Strona 1 z 9

temperatura silnika

PostNapisane: 17 maja 2009, o 04:34
przez gpz900r
witam,mam pytanie,jestem posiadaczem drugiej gpz 900.mam problem z osiagnieciem temp.wskazowka przy ciaglej jezdzie wyhyli sie powiedzmy na 1/3 i stoi,we wczesniejszej zawsze dochodzila do polowy.dzieje sie tak tylko wtedy jak jest zimniej na dworze.w bardzo upalne dni mniej wiecej stoi w polowie.wymienilem termostat i dalej to samo.mial ktos podobny problem?dodam ze silnik jest z malym przebiegiem i sadze ze techn.jest wszystko w porzadku,moze po za tym ze dostaje mi sie olej przez usczelke na swiece ale to inna sprawa.jeszcze jedno pytanie,taka zalana swieca pogorszy spalanie?przy wymianie swiec zauwazylem ze sa zalane czesciowo olejem,wymienilem swiece ale niestety uszczelka jest do wymiany.

PostNapisane: 17 maja 2009, o 11:26
przez ZenonBoski
mi się zdawało że to lepiej jak moto się nie przegrzewa
może Ci wodę z chłodnicy wypija i termostat jest suchy
olej może dostawać się przez uszczelkę lub pęknięty pierścień
może zalana świeca nie pali i silnik mniej się grzeje
co do tych ułamków to u mnie wskazówka wychyla się o 1/4 i jest ok, bo tam jest kreska, a w upalne dni w mieście dochodzi max do 1/2

gpz900

PostNapisane: 17 maja 2009, o 14:42
przez gpz900r
to z tego wychodzi ze masz tak samo jak ja,na wskazniku jest wyznacz.takie pole na poczatku,mi wychodzi troche ponad to pole i tak stoi,na swiatlach troche podskoczy;w upalne dni dochodzi do polowy i wlacza sie wentylator...moze tak ma byc bo wody mi nie ubywa a ponadto na pewno z czasem jakby jej bylo malo zaczal by sie gotowac.

[ Dodano: 17 Maj 2009, 14:45 ]
a co do temperatury to lepiej jakby mial to 90st,moze by troche mniej palil,wentylator zalacza mi sie jak wskaowka wyjdzie poza polowe skali,powiedzmy ze przy 95st a wiec polowa to bedzie te 90st i wydaje mi sie ze tyle powininien miec caly czas.

PostNapisane: 18 maja 2009, o 04:01
przez ZenonBoski
Co do temperatury to po to jest ta kreska, że tak ma być, a jak trochę podskoczy to chyba nic złego
u mnie wygląda to tak: http://img41.imageshack.us/img41/1236/termometr.jpg

gpz900

PostNapisane: 18 maja 2009, o 12:56
przez gpz900r
u ciebie na wskazniku tez jest takie pole na poczatku,mi wychodzi troche ponad to pole i stoi,nie wiem wlasnie czy nie za malo...w starszej gpz dochodzilo zawsze do polowy.moze musi wysjc ponad te kreski i wystarczy...sam nie wiem.

PostNapisane: 18 maja 2009, o 14:18
przez ZenonBoski
Wskaźnik ma pokazywać czy temperatura silnika jest OK, wiec jeśli na wskaźniku jest min, max i coś po środku, znaczy że to po środku jest OK - ja tak to rozumuje. Może w poprzedniej gpz'cie miałeś coś nie tak, że się grzała

gpz900

PostNapisane: 18 maja 2009, o 22:47
przez gpz900r
niestety patrzac ze strony technicznej wyglada to tak-wentylator zalacza sie ok 95st,u mnie na wskazniku jest to ponad polowa i sie zalacza wiec z tego wychodzi ze posrodku jest 90st a to jest optymalna temp.pracy silnika.,..

wentylator chlodnicy sam sie włącza

PostNapisane: 21 maja 2009, o 21:36
przez czarek
mam jeszcze jeden problem a mianowicie gdy przechylam kawe na lewy bok to zapala sie wentylator, a jak ją prostuje to przestaje chodzić, to sie dzieje zawsze obojętnie czy włączony zapłon czy nie, czy ciepły czy zimny, nieraz usiąde na nią i też sie załączy wentylator. płyn chłodzący jest pod sam korek, i temperatura dość mocno rośnie przy jeździe w mieście, nie wiem jak było bo nie dawno nabyłem kawe.

PostNapisane: 21 maja 2009, o 23:07
przez ZenonBoski
mamy rozumieć, że przed odpaleniem silnika kładziesz moto i się sam wentylator włącza :?: dziiiiiiiiwne, ale jestem ciekaw rozwiązania. może układ masz zapowietrzony :?:

PostNapisane: 21 maja 2009, o 23:14
przez kriszx-6r
Moze by tak czujnik temp.sprawdzic???

gpz900

PostNapisane: 22 maja 2009, o 00:07
przez gpz900r
panowie,kabel ktory idzie do czujnika przy chłodnicy(odpowiedzialny za wl.wentylatora) wlacza sie wtedy kiedy sie go zmasuje...wiec jezeli wlacza ci sie przy np.przechyle motocykla znaczy to ze poprostu przetarl ci sie gdzies i dotyka czasami masy i tyle.zdejmij ten kabel z czujnika i przyłoz do masy- zalaczy sie wentylator...nawet przy zgaszonym zaplonie.pozdraw

[ Dodano: 22 Maj 2009, 00:13 ]
przyszla mi jeszcze jedna mysl,bo piszesz ze sie grzeje w miescie,sprawdz czy chlodnica jest goraca w kazdym miescu tzn.przy czujniku i z drugiej strony,bo jezeli masz zapowietrzony ukł.to chłodnica w jednym miejscu bedzie zimna w drugim ciepła a zeby wentylator sie załaczył od czujnika to przy nim musisz miec temp.ok95st,napisz dokladniej czy masz problemy z temp,czy sie gotuje woda a jak tak to kiedy.

[ Dodano: 22 Maj 2009, 00:15 ]
a moze ten kabel luzem wisi i czasami styka masy i sie wlacza...wyjasnilo by to dlaczego tez sie grzeje...poprostu kiedy powinien zalaczyc sie wentylator,on sie nie zalacza.

PostNapisane: 22 maja 2009, o 09:12
przez endriu
gpz900r napisał(a):bo piszesz ze sie grzeje w miescie,


to akurat pojęcie względne, jest gorąco to się grzeje, musi sprecyzować do jakiej temp.
zreszta jak uszkodzona jest wiazka wiatraka może się nie włączyć kiedy potrzeba i będzie psikus. Ja też radzę sprawdzić przewody.

PostNapisane: 23 maja 2009, o 18:33
przez czarek
wskaźnik temp. dochodzi do czerwonej kreski, silnik wrzątek, płyn w zbiorniczku zimny, jakby termostat sie nie otwierał, wentyl. sie nie włączył, chłodnica jakby zimna, czy to chodzi na małym obiegu?

gpz900

PostNapisane: 23 maja 2009, o 18:52
przez gpz900r
wez w takim ukł.wyjmij termostat i odpal bez termostatu-oczywiscie poskładaj wszystko.chyba ze masz zastepczy.powody moga byc 2.lbo zapowietrzony albo termostat,

PostNapisane: 23 maja 2009, o 19:46
przez czarek
ok. dzięki. tak zrobie

temperatura silnika - wentylator sie nie załancza

PostNapisane: 25 maja 2009, o 20:12
przez renpa1971
jechalem poza miastem ok a w miescie w korku temp skoczyla i zaczela migac kontr a wentylator nic oprocz termostatu co to moze byc az strach jezdzic w miescie prozba doradzcie koledzy :cry:

PostNapisane: 25 maja 2009, o 20:32
przez bodzio204
Sprawdź bezpiecznik odpowiadający za wentylator. Przy okazji termik na chłodnicy załączający wentylator.

PostNapisane: 25 maja 2009, o 20:42
przez renpa1971
ok jutro sprawdze dzieki

PostNapisane: 25 maja 2009, o 20:47
przez mrblack
Siemka.

Sprawdź j/w bodzio podpowiada :-D .

Hehe, a umnie jest akurat na na abarot ;-) .

Mam walnięty włącznik wentyla w chłodnicy i uruchamia cooler przy 65 stopniach i praktycznie cały czas wyje.....lipa.

A teraz szukam jakiś drugi bo nówka u dealera to ok 300 zyli :evil: (VN1500)....

Pozdrówki mrblack.

PostNapisane: 25 maja 2009, o 20:50
przez bodzio204
mrblack napisał(a):Mam walnięty włącznik wentyla w chłodnicy i uruchamia cooler przy 65 stopniach i praktycznie cały czas wyje


Wepnij w obwód wentyla dodatkowy przełącznik i włączaj go tylko w korkach(gdzieś pod ręką żeby był) - widziałem takie rozwiązanie i świetnie zdawało egzamin.

PostNapisane: 26 maja 2009, o 20:29
przez renpa1971
wentylator byl odpiety od kostki pod zbiornikiem wlacznik wentylatora nie sprawdzalem ktory jest w chlodnicy ale zrobilem wlacznik przy kierze zobaczymy jak bedzie bo mi moze blok pierdolnac bo kawy sa bardzo czule na wys temp dzieki za porade :-)

[ Dodano: 26 Maj 2009, 20:36 ]
slyszalem ze wlacznik wentylatora mozna dopasowac od jakiegos koreanca daewoo tico bo orginal u dilera ok 290zyla trzeba go wykrecic i zaniesc cos dopasuja :->

wentylator nie włącza sie, czujnik temperatury silnika

PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 18:06
przez renpa1971
ja z pytaniem :-) czy termik temp pod gaziorami ma cos wspolnego z zalaczaniem wentylatora

PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 22:35
przez ZenonBoski
Wentylator włącza się jak temp płynu chłodniczego w chłodnicy się podnosi powyżej ustalonego progu

PostNapisane: 5 czerwca 2009, o 15:50
przez renpa1971
ale za co odpowiada ten przy silniku :-(

PostNapisane: 6 czerwca 2009, o 15:48
przez clubGRANT
Jak Sam nie sprawdzisz to się nie dowiesz.
Wykręć go i przeczyść,a potem zagrzej silnik i odepnij tam kabelek i się dowiesz do czego służy bo Ja też nie wiem.

PostNapisane: 6 czerwca 2009, o 18:53
przez ZenonBoski
rysunek masz na myśli część numer 21188 :?:

PostNapisane: 6 czerwca 2009, o 21:09
przez renpa1971
nie ten rysun chodzi mi o termik sprawdzalem go zapalniczka zalaczyl 230 omow na mierniku ale nie wiem co on zalacza [wyglada jak mala swieczka z tylu silnika]

[ Dodano: 15 Czerwiec 2009, 20:30 ]
pomocy jak mostkuje od termika zeby sprawdzic wentyl to jebie bezpiecznik jak od aku do wentyla to chodzi huj wie czy termik czy termo czy ten przy silniku od czego zaczac koledzy :-( zx6r 98

temperatura silnika, termostat, wysoka temperatura

PostNapisane: 8 czerwca 2009, o 16:59
przez Despero
Witajcie,
zmartwila mnie pewna sprawa, otoz w czasie jazdy nawet przy 60 wzwyz temp wskazuje ledwo cieply , jakies pol cm sie wskaznik podnosi, za to w korku nie duzo brakuje do czerwonego pola, wiatrak chodzi owszem ale jak dla mnie to i tak za wysoko sie trzyma. Co to moze byc ? termostat ?? bo nie chce wydac 179 zl na darmo, bo moze macie jakies inne pomysly :)

pozdro !!

PostNapisane: 8 czerwca 2009, o 17:28
przez jarekft
Witam najprostrzym sposobem i niedużymi kosztami doradziłbym ci wyjąć termostat i sprawdzić czy działa,mianowicie wstaw go do jakiegoś przezroczystego naczynia i zalej gorącą wodą zobacz czy sie otworzy najlepiej wrzątkiem do pełnego otwarcia potem powoli zalewaj zimną wode i sprawdzaj jak sie zamyka i czy do konca czyli jakby zamykał obieg .Ja w samochodzie tak miałem jak opisujesz i winą był zepsuty termostat małotego poprzedni własciciel włożył nie taki jak trzeba i zaszybko się otwierał i auto było niedogrzane po wymianie jak ręką odją

PostNapisane: 8 czerwca 2009, o 18:43
przez wujek200
mam podobny przypadek
wczsie jazdy jest niedogrzany a na postoju normalnie
natomiast niewiem dlaczego na postoju lub w czasie wolnej jazdy ci sie gotuje ?
ja termostat juz zamowilem
obstawiam ze u ciebie jest to samo