nierówna praca silnika, dławi silnik

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

nierówna praca silnika, dławi silnik

przez misiun2 » 26 czerwca 2009, o 21:17

Witam. Mam kilka problemow z kawa zx6r 95 rok. Mianowicie:
1) Nierowna praca na wolnych obrotach
2) Moto niby wkreca sie na obroty, ale ma tzw. dziury. Zalozmy ciagnie dobrze do 6 tys obrotow, nastepuje dziura tj. brak mocy, osiaga 8 tys i ciagnie znow dobrze. Oczywiscie wartosci ktore podalem sa przykladowe.
3) Przy odpalaniu zimnej potrafi sptrzelic w tlumik
4) przy odpalaniu nagrzanej chodzi na 3 gary i to tak mniej wiecej do 4 tys obrotow
5) Wolno spada z obotow. tzn jade sobie normalnie i staje przed skrzyzowaniem, Kawa ma 3,5 tys obr i bardzo powoli spada do wartosci jakie sa ustawione na wolnych obr.
6) zdjalem dzis kolektory wydechowe i zauwazylem, ze na jednym z nich jest sadza. reszta jest biala, szczegolnie 2 skrajne, tzn dobrze wypalona a ten jeden szczegolnie zakopcony.

Co to moze byc? Gazniki dzis rozebralem na czynniki pierwsze, wyczyscielem i poskladalem w iscie laboratoryjnych warunkach. Ustawiac nie ustawialem bo nie potrafie. to co wyzej opisalem stalo sie w sumie nagle, ale problem narasta i jest coraz gorzej. Swiece? nie wymienialem od kiedy moto kupilem, a kiedy byly wymieniane przez poprzedniego wlasciciela nie mam zielonego pojecia.

Z tego co sie znam to zakopcony kolektor to sprawka zlego spalania mieszanki. Ale co jest winne? swieca czy gazior?

Pomozcie Panowie, moze ktos cos mial podobnego/
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 20:17 przez misiun2, łącznie edytowano 2 razy
 
Posty: 30
Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, o 22:07
Lokalizacja: Pas

przez bodzio204 » 26 czerwca 2009, o 21:24

Ustaw/sprawdź z serwisówką skład mieszanki i jedź na synchro gaźników.
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
Lokalizacja: RPZ / RLE

przez ULOK » 26 czerwca 2009, o 21:25

Synchronizacja załatwi sprawę, a i wymiana świec też nie zaszkodzi...
 
Posty: 263
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:17
Lokalizacja: LOP/LUB

przez misiun2 » 26 czerwca 2009, o 21:26

myslalem jeszcze o cewce, ale to raczej nie mozliwe nie. zreszta cewka jakk pada to juz nie wstaje :)

a i jeszcze jesli chodzi o swiece: http://allegro.pl/item668568466_swiece_ ... s_yzf.html

http://allegro.pl/item663267047_swieca_ ... amaha.html

moga byc?
 
Posty: 30
Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, o 22:07
Lokalizacja: Pas

przez maniakowy » 26 czerwca 2009, o 22:32

podepne sie na szybko do pytania :)

kolega pisal, ze obroty wolno spadaja.. ja mam czasem podobny problem ( nie zawsze ) -> na synchronizacji gaznikow i czyszczeniu niby bylem ;]

co dalej moze byc odpowiedzialne?
 
Posty: 219
Dołączył(a): 19 czerwca 2009, o 23:02
Lokalizacja: Elbl

przez ZenonBoski » 26 czerwca 2009, o 22:48

a manetka wam wraca normalnie :?:
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez maniakowy » 26 czerwca 2009, o 23:00

wydaje mi sie ze tak.. jak dobrze pamietam to nawet probowalem samodzielnie ja odrazu odkrecic - a obroty swoje ;]P
 
Posty: 219
Dołączył(a): 19 czerwca 2009, o 23:02
Lokalizacja: Elbl

przez satanic_masta » 26 czerwca 2009, o 23:21

maniakowy napisał(a):podepne sie na szybko do pytania :)

kolega pisal, ze obroty wolno spadaja.. ja mam czasem podobny problem ( nie zawsze ) -> na synchronizacji gaznikow i czyszczeniu niby bylem ;]

co dalej moze byc odpowiedzialne?


lewe powietrze czyli krocce ssace na 90%
 
Posty: 369
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
Lokalizacja: k-g/p-

przez LukaSS » 27 czerwca 2009, o 01:04

Kupiłeś motocykl i pewnie się wykosztowałeś nieźle?

Ten sprzet potrzebuje pełnej regulacji i wymiany oleju, filtrów, płynów i swiec. Przy okazji można dać nowe fajki i przewody wysokiego napiecia..
I co z tego że rozebrałeś gaźniki jak nic nie ustawiałeś w nich. Serwisówke sobie ściagnij przy okazji. Jak nie potrafisz to nie grzeb, tylko popsujesz bardziej sprzeta.

I jak kolega podpowiada, możliwe że króćce są trafione.

Co to za pomysł by ściagać kolektory :lol:
 
Posty: 134
Dołączył(a): 25 maja 2007, o 20:37
Lokalizacja: Bia

przez misiun2 » 27 czerwca 2009, o 04:10

ZenonBoski, menetka wraca calkiem normalnie i podobnie jak u kolegi nawet jesli wroce nia "na sile" to i tak obroty spadaja bardzo wolno.

satanic_masta, mowisz o kroccach ssacych ale ktorych> jakos nie moge skapowac o ktore chodzi.

LukaSS, Napisales sie sporo kolego, ale nic nie pomogles. Wymiana plynow byla juz na samym poczatku. Gazniki rozebralem i wyczyscilem, bo tyle potrafie zrobic samemu i wiem, ze jest to zrobione w tej chwili dobrze, a przyrzadu w oczach nie mam zeby je poprawnie ustawic.
Serwisowke saobie juz dawno dawno sciagnalem. A jesli chodzi o grzebanie to mozesz spac spokojnie. Z zamilowania mechanikuje i nie jedno juz zrobilem. Ale to nie czas na wychwalanie sie, bo temat jest calkiem o czym innym.
Kolektory wyciagnalem, bo mialy male pekniecie. A wiesz istnieje takie cos na swiecie jak spawanie stali. I ja to pospawalem. Wiesz jaki swietny efekt?

Teraz to juz kpie oczywiscie ale nie rozumiem tekstow typu "Kupiłeś motocykl i pewnie się wykosztowałeś nieźle?" Co to ma do rzeczy? Jesli nie masz nic do powiedzenia i nie potrafisz pomoc, nie pisz prosze. Takie sa zasady wiekszosci for internetowych.
 
Posty: 30
Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, o 22:07
Lokalizacja: Pas

przez ZenonBoski » 27 czerwca 2009, o 05:26

króćce ssące to kawałek między gaźnikami a cylindrem - gumowe uszczelniacze lubią parcieć i pękać, przez co silnik łapie lewe powietrze

wolno spadające obroty są zapewne wynikiem rozregulowania gaźników- coś napędza silnik, po zamknięciu przepustnic

a zaglądanie w kolektory wcale nie jest głupie - lecz podobne wyniki da obserwacja świec
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez misiun2 » 27 czerwca 2009, o 10:15

ZenonBoski, dzieki Zenek za rade, te krocce raczej sa ok z tego co zaobserwowalem wyciagajac i zakladajac gazniki. Zaczne od ustawienia gaziorow i wymiany swiec.
 
Posty: 30
Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, o 22:07
Lokalizacja: Pas

przez funkyfresh » 27 czerwca 2009, o 11:58

odnosnie punktow 1 i 2 mialem to samo - gazniki<bardzo dobrze ze je wyczysciles,teraz poszukaj kogos kto ci je ustawi i powinno byc git,co do schodzenia z obrotow to nie mam pojecia bo u mnie tego nie bylo!
 
Posty: 315
Dołączył(a): 23 maja 2009, o 23:05
Lokalizacja: jelenia gora

przez misiun2 » 27 czerwca 2009, o 15:18

szukam wlasnie jakiegos szpeca. zna moze ktos kogo warto polecic na terenie Elblaga czy tez okolic?
 
Posty: 30
Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, o 22:07
Lokalizacja: Pas

przez maniakowy » 27 czerwca 2009, o 21:51

ja wlasnie jestem na etapie zbierania info o szpecach :P dam Ci znac.. daj mi ze dwa dni ;))

odrazu odradzam CI serwis HORN w elblagu :) a dlaczego to sie rozpisze w zakladce o warsztatach ktorych nie polecamy :)
 
Posty: 219
Dołączył(a): 19 czerwca 2009, o 23:02
Lokalizacja: Elbl

przez misiun2 » 28 czerwca 2009, o 05:11

oki to czekam na jakies ino :) ciezko z porządnym mechaniorem niestety
 
Posty: 30
Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, o 22:07
Lokalizacja: Pas

przez BoBoGPZ » 30 czerwca 2009, o 13:13

Ja mieszkam na opolskim więc troche kawałek masz ale jak chcesz to wbijaj chętnie pomogę :->
 
Posty: 505
Dołączył(a): 29 marca 2009, o 10:57
Lokalizacja: Okolice Opola


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości