nierówna praca silnika, dławi silnik
Moderator: michu
Posty: 17
|Strona 1 z 1
nierówna praca silnika, dławi silnik
Witam. Mam kilka problemow z kawa zx6r 95 rok. Mianowicie:
1) Nierowna praca na wolnych obrotach
2) Moto niby wkreca sie na obroty, ale ma tzw. dziury. Zalozmy ciagnie dobrze do 6 tys obrotow, nastepuje dziura tj. brak mocy, osiaga 8 tys i ciagnie znow dobrze. Oczywiscie wartosci ktore podalem sa przykladowe.
3) Przy odpalaniu zimnej potrafi sptrzelic w tlumik
4) przy odpalaniu nagrzanej chodzi na 3 gary i to tak mniej wiecej do 4 tys obrotow
5) Wolno spada z obotow. tzn jade sobie normalnie i staje przed skrzyzowaniem, Kawa ma 3,5 tys obr i bardzo powoli spada do wartosci jakie sa ustawione na wolnych obr.
6) zdjalem dzis kolektory wydechowe i zauwazylem, ze na jednym z nich jest sadza. reszta jest biala, szczegolnie 2 skrajne, tzn dobrze wypalona a ten jeden szczegolnie zakopcony.
Co to moze byc? Gazniki dzis rozebralem na czynniki pierwsze, wyczyscielem i poskladalem w iscie laboratoryjnych warunkach. Ustawiac nie ustawialem bo nie potrafie. to co wyzej opisalem stalo sie w sumie nagle, ale problem narasta i jest coraz gorzej. Swiece? nie wymienialem od kiedy moto kupilem, a kiedy byly wymieniane przez poprzedniego wlasciciela nie mam zielonego pojecia.
Z tego co sie znam to zakopcony kolektor to sprawka zlego spalania mieszanki. Ale co jest winne? swieca czy gazior?
Pomozcie Panowie, moze ktos cos mial podobnego/
1) Nierowna praca na wolnych obrotach
2) Moto niby wkreca sie na obroty, ale ma tzw. dziury. Zalozmy ciagnie dobrze do 6 tys obrotow, nastepuje dziura tj. brak mocy, osiaga 8 tys i ciagnie znow dobrze. Oczywiscie wartosci ktore podalem sa przykladowe.
3) Przy odpalaniu zimnej potrafi sptrzelic w tlumik
4) przy odpalaniu nagrzanej chodzi na 3 gary i to tak mniej wiecej do 4 tys obrotow
5) Wolno spada z obotow. tzn jade sobie normalnie i staje przed skrzyzowaniem, Kawa ma 3,5 tys obr i bardzo powoli spada do wartosci jakie sa ustawione na wolnych obr.
6) zdjalem dzis kolektory wydechowe i zauwazylem, ze na jednym z nich jest sadza. reszta jest biala, szczegolnie 2 skrajne, tzn dobrze wypalona a ten jeden szczegolnie zakopcony.
Co to moze byc? Gazniki dzis rozebralem na czynniki pierwsze, wyczyscielem i poskladalem w iscie laboratoryjnych warunkach. Ustawiac nie ustawialem bo nie potrafie. to co wyzej opisalem stalo sie w sumie nagle, ale problem narasta i jest coraz gorzej. Swiece? nie wymienialem od kiedy moto kupilem, a kiedy byly wymieniane przez poprzedniego wlasciciela nie mam zielonego pojecia.
Z tego co sie znam to zakopcony kolektor to sprawka zlego spalania mieszanki. Ale co jest winne? swieca czy gazior?
Pomozcie Panowie, moze ktos cos mial podobnego/
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 20:17 przez misiun2, łącznie edytowano 2 razy
- Posty: 30
- Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, o 22:07
- Lokalizacja: Pas
myslalem jeszcze o cewce, ale to raczej nie mozliwe nie. zreszta cewka jakk pada to juz nie wstaje :)
a i jeszcze jesli chodzi o swiece: http://allegro.pl/item668568466_swiece_ ... s_yzf.html
http://allegro.pl/item663267047_swieca_ ... amaha.html
moga byc?
a i jeszcze jesli chodzi o swiece: http://allegro.pl/item668568466_swiece_ ... s_yzf.html
http://allegro.pl/item663267047_swieca_ ... amaha.html
moga byc?
- Posty: 30
- Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, o 22:07
- Lokalizacja: Pas
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
maniakowy napisał(a):podepne sie na szybko do pytania :)
kolega pisal, ze obroty wolno spadaja.. ja mam czasem podobny problem ( nie zawsze ) -> na synchronizacji gaznikow i czyszczeniu niby bylem ;]
co dalej moze byc odpowiedzialne?
lewe powietrze czyli krocce ssace na 90%
- Posty: 369
- Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
- Lokalizacja: k-g/p-
Kupiłeś motocykl i pewnie się wykosztowałeś nieźle?
Ten sprzet potrzebuje pełnej regulacji i wymiany oleju, filtrów, płynów i swiec. Przy okazji można dać nowe fajki i przewody wysokiego napiecia..
I co z tego że rozebrałeś gaźniki jak nic nie ustawiałeś w nich. Serwisówke sobie ściagnij przy okazji. Jak nie potrafisz to nie grzeb, tylko popsujesz bardziej sprzeta.
I jak kolega podpowiada, możliwe że króćce są trafione.
Co to za pomysł by ściagać kolektory :lol:
Ten sprzet potrzebuje pełnej regulacji i wymiany oleju, filtrów, płynów i swiec. Przy okazji można dać nowe fajki i przewody wysokiego napiecia..
I co z tego że rozebrałeś gaźniki jak nic nie ustawiałeś w nich. Serwisówke sobie ściagnij przy okazji. Jak nie potrafisz to nie grzeb, tylko popsujesz bardziej sprzeta.
I jak kolega podpowiada, możliwe że króćce są trafione.
Co to za pomysł by ściagać kolektory :lol:
- Posty: 134
- Dołączył(a): 25 maja 2007, o 20:37
- Lokalizacja: Bia
ZenonBoski, menetka wraca calkiem normalnie i podobnie jak u kolegi nawet jesli wroce nia "na sile" to i tak obroty spadaja bardzo wolno.
satanic_masta, mowisz o kroccach ssacych ale ktorych> jakos nie moge skapowac o ktore chodzi.
LukaSS, Napisales sie sporo kolego, ale nic nie pomogles. Wymiana plynow byla juz na samym poczatku. Gazniki rozebralem i wyczyscilem, bo tyle potrafie zrobic samemu i wiem, ze jest to zrobione w tej chwili dobrze, a przyrzadu w oczach nie mam zeby je poprawnie ustawic.
Serwisowke saobie juz dawno dawno sciagnalem. A jesli chodzi o grzebanie to mozesz spac spokojnie. Z zamilowania mechanikuje i nie jedno juz zrobilem. Ale to nie czas na wychwalanie sie, bo temat jest calkiem o czym innym.
Kolektory wyciagnalem, bo mialy male pekniecie. A wiesz istnieje takie cos na swiecie jak spawanie stali. I ja to pospawalem. Wiesz jaki swietny efekt?
Teraz to juz kpie oczywiscie ale nie rozumiem tekstow typu "Kupiłeś motocykl i pewnie się wykosztowałeś nieźle?" Co to ma do rzeczy? Jesli nie masz nic do powiedzenia i nie potrafisz pomoc, nie pisz prosze. Takie sa zasady wiekszosci for internetowych.
satanic_masta, mowisz o kroccach ssacych ale ktorych> jakos nie moge skapowac o ktore chodzi.
LukaSS, Napisales sie sporo kolego, ale nic nie pomogles. Wymiana plynow byla juz na samym poczatku. Gazniki rozebralem i wyczyscilem, bo tyle potrafie zrobic samemu i wiem, ze jest to zrobione w tej chwili dobrze, a przyrzadu w oczach nie mam zeby je poprawnie ustawic.
Serwisowke saobie juz dawno dawno sciagnalem. A jesli chodzi o grzebanie to mozesz spac spokojnie. Z zamilowania mechanikuje i nie jedno juz zrobilem. Ale to nie czas na wychwalanie sie, bo temat jest calkiem o czym innym.
Kolektory wyciagnalem, bo mialy male pekniecie. A wiesz istnieje takie cos na swiecie jak spawanie stali. I ja to pospawalem. Wiesz jaki swietny efekt?
Teraz to juz kpie oczywiscie ale nie rozumiem tekstow typu "Kupiłeś motocykl i pewnie się wykosztowałeś nieźle?" Co to ma do rzeczy? Jesli nie masz nic do powiedzenia i nie potrafisz pomoc, nie pisz prosze. Takie sa zasady wiekszosci for internetowych.
- Posty: 30
- Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, o 22:07
- Lokalizacja: Pas
króćce ssące to kawałek między gaźnikami a cylindrem - gumowe uszczelniacze lubią parcieć i pękać, przez co silnik łapie lewe powietrze
wolno spadające obroty są zapewne wynikiem rozregulowania gaźników- coś napędza silnik, po zamknięciu przepustnic
a zaglądanie w kolektory wcale nie jest głupie - lecz podobne wyniki da obserwacja świec
wolno spadające obroty są zapewne wynikiem rozregulowania gaźników- coś napędza silnik, po zamknięciu przepustnic
a zaglądanie w kolektory wcale nie jest głupie - lecz podobne wyniki da obserwacja świec
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
Posty: 17
|Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości