Strona 1 z 15

napęd motocyklowy - wymiana, zmiana przełożenia itp

PostNapisane: 10 maja 2009, o 12:16
przez kopacz
mam pytanko...m,usze zmienic naped....lancuch rozciagniety...na mniejszej zebatce brak zeba.....wiadomo lancuchy sa drogie...ponad 300:( ....ale gosc ma do sprzedanie nowy lancuch kupiony do kawy zzr 600 z 1992 roku...myslicie bedzie pasowal??? a jezeli nie ...to moze macie jakies pomysly gdzie kupic go taniej??...

PostNapisane: 10 maja 2009, o 12:41
przez michoo
Pamiętaj łańcuch + zębatki!

Pewnie będzie pasował ale do czego?!

PostNapisane: 10 maja 2009, o 12:52
przez kopacz
wlasnie...najwazniejsze dp zx6r z 1997 r!!!!!!!!

Naciąg łańcucha

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 12:36
przez MARCIN22
witam wie ktoś może jak sprawdzić czy naciąg łańcucha jest dobry i czy da się samemu go naciągnąć dodam że nie zawsze jeżdżę sam z góry dzięki i szerokiej drogi

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 12:39
przez mirek_smok
maksymalne wychylenie w góre i w dół to 2-3 cm , zalecane blizej 2 cm .

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 13:36
przez pawelmoto2
mirek_smok napisał(a):maksymalne wychylenie w góre i w dół to 2-3 cm , zalecane blizej 2 cm .


nie bardzo, zawsze sprawdzac jak sie siedzi na moto i ktos inny patrzy i jak latasz z kims to tez niech bedzie luzniej bo naprezy sie jak 2 osoby siada, mi raz w aso kawasaki naciagneli lancuch to zrobilem 500m i sie urwal tacy tam fachowcy byli zajebisci

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 17:23
przez endriu
tutaj gdzieś na forum wrzucałem obrazek, poszukaj.

PostNapisane: 11 czerwca 2009, o 19:33
przez mirek_smok
u mnie w serwisówce jest jak byk 2-3 cm i tak mam
tu masz artykół

PostNapisane: 12 czerwca 2009, o 18:39
przez MARCIN22
zrobiłem pomiar i wyszło że łańcuch odchyla się 3cm do góry a w dól może pól cm dodam że gdy mierzyłem to motocykl stał na bocznej nóżce i teraz już nie wiem czy tak jest prawidłowo chodzi o zx6r 2002

PostNapisane: 12 czerwca 2009, o 18:49
przez gandi
Zazwyczaj pisze na naklejce na wahaczu jak należy mierzyć luz łańcucha i w jakiej pozycji motocykla.

PostNapisane: 13 czerwca 2009, o 22:14
przez Janusz W
Mój mechanik najpierw obracał kołem aby ustalić w którym położeniu łańcuch jest najbardziej napięty potem kazał mi usiąść na moto i wtedy pod obciążeniem sprawdzał naciąg łańcucha.

PostNapisane: 14 czerwca 2009, o 00:01
przez bald
Janusz W napisał(a):Mój mechanik najpierw obracał kołem aby ustalić w którym położeniu łańcuch jest najbardziej napięty potem kazał mi usiąść na moto i wtedy pod obciążeniem sprawdzał naciąg łańcucha.

Taki łańcuch zamiast do naciągania nadaje się już do wymiany.

PostNapisane: 14 czerwca 2009, o 09:52
przez Janusz W
bald napisał(a):
Janusz W napisał(a):Mój mechanik najpierw obracał kołem aby ustalić w którym położeniu łańcuch jest najbardziej napięty potem kazał mi usiąść na moto i wtedy pod obciążeniem sprawdzał naciąg łańcucha.

Taki łańcuch zamiast do naciągania nadaje się już do wymiany.


To samo mi on powiedział ale kurna nie mogę trafić wygranej w RMF Najlepsza muzyka. Za te smsy pewnie pół łańcucha by było ;-)

PostNapisane: 14 czerwca 2009, o 18:25
przez MARCIN22
ok jednego jestem pewien luz w tym modelu powinien wynosić 3-4cm tak pisze w książeczce obsługi którą znalazłem jest ona w języku niemieckim więc nie mogę się doczytać czy ustalając luz mam siedzieć na moto czy nie nie wiem też czy te 3-4 cm to luz w górę i w duł czy zakres w jakim ma pracować łańcuch bo jeśli tak tak to wynikało by z tego że ma sie ruszać jakieś 1,5cm w duł i w górę z góry dzięki za pomoc

PostNapisane: 14 czerwca 2009, o 23:04
przez bald
Przeważnie jest to strzałka ugięcia, tj. odległość od skrajnego wychylenia w górę do skrajnego wychylenia w dół. Skoro nie jeździsz sam, ustaw bliżej 4 cm, na podstawce bez obciążenia. Sam pod obciążeniem tego nie zrobisz.

naped motocyklowy - wymiana, zmiana przelozenia itp

PostNapisane: 7 lipca 2009, o 16:25
przez diablo84
witam mam pytanko do doswiadczonych
chce a wlasciwie to musze zmienic naped w mojej zxr 400, zebatki i lancuch. Czy jest cos na co powinienem zwrocic szczegolnie uwage podczas wymiany?? Moglby ktos napisac co i jak sie robi po kolei? Jaka dlugosc lancucha bedzie odpowiednia?
Bede to robil pierwszy raz i nie wiem czy sobie poradze.
Bede wdzieczny za pomoc
pozdrawiam wszystkich forumowiczow

PostNapisane: 7 lipca 2009, o 18:28
przez ZenonBoski
Zestawy są sprzedawane zazwyczaj w kilku opcjach - z większą tylną zębatką, standardową i mniejszą (+/- 2zęby), ale tak czy inaczej kupujesz pod model. Wymiana raczej prosta - odkręcasz, zdejmujesz, zakłądasz nowe, przykręcasz. Problem może być ze zdjęciem pokrywy zębatki zdawczej, bo śróby mogą być zapeczone, no i jeśli nie masz dużego klucza to nie odkręcisz zębatki zdawszej (ok24mm). Rada: najpierw odkęcaj zębatkę, potem zdejmuj łańcuch. A no i jeśli nie masz zapinki do łańcucha to musisz mieć rozkuwacz.

Powodzenia

PostNapisane: 11 lipca 2009, o 22:04
przez wujek200
a ja ma m taki problem
urwala mi sie sruba od na ciagu lancucha.
ta po prawej stronie za chiny ludowe nie dala sie ruszyc ani wkrecic ani wykrecic
jak ja teraz wykrecic ?
zdaje sie ze tylko wiercenie
ma ktos jakis pomysl?

PostNapisane: 16 lipca 2009, o 12:10
przez bodzio204
Przy okazji sugerowałbym zwrócić uwagę na uszczelniacz. Jak jest mokro wokół to wymiana.

napęd motocyklowy

PostNapisane: 27 lipca 2009, o 22:58
przez norbert2050
kolega chce zmienić zębatki -1 z przodu i +2 z tylu. czy ktoś już coś takiego robił? jaka różnica?

PostNapisane: 27 lipca 2009, o 23:51
przez Karol2804
Moto będzie miało większego "kopa", ale będzie też miało mniejszą prędkośc maksymalną i tyle...

PostNapisane: 28 lipca 2009, o 01:13
przez ZenonBoski
Takie pytanko dla tych co już przejeździli hen kilosów - ile zestaw napędowy wytrzymuje :?: 15k :?:
Zastanawiam się nad zmianą w drugą stronę - większa z przodu i ewentualnie mniejsza z tyłu - często latam po autostradzie i przy przelotach ~17o byłoby oszczędniej (byłoby :?:). A kopyta maszynie nie brakuje - i tak nie odkręcam do końca

PostNapisane: 28 lipca 2009, o 01:28
przez pwn
Zenonku, ja jak kupilem zestaw DID najmocniejszy ( super X-ring , koloru złotego) to po 8k nic sie nie stalo,byl lekko do naciagniecia,tylko tyle ze wyniosl mnie ponad 800zł..a co do tanszych,to powiem Ci ze ..kolo 4,5k , a nie 15k :mrgreen: w zaleznosci od tego jak latasz :)

PostNapisane: 28 lipca 2009, o 01:32
przez kamil
ZENEK,zaleZy jaki masz naped. mysle,ze oryginalny kawy nie,hehe. bo te wytrzymuja 20k i wiecej. w turystykach , a taki chyba masz moto, to ok 15. natomiast w szlifierach to nawet co 6k i mniej.
zalezy jak kto jezdzi:) na gumie chyba nie latasz, co? znajomy mowil, ze 1 zabek z przodu wiecej i 1 z tylu mniej daje wyczuwalna roznice. Ale czy w spalaniu? who knows...

PostNapisane: 28 lipca 2009, o 01:40
przez ZenonBoski
kamil_en napisał(a):na gumie chyba nie latasz
nie latałem, nie latam i nie zamierzam :-P mój napęd ma jeszcze 3 kreski, więc najwcześniej w połowie przyszłego sezonu szykuje się wymiana. Kieruję mną tylko zmniejszenie spalania, Inne zabiegi też podejmę w tym celu, bo 8l w mieście to koszmar :evil:

PostNapisane: 28 lipca 2009, o 08:23
przez Fat
Mi seryjne napędy wytrzymywały do przebiegu ok. 40 tys km. :-) Zarówno w ZX-6R, jak i teraz w ZX-9R.

Odnośnie zmian przełożeń - wirutalnie efekty można sprawdzić na tej stronie http://www.gearingcommander.com/

PostNapisane: 28 lipca 2009, o 09:12
przez punkt
z czego wynika mniejsze spalanie ?
Z mniejszych obrotów. Po zmianie napędu będziesz jechał z tą samą prędkością tylko z nieco niższymi obrotami.... i ta różnica w obrotach to będzie twoja oszczędność :)
Tak przynajmniej teoretycznie to wygląda :>

pees. fat - mega ta stronka !

PostNapisane: 28 lipca 2009, o 20:32
przez ZenonBoski
punkt, teoretycznie tak, ale większe przełożenie to większe obciążenie dla silnika - to tak jakbyś jechał sam a z plecakiem - wtedy będzie wzrost spalania

PostNapisane: 28 lipca 2009, o 21:23
przez norbert2050
Karol2804 napisał(a):Moto będzie miało większego "kopa", ale będzie też miało mniejszą prędkośc maksymalną i tyle...

ale jak duża będzie różnica?

PostNapisane: 28 lipca 2009, o 22:35
przez bodzio204
norbert2050 napisał(a):ale jak duża będzie różnica?

A kto to wie? Nikt nie jest jasnowidzem. Napisz do konstruktorów kawasaki zx10r to ci powiedzą, a jak nie, poszukaj wzorów na obliczanie czegoś takiego i tyle.