przeszczep silnika z ZR7 do Zephyra

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

przeszczep silnika z ZR7 do Zephyra

przez Pihis » 15 czerwca 2009, o 18:11

Jak w temacie. Czy robił ktoś już kiedyś coś takiego? Teoretycznie jest to ten sam silnik poddany jedynie drobnym modyfikacjom (napinacz łańcucha wstępnego przeniesienia napędu) Na jakie ewentualne niespodzianki mogę się natknąć przy przeszczepieniu silnika od młodszego brata? .
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 00:29 przez Pihis, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lipca 2008, o 20:30
Lokalizacja: Podkarpacie

przez satanic_masta » 15 czerwca 2009, o 18:51

a co ci nie pasuje w zephyrze?
 
Posty: 369
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
Lokalizacja: k-g/p-

przez Pihis » 15 czerwca 2009, o 19:00

satanic_masta napisał(a):a co ci nie pasuje w zephyrze?


Mój z racji dość dużego przebiegu ma dość spory apetyt na środek smarny,do tego co regulacje zaworów luzy się zmniejszają i podczas ostatniej na kilku zaworach założyłem już najcieńsze płytki zaworowe więc kolejna regulacja bez regeneracji głowicy nie wchodzi w grę. Wszystko przemawia za wymiana silnika, a dlaczego ZR7 ? - dlatego ze silnik z ZR7 nie emituje już tylu nieprzyjemnych odgłosów (napinacz łańcucha wstępnego przeniesienia napędu) co Zephyr, poza tym ciężko znaleźć używany silnik do Zephyra z rozsądnym przebiegiem. W odniesieniu do ZR7 to młodszy motocykl dlatego wydaje mi się że silniki z drugiej ręki będą mniej wyjeżdżone.
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lipca 2008, o 20:30
Lokalizacja: Podkarpacie

przez satanic_masta » 15 czerwca 2009, o 19:43

to ile tam masz nalatane ze juz silnik sie konczy??
 
Posty: 369
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
Lokalizacja: k-g/p-

przez Pihis » 15 czerwca 2009, o 20:08

90 000
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lipca 2008, o 20:30
Lokalizacja: Podkarpacie

przez satanic_masta » 15 czerwca 2009, o 20:13

może 190 bo ja mam w Zcie 140 i wszystko chodzi jak trza :-)
 
Posty: 369
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
Lokalizacja: k-g/p-

przez michoo » 15 czerwca 2009, o 20:26

tez mi sie wydaje ze to jeszcze nie za wiele AT sie przy 60 dociera dopiero :-)
 
Posty: 586
Dołączył(a): 7 czerwca 2007, o 18:35
Lokalizacja: Wydra

przez Pihis » 15 czerwca 2009, o 22:22

To ja zgłupiałem panowie...bardzo często spotykam się w publikacjach dotyczących różnych modeli motocykli gdzie piszą że dla danego modelu (nie będę tutaj wymieniał) że niektóre egzemplarze osiągały bez problemu przebiegi rzędu 100 000 km.Ponadto opisując swój motocykl na jednym z forów internetowych ogólne zaskoczenie wzbudził fakt o przebiegu mojej maszyny.

Ale nie w tym celu zakładałem ten temat, faktem jest iż bierze olej, i zawory nie podlegają ponownej regulacji. moze ktoś powie mi coś konkretnie na temat swapu silnika z ZR7?
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lipca 2008, o 20:30
Lokalizacja: Podkarpacie

przez satanic_masta » 15 czerwca 2009, o 22:53

no jak wejdzie w rame co jest bardzo prawdopodobne to trzeba bedzie jeszce przeszczepic elektryke gdyz sa inne katy wyprzedzenia zapłonu :)
 
Posty: 369
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
Lokalizacja: k-g/p-

przez skobalt » 17 czerwca 2009, o 00:01

Witam! Niedawno widziałem na allegro Zephyrka 750 wlasnie z silnikien od ZR-7 wiec widocznie mozna zrobic takiego przeszczepa ale jak i co to Ci nie powiem dokładnie. Ja wyciagałem z ramy i wkładałem spowrotem silnik ze swojego zephyra i nie sprawilo mi to wiekszej trudnosci. Pozdrawiam
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 maja 2008, o 19:59
Lokalizacja: Odolan

przez Pihis » 17 czerwca 2009, o 17:30

satanic_masta napisał(a):no jak wejdzie w rame co jest bardzo prawdopodobne to trzeba bedzie jeszce przeszczepic elektryke gdyz sa inne katy wyprzedzenia zapłonu :)


kolego na jakiej podstawie to stwierdziłeś? Jesteś mechanikiem? Przecież kąt wyprzedzenia zapłonu idzie przestawić....
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lipca 2008, o 20:30
Lokalizacja: Podkarpacie

przez satanic_masta » 17 czerwca 2009, o 19:12

no i co z tego jak na wolnych obrotach ustawisz dobry kąt wyprzedzenia zapłonu to inna jest mapa zapłonu i w miare wzrostu obrotów bedzie sie zmienial inaczej...
pozostaje tylko przełozenie silnika z cała instalacja
poza tym zephyr nie ma TPSa
 
Posty: 369
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
Lokalizacja: k-g/p-

przez Pihis » 17 czerwca 2009, o 20:35

Różnica polega wyłącznie na tym iż ZR7 posiada czujniki położenia przepustnic które regulują wyprzedzenie zapłonu. Miimo to idzie to pominąć a charakterystyka silnika zmieni się tylko nieznacznie przy założeniu ze układ zapłonowy zostanie z Zephyra
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lipca 2008, o 20:30
Lokalizacja: Podkarpacie

przez satanic_masta » 17 czerwca 2009, o 21:33

Pihis napisał(a):tylko nieznacznie


dobra nie wypowiadam sie wiecej w tym temacie...
 
Posty: 369
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
Lokalizacja: k-g/p-

przez Pihis » 18 czerwca 2009, o 18:09

To może mnie ktoś oświeci, Jeśli wykorbienia są przesuniete o taką sama wartość jak w zephyrze to czemu ma to niby nie współpracować z okładem zapłonowym zephyra ?
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lipca 2008, o 20:30
Lokalizacja: Podkarpacie

przez satanic_masta » 19 czerwca 2009, o 10:29

no tak ale ma zmieniona charakterystyke i jak załozysz wszystko od zephyra to bedziesz mial duzy problem z regulacja i zeby to jakos w miare chodzilo...
 
Posty: 369
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
Lokalizacja: k-g/p-

przez Pihis » 23 czerwca 2009, o 22:41

Podsumowując...silnik z ZR 7 pasuje do Zephyra bez najmniejszych przeróbek. po zachowaniu układu zapłonowego z zephyra (i tutaj pewnie zadziwię co niektórych) odpalił bez najmniejszego kłopotu, pracuje bardzo miarowo, ładnie trzyma obroty i wkręca się bez najmniejszego zająknięcia...
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lipca 2008, o 20:30
Lokalizacja: Podkarpacie


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości