regulacja zaworów

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

regulacja zaworów

przez rafald21 » 23 lipca 2009, o 08:30

Witam. Jeżeli jest ktoś w stanie pomóc w regulacji zaworów w GPX-ie 750R to bardzo proszę o pomoc. Ewentualnie jakieś screeny z serwisówki czy tym podobne. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 19 lutego 2012, o 15:01 przez rafald21, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 czerwca 2009, o 19:19
Lokalizacja: Lublin

przez ZenonBoski » 23 lipca 2009, o 09:48

Jeśli dobrze pamiętam to powinno być 0,08-0,13 na dolocie i 0,13-0,18 na wylocie.
Co do techniki to tam są śrubki regulacyjne z kontrą - potrzebujesz wkrętak i klucz (chyba 10mm) do kontrowania. No i szczelinomierz rzecz jasna.
Przekręcasz silnikiem, tak żeby zawór się nie opierał na wałku, wsuwasz szczelinomierz, poluźniasz śrubkę, zawór dochodzi do szczelinomierza, skręcasz śrubkę, kontrujesz, sprawdzasz. I tak z każdym zaworkiem.
Jak moja niunia wróci też mnie to czeka :evil:
Powodzenia :-)
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez rafald21 » 23 lipca 2009, o 11:53

Ale lepiej zawory ustawiać tak na 0,08-0,09 czy0,12-0,13. I jeszcze jedno pytanko czy przez zawory może się słabo zbierać z niskich obrotów??
Pozdro.
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 czerwca 2009, o 19:19
Lokalizacja: Lublin

przez Picek » 23 lipca 2009, o 12:05

Ja myślę że tak orientacyjnie to 0.10 dolot i 0.15 wylot.
Jak coś ma słaby moment to zawsze będzie się słabo z niskich zbierać---to jest wysokoobrotowe ;-)
Ale zawory mają wpływ na pracę---mniej mieszanki przez zbyt małe otwarcie i będzie słabszy.
To samo z opróżnieniem---nie opróżni nie naciągnie-hehe
 
Posty: 179
Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
Lokalizacja: Gogolin

przez rafald21 » 23 lipca 2009, o 15:29

Piecek jesteś pewny na 100% że tak należy je wyregulować
Pozdr :lol:
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 czerwca 2009, o 19:19
Lokalizacja: Lublin

przez Picek » 23 lipca 2009, o 17:09

To taka poniekąd średnia z tych dwóch wymiarów---tym bardziej że ustawiając zawory jeden patrzy żeby szczelinomierz wchodził ciężko a inny lekko.I tym sposobem ustawienie zawsze się będzie różniło te parę setek ;-)
 
Posty: 179
Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
Lokalizacja: Gogolin

przez rafald21 » 23 lipca 2009, o 21:13

To jeszcze jedno pytanko może nie do końca związane z tematem a może jednak.
Chodzi mi o to że moto na zimno pali idealnie ale jak jest zagrzany to dzieje się następująco:
1. po zgaszeniu i odpaleniu odrazu bądź kilkunastu sekundach pali ładnie i ma idealne obroty,
2. po zgaszeniu i odczekaniu min 2 minut nie zapali już bez dodania lekko gazu.
O co chodzi wina zaworów gaźników czy czego
Pozdr
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 czerwca 2009, o 19:19
Lokalizacja: Lublin

przez Picek » 23 lipca 2009, o 22:06

Moja też tak ma i jakoś bardzo w to nie wnikam-----silnik gorący to i mieszanka podczas postoju z czasem odparuje i trzeba mu pomóc tak sobie myślę ;-)
Ważne żeby nie trzeba było zbyt długo kręcić. ;-)
 
Posty: 179
Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
Lokalizacja: Gogolin

przez rafald21 » 24 lipca 2009, o 08:16

To już ostatnie pytanie i już nie męczę.
Powiedz jak długo posiadasz taki sprzęt, ile ma przejechane i jak jest z jego awaryjnością.
Bo nie wiem czy pozbyć się tego czy jeździć aż się rozleci?? :-D

Pozdr.
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 czerwca 2009, o 19:19
Lokalizacja: Lublin

przez ZenonBoski » 24 lipca 2009, o 21:31

pół roku; 66kkm(6-moje); brak awaryności
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez Picek » 24 lipca 2009, o 21:52

Ja się nie wypowiem za bardzo--kupiłem uszkodzoną,zrobili.2500km i z odmy wali olej--boję się że tom koniec tego silnika.choć te 2500 bez zająknięcia.
 
Posty: 179
Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
Lokalizacja: Gogolin

przez rafald21 » 24 lipca 2009, o 23:02

To jeszcze pytanko znowu nie na temat:
Trochę mi nosi przód przy większej prędkości na dołach, da się jakoś dolać oleju czy coś w lagi przednie czy zawiecha do wyrzucenia?????
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 czerwca 2009, o 19:19
Lokalizacja: Lublin

przez Picek » 24 lipca 2009, o 23:45

Ściągnij sobie z neta serwisówkę do swojego moto.Looknija jakie są dane regulacyjne itp.
Może masz za mało powietrza w kole-to tak np. ;-)
 
Posty: 179
Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
Lokalizacja: Gogolin


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 25 gości