zebatka zdawcza - jak odkrecic

zebatka zdawcza - jak odkrecic

przez Arecki » 10 lutego 2010, o 18:56

Witam.
Wymieniam napęd w mojej zx9..... Nie wiem w jaki sposob odkrecic przednia zebatke. Jest na niej kwadratowa tulejka i zadnym kluczem nie mozna tego ruszyc. Moze jest ktos kto sam wymienial neped i mial ten sam problem badz wie jak sobie z tym poradzic? Ponizej zamieszczam foto.
Wielkie dzieki za pomoc.

Obrazek
Ostatnio edytowano 30 października 2011, o 00:02 przez Arecki, łącznie edytowano 2 razy
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27 października 2008, o 17:46
Lokalizacja: cz

przez crow » 10 lutego 2010, o 23:53

musisz odgiąć podkładke,to zagięcie na nakrętce które zabezpiecza przed odkręceniem i musi puścić ;-)
 
Posty: 389
Dołączył(a): 7 czerwca 2009, o 10:17

przez ZenonBoski » 11 lutego 2010, o 02:42

Obrazek
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez Arecki » 11 lutego 2010, o 09:14

To juz jest odgiete, tylko na foto jest tak pokazane.
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27 października 2008, o 17:46
Lokalizacja: cz

przez shyneplesae » 11 lutego 2010, o 15:52

Maiłem podobny problem z moją 636-tką, podobne rozwiązanie, a właściwe takie samo. Męczyłem się z ojcem chyba ze 2 godziny, bo postępowaliśmy tak jak w książce było napisane. Na wciśniętym nożnym hamulcu próbowaliśmy po odgięciu miski pod zębatką odkręcić tą nakrętkę. Nie mogliśmy sobie z tym poradzić pomimo tego że posługiwaliśmy się profesjonalnym zestawem kluczy nasadkowych tak że mogliśmy przyłożyć dużą siłę. W kole tylnym jest gumowe "sprzęgło" które powodowało że cały ustrój - układ koło,zębatka tylna łańcuch i zębatka przednia nie były sztywne więc cała przyłożona do klucza siła była mało skuteczna. W końcu poradziłem sobie stosując klucz pneumatyczny udarowy, taki jak stosuje się do odkręcania śrub przy wymianie kół w warsztatach samochodowych. To jedyny i skuteczny sposób. Polecam. :mrgreen:
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 sierpnia 2008, o 20:00
Lokalizacja: Wroc

przez renpa1971 » 27 lutego 2010, o 14:53

Ten sam problem mialem dzisiaj ni huja nie idzie ,a pneumatyka nie mam.Jak ktos wie jak to odkrecic bez udaru to piszcie.Podajcie wymiar klucza nasadowego bo zapomnialem i nie chce mi sie jechac 40km do garazu, to sobie z pracy wezme.O ile wiem to sa dwa szesciokaty bodajze 24 i 27?alepewny nie jestem :-(.Wlasciwie to jak to zaprzec by czegos nie upierdolic :roll:Pieprzone gwinty drobnozwojne porazka
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez Arecki » 3 marca 2010, o 11:19

Tam jest 27 i 30 albo 32, musisz miec dobry klucz nasadkowy. Ja odkrecilem 27 tylko musialem go wczesniej nabic na nakretke bo sam wiesz jak to trudno ruszyc. Troche pozno odpisuje ale zajrzalem z ciekawosci :)
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27 października 2008, o 17:46
Lokalizacja: cz

przez renpa1971 » 3 marca 2010, o 23:53

Wszystkie kawy maja ten problem. :-( klucze mam dobre,ale musze wsadzic lage miedzy fele i oprzec na wachaczu moze pojdzie.Tojest tak jak odkrecaja pneumatykiem i zakrecaja pneumatykiem a wystarczy kluczem dynamometrycznym ustawic 132 i dokrecic i jeszcze zgroza jak na klej do gwintu wkreca.A robia to poto zeby samemu nie wymieniac.Kupilem juz nowa nakretke i podkladke.Chyba uzyje Dremela bo katowka nie podejde w ostatecznosci.Pozdro :-D

[ Dodano: 5 Marzec 2010, 22:01 ]
no k***wa nareszcie odkrecilem, klucz mi pekl,zeszlifowalem do zebatki fleksem az do samego gwintu.Lekko naciolem, zablokowalem fele pretem z naciagnietym na niego wezem gumowym,oparlem o wachacz.Bez szlifowania bym nie dal rady,oprocz peknietego klucza tylko kabelek od czujnika napedu zeszlifowalem.Zaizolowalem i git jutro zebatka tylnia do roboty mysle ze pusci. ;-)
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez renpa1971 » 17 czerwca 2010, o 22:43

Koblant napisał(a):jeszcze pytanko przednia zębatkę się odkręca za pomocą wbitego biegu i pneuma ta ??
dlaczego pytasz co nie wymieniles :-( tak wogole to postaw moto na ziemi a nie na stojaku.Zdawcza odkrecisz pneumatem,najlepiej jak wlozysz metalowy pret ok 20 mm srednicy w waz gumowy i miedzy fele tylnia oparty o wachacz.
Dopiero co temat przerabialem,ale ja musialem szlifowac nakretke bo pneumata nie mialem,a klucz 27 jebnal na przedluzce bez zeszlifowania nakretki .
Szlifowalem kwadrat i troche dalej do wiekszego szesciokata zdaje sie 32 z obu stron do pokazania sie delikatnie zarysu gwintu,z przodu naciolem fleksem kanalek na koncu prawie do samej sruby i jeblem duzym wkretakiem azeby rozwrzec nakretke i dopiero poszla.
A dzieje sie to tak jak sie dokreca pneumatem :-(
przy dokrecaniu wystarczy ustawic klucz dynamometryczny 130ntm cos ok 13 kg oraz na przodzie nakretk posmarowac smarem grafitowym ze 3 zwoje i dokrecic .
Pozbywajac sie na przyszlosc problemow z wymiana,ale pamietaj tarcza od fleksa tzn katowki musi byc mala bo mozesz naciac przez przypadek rame bo zwykla nowa tarcza sie nie miesci ;-)
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

Zębatka przednia GPX 600 pytanie odnośnie zabezpieczenia.

przez JarekGPX » 5 grudnia 2010, o 12:44

Witam przy zakupie motocykla dostałem przednią zębatkę o 1 ząb mniejszą od oryginału i chciał bym ją założyć w nowym sezonie tylko ona w przeciwieństwie do oryginalnej nie posiada zabezpieczenia tak jak na tą oryginalną przykręca się na 2 śrubki takie zabezpieczenie a w tej którą chce założyć nie ma gwintów na to zabezpieczenie jest tylko zębatka i zastanawiam się czy można zakładać bez niczego samą zębatkę? Nie chciał bym żeby zleciała z łańcuchem podczas jazdy czy coś podobnego. Wygląda ona dokładnie tak http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1312042033 proszę o jakieś porady ;-)
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 października 2010, o 17:30
Lokalizacja: Sobieszczany

przez nepalczyk » 5 grudnia 2010, o 13:27

Koło zębate nakładasz na wałek i na to dajesz taka specjalną nakładkę którą się zagina na łeb śruby
 
Posty: 612
Dołączył(a): 23 marca 2008, o 09:09
Lokalizacja: Katmandu

przez JarekGPX » 5 grudnia 2010, o 13:57

Oryginalnie mam takie zabezpieczenie które jest przykręcane na zębatkę dwoma śrubkami ale to zabezpieczenie do tej drugiej zębatki nie pasuje.
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 października 2010, o 17:30
Lokalizacja: Sobieszczany

przez yahoo » 8 grudnia 2010, o 23:47

JarekGPX napisał(a):Oryginalnie mam takie zabezpieczenie które jest przykręcane na zębatkę dwoma śrubkami ale to zabezpieczenie do tej drugiej zębatki nie pasuje.


To znaczy po prostu, że to zębatka od innego sprzęta.

--
pzdr
y
 
Posty: 187
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:53
Lokalizacja: Pozna

Zapieczona sruba

przez Bartekkolo » 13 maja 2011, o 21:47

Witam wszystkich, mianowicie dzis spotkal mnie nie lada problem z kolega chcielismy zmienic lancuch w mojej kawie ZX6-R 2007 jednak napodtalismy nie lada problem a mianowicie sruba trzymajaca przednia zetatke za zadne skarby nie da sie odkreic, prubowalismy ja podgrzewac, piskac WD-40 i nic ani drgnie, czy ktos ma jakis pomysl jak to odkrecic badz mial podobne przygody?
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 kwietnia 2011, o 13:26
Lokalizacja: Rzepin

przez Łysy » 13 maja 2011, o 21:54

Podgrzewać??? Czym Ty ją grzałeś? Jedyne słuszne wyjście to klucz pneumatyczny, był temat na forum, wystarczy poszukać! Bier moto do najbliższej wulkanizacji i tam Ci odkręcą bez problemu.
Ostatnio edytowano 7 grudnia 2011, o 01:28 przez Łysy, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Posty: 767
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:45
Lokalizacja: Przejd

przez levisik » 13 maja 2011, o 22:09

no i upewnij się, że odbezpieczyłeś blaszkę jeżeli jest :-)

reszta tak jak powiedział łysy :>


Jak tam sobie pogrzałeś za mocno, to nie wiem czy simmering zębatki zdawczej wytrzyma :P
 
Posty: 1948
Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
Lokalizacja: Warszawa

przez Bartekkolo » 14 maja 2011, o 07:44

Rozgrzalem to opalarka ale delikatnie aby uszczelniacza nie stopic, kluczem tez próbowalismy pneumatycznym jednak nie daje razy,przedluzka do klucza tez nic nie daje, kurcze jest tak zxapieczona ze juz nie mam pomyslow.
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 kwietnia 2011, o 13:26
Lokalizacja: Rzepin

przez Visp1987 » 14 maja 2011, o 07:55

Polej ja płynem hamulcowym najlepiej DOT-4 zostaw wilgotne przez 30 min a potem zwykły klucz z rurą jako przedłużenie i musi puścic. Jak płyn hamulcowy nie pomoze to ostatecznie PEPSI polej tez pomaga.

P.S. a prubowałeś na wulkanizacji gdzie koła w ciężarówkach zmieniaja tam maja przeważniem pmeumaty duzo mocniejcze niż zwykli wulkanizatorzy i tamten młot powinien dać rade.
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 14:13
Lokalizacja: Jarocin

przez zguba » 14 maja 2011, o 08:38

czasami bez kątówki się nie obejdzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7 października 2009, o 13:46
Lokalizacja: NO

przez levisik » 14 maja 2011, o 10:52

Idź do jakiegoś lepszego motoryzacyjnego i spytaj o środek do mrożenia śrub.

Ja kiedyś robiłem belkę tylną, nie pomagał palnik, palenisko, 20kg młot.

Popsikałem tym środkiem, poczekałem 1 min, uderzyłem lekko 3 kg młotkiem i spadło...

Także polecam, coś takiego:

http://allegro.pl/motip-luzujacy-zardze ... ml#gallery
 
Posty: 1948
Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
Lokalizacja: Warszawa

przez Visp1987 » 14 maja 2011, o 10:55

ej jest coś takiego jak levisik, mówi, kumpel na testy mi to dał dobre było bo po zastosowaniu wtryski w iveko 2.3 "ręką" wyciągłem a jeśli sie nie myle to w intercarsie mają to i nie jest drobie bo 20 zeta poszka 350 ml kosztuje.
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 14:13
Lokalizacja: Jarocin

przez Bartekkolo » 14 maja 2011, o 12:46

Zaleje ja plynem hamulcowym i poczekam do poniedzilku, bylem u wulkanizatora probowal pistoletem najmocniejszym jaki mial i nic ani drgnie, a jesli nie pusci to co pozostaje tylko ja ciac, a wie ktos z was ile moze taka nakretka kosztowac?badz ma takowa na sprzedaż?
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 kwietnia 2011, o 13:26
Lokalizacja: Rzepin

przez pepus11 » 14 maja 2011, o 13:19

Ja już miałem podobne przypadki też był problem z odkręceniem tej śruby ale problem to ja miałem największy żeby zblokować tą zębatkę bo co do kluczy to problemu nie było mam mocny i odpowiednio długi ;-) w najgorszych przypadkach to kumpel siadał na moto przednie koło pod ściane 6 bieg tylny hampel na maxa a ja kręciłem jak narazie nie spotkałem żeby nie puściła oczywiście stary łańcuch był jeszcze zakuty bo jak już go wywalileś to ten sposób odpada
 
Posty: 855
Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
Lokalizacja: Go

przez Xaime91 » 14 maja 2011, o 22:24

jak ja polejesz płynem ham to w pon możesz ją jeszcze obstukać młotkiem
 
Posty: 137
Dołączył(a): 10 kwietnia 2011, o 19:33
Lokalizacja: Wro (Pasikurowice)

przez renpa1971 » 16 maja 2011, o 17:48

Juz to przerabialem pret metalowy w gumowa rure wlozyc i miedzy tylna fele,mala katowka tzn tarcza do ciecia ale mala,jedziesz po tym kwadracie az pokaza sie naciecia gwintu,tak szlifujesz do pierwszego szesciokata,obracasz i nastepny bok kwadratu i tak dalej,jak zeszlifujesz wszystkie boki nacinasz od przodu nakretke na pol,jak sie niemyle to ta zdawcza trzyma na 1/3 gwintu nakretki az do walka czola,biezesz duzy tzn szeroki np mesel lub gruby srubokret i napier w naciecie by rozszezyc troche nakretke,blokujesz kolo ta laga z guma i napierasz kluczem z przedluzka i wsio pusci na 100%.
A tak sie dzieje jak jakies palanty dokrecaja zdawcze kluczem pneumatycznym,jak bedziesz wymieniaj zdawcza to dokrec kluczem dynamometrycznym nastawionym na 113 kg i masz spoko pozniejsza wymiane
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez Bartekkolo » 16 maja 2011, o 20:37

Wiec nakretka nie puscila i trzeba bylo ciac. Zagieg przeprowadzil kolega wiec jak on to zrobil nie mam pojecia ale dzwonil ze sruba jest usunieta, koszt nowej w serwisie to 150 zl i 5 dni czekania ale mi sie udalo zalatwic uzywke za 50 zl wiec nie tak strasznie, ale kolesie w kawasaki albo maja za duzo sily do przeykrecania srub albo za mocny klucz.
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 kwietnia 2011, o 13:26
Lokalizacja: Rzepin

przez pepus11 » 16 maja 2011, o 21:00

150 zł :shock: mają zryte z tymi cenami
 
Posty: 855
Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
Lokalizacja: Go

przez Visp1987 » 17 maja 2011, o 08:16

A wiecie ile dodaje nowa śruba z metką od kawasaki +10 do top speeda i +5 do przyczepności :-D
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 14:13
Lokalizacja: Jarocin

przez Bartekkolo » 17 maja 2011, o 09:16

I + a raczej - 150 zl na koncie.
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 kwietnia 2011, o 13:26
Lokalizacja: Rzepin

Potrzebny palnik do podgrzania nakrętki wałka zdawczego

przez levisik » 3 września 2011, o 18:14

Siema.

Słuchajcie, spróbowałem już wszystkiego, aby odkręcić tą nieszczęsną nakrętkę od napędu.

Swój klucz, a w zasadzie przedłużkę złamałem.

Na wulkanizacji wielki udarowy klucz nie dał rady, tylko porobił wżery w nakrętce.

Potem z pomocą 4 gości na wulkanizacji, środka do mrożenia śrub i metrowym kluczem z przedłużką, zapartym kołem, zablokowaną tylną zębatką o wahacz.

NIC - nie chciało puścić :(

kolesie powiedzieli, że pozostał już jedynie palnik acytelynowo-tlenowy (czy jakoś tak), żeby podgrzać nakrętkę...

Czy ktoś w Warszawie, lub okolic jest w stanie mi z tym pomóc, bo mnie to już denerwuje, że pogoda jest, napęd czeka a ja jeździć nie mogę :(
 
Posty: 1948
Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości