadzie odkrecania powolnego korka od chlodnicy :) moze to zly sposob?
jakies sugestie? pomysly? porady?;]
Ostatnio edytowano 21 lutego 2012, o 00:25 przez maniakowy, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 219
- Dołączył(a): 19 czerwca 2009, o 23:02
- Lokalizacja: Elbl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości