synchronizacja gaźników wakuometry

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

przez Jery » 15 czerwca 2009, o 20:03

Za 200zł to kupisz wakuometry.
Przynajmniej ja za 160zł na 4 gaźniki kupiłem na allegro - ale to było po sezonie... Teraz nie interesowałem się tym.
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27 kwietnia 2008, o 20:16

przez ikar2 » 15 czerwca 2009, o 20:47

OK JA MAM DWA GAZNIKI A CO TO SA TE wakuometry.
BO NIE ZNAM SIE ZA BARDZO NA MOTOCYKLACH PONIEWAZ MAM MOTOCYKL OD NIEDAWNA I ZA BARDZO SIE NIE ZNAM NA NAZWACH TECHNICZNYCH GDYBY TO BYŁ MÓJ PASSAT TO SILNIK MOGE ROZEBRAĆ I ZŁOŻYĆ Z ZAMKIĘ :evil: NTYNI OCZAMI WIĘC PRZOSZZE O JAKIEŚ RADY
 
Posty: 16
Dołączył(a): 14 czerwca 2009, o 11:21
Lokalizacja: wytok

przez bodzio204 » 16 czerwca 2009, o 01:27

Wakuometr to nic innego jak zwykły zegar ciśnieniowy tylko że działa w odwrotną stronę, czyli zamiast mierzyć ciśnienie mierzy podciśnienie, a wskazówka kręci się od prawej do lewej(normalnie to od lewej do prawej działa). Mam takich 7 sztuk, ale nie mam dławików i wkurzają mnie te skaczące wskazówki.
Aaaaaaaa, i wyłącz CAPS LOCKa.
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
Lokalizacja: RPZ / RLE

przez ikar2 » 16 czerwca 2009, o 04:17

czyli wystrarczy kupić i ustawić znalazłem ich bardzo dużo na alegro aleceny są rórzne morze ktoś doradzić który kupić bo ceny są od 50 do 2500 :-D
 
Posty: 16
Dołączył(a): 14 czerwca 2009, o 11:21
Lokalizacja: wytok

przez Jery » 16 czerwca 2009, o 06:40

Ja mam zestaw z zegarami na niebieskiej blasze.. Jak nie zapomnę to dam Ci filmik z programu Damiana Śmigielskiego o synchronizacji gaźników. Przy okazji zassasz sobie jeszcze inne jego odcinki, serwisówkę, co dusza zapragnie. ;)
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27 kwietnia 2008, o 20:16

przez ikar2 » 16 czerwca 2009, o 17:25

było by dobrze jak niezapomnisz .a czy wertykulator musi być 4-ro częściowy ja mam tylko dwa gazniki

[ Dodano: 16 Czerwiec 2009, 17:41 ]
czy zna ktoś jakie parametry powinny mieć gażniki w kawie gpz 500 91r
 
Posty: 16
Dołączył(a): 14 czerwca 2009, o 11:21
Lokalizacja: wytok

przez bodzio204 » 16 czerwca 2009, o 18:06

To nic że masz 2 gaźniki, bo za rok, czy 2 możesz mieć 4 gaźniki - poprostu zmienisz motor - kto wie?
Parametry? w serwisówce są w dziale "specyfikacje motocykli".
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
Lokalizacja: RPZ / RLE

przez Jery » 16 czerwca 2009, o 18:22

ikar2 napisał(a):było by dobrze jak niezapomnisz .

Link poszedł na PW.

ikar2 napisał(a):a czy wertykulator musi być 4-ro częściowy ja mam tylko dwa gazniki

Wakuometr.. ;)

ikar2 napisał(a):[ Dodano: 16 Czerwiec 2009, 17:41 ]
czy zna ktoś jakie parametry powinny mieć gażniki w kawie gpz 500 91r

Znajdziesz w pod linkiem w katalogu.
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27 kwietnia 2008, o 20:16

przez ikar2 » 16 czerwca 2009, o 22:30

ok dzieki za ln ale gbybyś miał jak ustawia gazniki o było by super bo na filmikach akórat tego nibyło.chyba ze ktoś ma pomia na gażnikach
 
Posty: 16
Dołączył(a): 14 czerwca 2009, o 11:21
Lokalizacja: wytok

przez Jery » 17 czerwca 2009, o 06:14

Wszystko jest w serwisówce!
Ja już to kiedyś opisywałem, ale z tym forum dzieją się dziwne rzeczy i moje posty o tym wcięło..


Obrazek
Śruba składu mieszanki:
od spodu każdego z gaźników, od strony silnika, oznaczona na zdjęciu jako A - wykręcona o 1.5 obrotu +- 1/3 - ZALEŻNIE OD WERSJI - musisz się upewnić (szczegóły w serwisówce)

Obrazek
Śruba obrotów jałowych dostępna od spodu, między gaźnikami, na zdjęciu oznaczona jako 2.
Obroty jałowe to 1200 +-50.

Śruba synchronizacji gaźników dostępna od góry, między gaźnikami, na zdjęciu oznaczona jako 1.


Ustawiasz luzy zaworowe.
Po złożeniu silnika rozgrzewasz motor do temperatury roboczej.
Ustawiasz skład mieszanki (jeśli masz wątpliwości co do niej).
Ustawiasz wstępnie obroty jałowe.
Robisz synchro.
Ustawiasz obroty jałowe.

I wszystko w temacie.
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27 kwietnia 2008, o 20:16

przez ikar2 » 18 czerwca 2009, o 18:42

ok jśli si posiada serwis.jeśli ktoś ma po polsku jakąś instrukcie do tego modelu to bym proił o jakiś link
 
Posty: 16
Dołączył(a): 14 czerwca 2009, o 11:21
Lokalizacja: wytok

przez Jery » 18 czerwca 2009, o 18:54

Żaden serwis nie jest potrzebny, wystarczą podstawowe narzędzia. A zdaje się że wiedzy i narzędzi Ci nie brakuje skoro jesteś mechanikiem.
Ja nie mam wykształcenia mechanicznego, to też mój pierwszy sprzęt i wszystkie naprawy wykonuję sam w garażu.

Trochę wiary w siebie, dasz radę. :)
A serwisówki po polsku nie ma...
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27 kwietnia 2008, o 20:16


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości