temperatura silnika - wentylator, termostat

przez pigolek9 » 23 czerwca 2009, o 22:44

ja mam dokładnie tak samo czyli albo mamy coś skopane albo wszystko gra i buczy :mrgreen:
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21 czerwca 2009, o 09:56

przez marek760i » 23 czerwca 2009, o 23:16

pewnie termostat świruje pawiana, w moim 9 też ta temperatura dziwnie sie zachowuje
w mieście od 83- 105 (na światłach)a jak dziduje to spada poniżej 40 nawet, ale mam to w dupie bo nic sie złego nie dzieje, te typy tak mają
 
Posty: 713
Dołączył(a): 15 listopada 2008, o 22:06
Lokalizacja: OGL

przez skora » 24 czerwca 2009, o 00:06

Wszystko macie dobrze
Temperatura przy normalnej jeździe jest na 1 kresce a przy odkręcaniu dochodzi do 2giej po czym włącza sie wentylator i znów zchodzi njizej.
Poprostu 7mki się nie grzeją tak mocno i tyle.

A płyn najlepiej wlać chłodniczy :) ja mam motula
 
Posty: 91
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 12:47
Lokalizacja: Jarocin

przez oskaarek » 24 czerwca 2009, o 19:39

skora napisał(a):Wszystko macie dobrze
Temperatura przy normalnej jeździe jest na 1 kresce a przy odkręcaniu dochodzi do 2giej po czym włącza sie wentylator i znów zchodzi njizej..
Poprostu 7mki się nie grzeją tak mocno i tyle..


no to fajnie .Sprawdzalem termostat w garnku z woda i sie otwiera i zamyka wiec wolalem sie upewnic i zapytac . Ja podziekowal.[/quote]
 
Posty: 44
Dołączył(a): 12 października 2008, o 17:44
Lokalizacja: Inowroc

przez pigolek9 » 24 czerwca 2009, o 20:32

w takim razie wszystko jasne i jest ok można śmigać dalej podziękował ;-)
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21 czerwca 2009, o 09:56

Wentylator nie włancza się

przez Grzesinek » 24 czerwca 2009, o 21:43

Witam

1.Ostatnio scigalem wszystkie plastyki i po zlozeniu wszystkiego w calosc nie dziala mi wentylator przy chlodnicy. Kostke sprawdzalem jest dobrze wpieta. Jakies sugestie.
2. Musze uszczelnic wydech bo mi sie rozszczelinil na laczeniu po czyszczeniu. czym to najlepiej zrobic probowalem juz taka guma na zimno do spawania ale po 3 jazdach poscilo

Z gory dzieki za pomoc pozdro
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 19:42 przez Grzesinek, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 maja 2009, o 02:23
Lokalizacja: Pozna

przez rider143 » 24 czerwca 2009, o 22:15

Wypnij kostke z czujnika w chlodnicy i zewrzyj 2 przewody-wentyl ma sie zakrecic. Te silniki sie grzeja tylko w korkach-moze nie nagrzal sie dobrze i dlatego sie nie wlacza?

Jak nie masz serwisowki a chcesz cos grzebac przy moto to moge podeslac troche literatury-pisz na gg lub maila.
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 19:41 przez rider143, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, o 22:52
Lokalizacja: lublin

temperatura silnika

przez zyggy00 » 25 czerwca 2009, o 11:01

Hej,
strasznie grzeje mnie w tylek i wentylator caly czas hula.
Czy mozna zalozyc wiekszy wiatrak/chlodnice?
Ktos juz tak robil?
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 00:58 przez zyggy00, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 czerwca 2009, o 10:07
Lokalizacja: Warszawa/Radom

przez kamil » 25 czerwca 2009, o 13:44

Co cie grzeje w tylek? Kanapa sie nagrzewa o to chodzi?
Chlodnica daje rade.
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 00:57 przez kamil, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez ZenonBoski » 25 czerwca 2009, o 16:46

może masz zapowietrzony układ :?: albo po prostu brak płynu
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 00:57 przez ZenonBoski, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez wujek200 » 26 czerwca 2009, o 09:49

Despero napisał(a):po wymianie termostatu - pieknie jest :) silnik jest dogrzany , wyzsza teram ma temp , a probowalem go zagrzac i musialem sie nameczyc :) takze po sprawie , dzieki za sugestie Panowie !!


ja wymienilem termostat na nowy i jest tak jak bylo praktycznie zadnej zmiany
a ile kresek sie powinno swiecic w czasie jazdy ?
bo u mnie swieca sie trzy ale jak jade szybciej np.160 to spada do dwoch
a jak 200 to nawet zupelnie gasna
jestem przekonany ze cos jest nie tak, bo bez wzgledu na predkosc temperatura powinna byc taka sama wkoncu po to jest termostat
a ile jest czujnikow temperatury ?
bo moze mam zamienione koncowki
 
Posty: 23
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, o 21:37
Lokalizacja: mazowsze

przez Gegol » 26 czerwca 2009, o 10:47

Właśnie nie. Przy większej prędkości temperatura spada. czemu - odpowiedź prosta. jadąc z dużą prędkością wiatr schładza silnik, chłodnice, przewody, dlatego im większe prędkość tym większa przewiew wiatru i tym samym temperatura spada - wentylacja od zewnątrz dla układu chłodzenia jak i silnika. Sprawdź taki temacik. Jeździj po mieście, około 50 min - sprawdź temp. potem wyjedź poza miasto i tak jak napisałeś, w zależności od prędkości jazdy wskaźnik temperatury będzie w różnej pozycji. Potem jak się zatrzymasz na poboczu, jeżeli ostro katowałeś maszynę, to czasem jest tak że 1 min po zatrzymaniu się ciepło silnika jest tak duże (fizyka - oddawanie ciepła), że wiatrak się włączy po zakończonej jeździe. Ja zawsze sprawdzam, jaką ma temperaturę po jakim jeżdzeniu. to dosyć ważne żeby pilnowąć oby tylko do czerwonego nie dojechało bo potem mogą być kłopoty. A i sprawdź czy płyn chłodniczy nie jest oleisty (uszczelka pod głowicą czy cała czy przeciek ma).
Odnośnie działania pracy termostatu - jego głównym zadaniem jest to, że przy okręslonej temperaturze płynu chłodzącego w komorze slinika (w każdej maszynie może być inaczej) termostat się otwiera powodując obieg płynu - ten o niższej temperaturze miesza się z tym o wyższej aby płyn się nie zagotował i tym saym nie podgrzewał oleju w silniku tylko żeby go schładać. Ten o wyższej temperaturze trafia do chłodnicy, aby zbić temp. i tak kółko. Nigdy przy różnej prędkości jazdy nie będzie tej samej temperatury, chyba że ktoś posiada niesamowice rozbudowany układ chłodzenia, ale o takim nie słyszałem, który ma takie zdolności (mało wiem o motoryzacji - może taki jest, nie wiem)
tak czy inaczej działa ci wszystko dobrze, jeżeli tempertura nie wchodzi na czerwone pole!!
 
Posty: 253
Dołączył(a): 8 marca 2009, o 18:47
Lokalizacja: ??

przez Grzesinek » 26 czerwca 2009, o 11:18

Ok dzieki wieczorkiem bede działał.
A co do wentylatora to nagle zaczął sam działać

Pozdro
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 maja 2009, o 02:23
Lokalizacja: Pozna

przez Gegol » 26 czerwca 2009, o 11:54

to dziwna sprawa, że zaczął sam działać. Teraz jest spoko, gorzej będzie jak pojedziesz gdzieś dalej i wentylator jakimś cudem nie będzie działać. i wtedy jajka będzie mógł smażyć :-) Sprawdź dobrze, może przewody gdzieś przetarte są, albo styki przyśniedziałe.
 
Posty: 253
Dołączył(a): 8 marca 2009, o 18:47
Lokalizacja: ??

przez wujek200 » 26 czerwca 2009, o 14:24

no dobra
sprawdzilem nagrzewanie plynu zaczynajac od zimnego slnika i pierwsza rura ktora robi sie ciepla to ta ktora wraca do chlodnicy
a powinna byc ciepla ta z malego obiegu
a jeszcze jedno nawet na postoju przy nagrzanym silniku pala sie cztery kreski na wolnych obrotach ,a jak prz..dole gazu to odrazu jedna znika
a czy jest mozliwe ze odwrotnie wlozylem termostat ?
w kazdym razie wlozylem go tak jak wyjalem stary
 
Posty: 23
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, o 21:37
Lokalizacja: mazowsze

przez Kura » 26 czerwca 2009, o 16:41

ja nie wiem czy mam swoj czujnik sprawny a raczej nie :/ choc gotowany pare min we wrzatku sie wlacza tak w motorze nie dziala i dlatego przy motorze rownolegle do czujnika mam wpiety zwykly przelacznik taki wichajsterek :D jak jade na paradzie to pach wlaczam sam i nie martwie sie ze mi sie zagotuje :D :mrgreen:
 
Posty: 955
Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
Lokalizacja: ostr

przez jarekft » 26 czerwca 2009, o 17:21

Cześć niewypowiem sie dokładnie o twoim modelu ale działanie wskazuje jak najbardziej prawidlowe po dodaniu gazy zwiększaja sie obroty pompy i dlatego znika jedna kropka , ja moim kl nierozwijam takich prędkosci ale jak mam rozgrzane moto {w korku} i potem rusze gdzies na traske to temp odrazu spadnie i to mocno jak zalonczy mi sie wentylator i dodam raptownie gazu praktycznie odrazu sie wyłancza więc podejżewam że naprawde niepowinienes sie martwic że coś jest nie tak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 21:35
Lokalizacja: Zielona G

przez wujek200 » 26 czerwca 2009, o 20:00

napewno nie jest dobrze
nie moze isc ciepla woda w pierwszej kolejnosci na chlodnice

[ Dodano: 27 Czerwiec 2009, 15:27 ]
dobra widze ze juz nikt nic nie wymysli
ale juz po klopocie
sprawa okazala sie prosta jak rogalik
okazalo sie ze koncowka na czujniku temperatury byla luzna i przy wiekszych predkosciac =wieksze obroty niebylo dobrego przeplywu i rezystancja rosla co skutkowalo mniejsza iloscia wypalanych kresek na wyswietlaczu temperatury .
a teraz pala sie cztery kreski bez wzgledu na predkosc czy to 100czy to 200
takze 160 zł psu w dupe ,ale jest jeden + mam na zapas termostat hehhe
 
Posty: 23
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, o 21:37
Lokalizacja: mazowsze

przez Picek » 27 czerwca 2009, o 19:29

Moja GPZ tez podczas jazdy ma tak nie całą połowę skali.W korku momentalnie się gotuje.niby wszystko oki.Wentylator podczas jazdy w korku się nie włączył a dopiero po wyłączeniu zapłonu---hmmm. Przy zegarach zrobiłem sobie "pstryczek" do wentylatora i jak widzę że rośnie to sam włączam.Ktoś pisał że one tak mają---ale czy faktycznie tak fabryka stworzyła :roll:
 
Posty: 179
Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
Lokalizacja: Gogolin

temperatura silnika

przez Adas » 2 sierpnia 2009, o 13:32

Posiadam kawasaki ninja zx6r 2001r. Mam pytanie od jakiej temperatury powinien załączyć się wentylator i do jakiej powinien schłodzić i czy jest odpowietrznik nad termostatem zaślepiony, czy też powinien być nie zaślepiony i ewent. jak odpowietrza się cały układ chłodzenia.
Ostatnio edytowano 23 lutego 2012, o 21:57 przez Adas, łącznie edytowano 2 razy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 sierpnia 2009, o 13:27
Lokalizacja: ostr

przez pwn » 2 sierpnia 2009, o 13:44

Nie wiem jak jest w 6-stce, ale mysle ze gdzies przy 108*C wiec ..wiec ponad 3/4 wskaznika.

A poza tym ..moze łaskawie najpierw do powitalni :?:
 
Posty: 341
Dołączył(a): 16 kwietnia 2009, o 18:31
Lokalizacja: Silent Hill

przez 636 » 2 sierpnia 2009, o 14:36

Adas, w moim 2002r to sie gdzies w okolicy 103-105 stopnie wlanczalo
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

przez -DK- » 2 sierpnia 2009, o 15:04

ja mam z 2001r i jeszcze nigdy nie mialem okazji zobaczyc jak działa wiatrak, max temperatura jaka mi sie pokazala to okolo 85 stopni na postoju, w trasie minimum 67, ale srednio to 69-70
 
Posty: 151
Dołączył(a): 20 lutego 2009, o 22:59
Lokalizacja: zach-pom / wlkp

przez ZenonBoski » 2 sierpnia 2009, o 16:07

Adas napisał(a):zaślepiony, czy też powinien być nie zaślepiony
zaślepka jest tylko po to żeby się do środka brud nie sypał, ale ponieważ to jest dość wysoko od jezdni dlatego nie ma potrzeby zaślepiania
Ostatnio edytowano 23 lutego 2012, o 21:54 przez ZenonBoski, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez misza198818 » 3 sierpnia 2009, o 18:39

A tak wogole to taki temat juz byl,bo sam o to samo sie pytalem bo tez mialem z tym problem ;)
ale tak to jest jak sie nie chce szukac na forum.A mnie moderatorzy juz by wyrzucili za to na zbity pysk albo poblokowali.

A swoją drogą Panie DK - ty chyba po miescie nie jezdzisz ze masz takie niskie temperatury caly czas ;)
misza198818
 

przez -DK- » 3 sierpnia 2009, o 21:44

misza198818 napisał(a):A swoją drogą Panie DK - ty chyba po miescie nie jezdzisz ze masz takie niskie temperatury caly czas ;)

nie Panie bo nie lubie jak mnie ktos tak nazywa, poprostu DK, mieszkam na wsi, nie lubie jezdzic po mieście to tez zadko po miescie jezdze, pozro
 
Posty: 151
Dołączył(a): 20 lutego 2009, o 22:59
Lokalizacja: zach-pom / wlkp

przez armel » 5 sierpnia 2009, o 15:17

U mnie włącza sie koło 100 stopni.
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 lipca 2009, o 16:42
Lokalizacja: Warszawa

przez renpa1971 » 6 sierpnia 2009, o 22:16

termostat niepelne otwarcie 58~62C full otwarcie 95C .Termik zalaczajacy wentyl 93 stC~103stc przewaznie otwiera przy 4~5 kresek i po wylaczeniu silnika
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

temperatura silnika, termostat, wysoka temperatura

przez maniakowy » 6 sierpnia 2009, o 23:45

Panowie pomozcie :)

kolega walczy z zx4r pod katem grzania sie silnika. wiadomo trase robi normalnie.. wjezdza do miasta i piekarnik.. wentylator nie pomaga :)

i teraz tak.. organoleptycznie zostal sprawdzony termostat ( przy wrzatku otwiera sie, zimna woda go zamyka - chyba dobry nie? ) ale dla pewnosci go wyjal :)

jednym slowem obieg powinien byc caly czas duzy.. i jest! plyn widac sobie krazy przez caly uklad.. plyn spusczany z chlodnicy czysciutki bez brudow.. chlodnica ladnie wygladajaca :)

ogolnie to jak jest odpalony w garazu to w miare ladnie zbija temp.. w pewnym momencie wlacza sie wentylator.. zbija temp co widac na wskazniku :)

ale po wyjezdzie na miasto pieknie juz tak nie jest.. pare swiatel.. temp wysoka wlacza sie wentylator.. i .. nic ;] temp leci dalej - dodam, ze ciagle testowane bez termostatu :)

dodam, ze uklad byl odpowietrzany na zasadzie odkrecania powolnego korka od chlodnicy :) moze to zly sposob?

jakies sugestie? pomysly? porady?;]
Ostatnio edytowano 21 lutego 2012, o 00:25 przez maniakowy, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 219
Dołączył(a): 19 czerwca 2009, o 23:02
Lokalizacja: Elbl

przez ZenonBoski » 7 sierpnia 2009, o 00:20

już kilka osób pytało o odpowietrzanie układu i w sumie nikt nie odpowiedział jak to robić :-( wujek google mówi tylko żeby po zalaniu odpalić i po odpaleniu dolać
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości